Communicatie en Instumenten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Advertisements

Communicatiemanagement
STRATEGISCHE PLANNING
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Aanzet tot strategisch denken
Theorie hoofdstuk 7 en 8 Anne Steevensz Nathalie van Nispen
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
HOOFDSTUK 12 Media.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Les 1 M&O.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
2. Communicatie in een bedrijf
Cross Media.
Literatuuronderzoek en veldonderzoek
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
De eerste presentatie voor Nederlands
MARKETING-COMMUNICATIE
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Wat is een communicatieplan?
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingplanning en strategie
Marktonderzoek MK02 MK02 HEO-CE1.
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
Marketingproject-communicatieplan
Basis communicatieplan
Kwantitatief onderzoek
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Interculturele communicatie
Corporate Communicatie
Naar een optimaal HR - beleid
Het Rijk van Koning Klant
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Informatie management HC2
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
50.
Communicatie is de basis
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv H 10 onderzoek met vragenlijsten.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Op het werk, in de klas en prive.
Op het werk, in de klas en prive.
Indeling van hoofdstuk 2
Direct 3. Direct Marketing Media
Direct 3. Direct Marketing Media
H1 Media en communicatie
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Basics over communicatie
Internationale handel
Op het werk, in de klas en prive.
Communicatie.
Marketing- communicatieplan
Transcript van de presentatie:

Communicatie en Instumenten Tentamenvoorbereiding

Inhoud Communicatiebeleid Communicatieplanning Communicatie -processen en -theorieën Communicatie modellen Media

Communicatiebeleid 1/2 Ondernemings-, marketing- en communicatie doelstellingen Missie (mission statement), Visie, Strategische Kloof, Identiteit, GAP, Imago, reputatie, Positioneren, Kernwaarden, Naamsbekendheid Stakeholders, doelgroepen, IJkpersoon, Consumenten Intern: Bedrijfs -Cultuur, -Structuur, Leiderschapsstijl, Beleid Extern: Macro, Meso, Micro, SWOT, BCG Branded-, Endorsed- en Monolitische Identiteit (Zie hier)

Communicatiebeleid 2/2 Informationele- , transformationele- en tweezijdige positionering (hier) Klantwaarde: duur relatie, afname gedrag, opbrengst Communicatie (markt) onderzoeksproces: probleemstelling, onderzoeksplan, verzamelen gegevens (desk en field), analyse en interpretatie gegevens, rapportage en presentatie Communicatie onderzoek: attitude, opinie, identiteit, imago, sentiment, pretesting en posttesting Methodes: panel, interviews, enquête, observatie en experiment Techniek: kwalitatief, kwantitatief, survey, diepte intervieuw, schalen, spinnenwebmethode, face to face, telefonisch, schriftelijk

Communicatieplanning Communicatieplan: Probleemstelling, doelgroepen, doelstellingen, boodschap, strategie, middelen, tijd, buget, uitvoering en evaluatie Strategische, tactische en operationele planning en communicatie Kennis, houding en gedrag Effect-, proces- en bereik doelstellingen (hier) Ruler: Informeren, overtuigen, dialogiseren en formeren Interne-, externe- en intermediaire doelgroepen Segmentatie criteria doelgroep: meetbaar, haalbaar, omvang, bereikbaarheid, haalbaarheid Effect-, proces- en bereikevaluatie

Processen en theorieën Basis communicatiemodel: Zender-Boodschap-Medium-Ontvanger One to one, one to many en many to many Massacommunicatie theorieën: Stimulus-respons, injectienaald theorie, two- step en multistep- flow theorie (hier) Interpersoonlijk, intrapersoonlijk, groeps of massa communicatie Non verbaal, verbaal, auditieve, intentionele, non intentionele, visuele, modelinge, schriftelijke, interactieve communicatie Feedback, ruis, selectieve selectiemechanismen (hier), redundatie, referentiekader en omgevingsfactoren

Modellen AIDA, DAGMAR (hier), 7S model, PLC, Maslow, Ruler, Zowel lezen als toepassen

Media Persbureau, dag- en nieuwsbladem. tijdschrift, huis aan huis bladen en sponsored magazines. Televisie, bioscoop, radio, buitenmedia, digitale- en sociale media voordelen en nadelen benoemen van bovenstaande Media selectie op bais van budget, oplage, bereik, dekking, kosten en frequentie Communicatievermogen: technische eigenschappen, context medium, confrontatie situatie en binding medium. (hier)