De ijsjesmarkt 13 december 2012. De kern De 4 p’s: de marketingmix De vraag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het prijs- of marktmechanisme Deel II
Advertisements

Voorraadwaardering Technische en economische voorraad FIFO methode
SIER-spel Doelen: Leren hoe in een markteconomie de verbanden kunnen liggen tussen een aantal kern-concepten uit de algemene economie; Leren dat het moeilijk.
Vandaag.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Retail Marketing Services
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
Het prijs- of marktmechanisme
Budgetlijn de verschillende combinaties van twee bestedingsmogelijkheden bij een bepaald budget.
Goedemorgen …….en.
Rekenen Cito M6 oefenen.
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Marktvormen Economie.
Overheidsinterventie 2
Anesthesie bij zwangeren
Omzet.
MERKWAARDIGE PRODUCTEN
Commercialisatie Fietsen
De ijsjesmarkt 13 december 2012 De kern De 4 p’s.
Hoofdstuk 3: Vraag en Aanbod
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Vraag & Aanbod Hoofdstuk 4: De markt
Business Marketing Sabine Vermuyten
H 22: Brutowinstopslagmethode
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Het prijs- of marktmechanisme I
Hoofdstuk 5: De Consument
Formules en de GR Met de GR kun je bijzonderheden van formules te weten komen. Eerst plot je de grafiek. Gebruik eventueel de optie ZoomFit (TI) of Auto.
2.1 Procenten en promillages
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
Hoofdstuk 5: Loonvorming in theorie
Opdracht 1 37 o a) 1,00 cm = 5,0 N ^ c) De lengte van F span is 5,25 cm 1,00 cm = 5 N ^ 5,25 cm = 26,5 N ^ d) De lengte van F voorwerp is 6,49 cm 1,00.
Een verandering = -Een afname -Een toename (nieuwe bedrag – oudste bedrag) : oudste bedrag X 100 =...%
Reclame.
Lesplanning – paragraaf 7 blz. 38 Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Overheidsinterventie 1
Goede tijden, slechte tijden
HOOFDSTUK 2 DE WERKING VAN DE MARKT - HET PRIJSMECHANISME
M3F-MATEN - Gewichten en lengtematen
K.O.: het getal is x A.: het getal is 60. K.O.: de getallen zijn x, x +1 en x +2 A.: de getallen zijn 72, 73 en 74.
Hoeveelheidsaanpassing II
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
9.50 uur = 1 uur na zonsopgang uur11.50 uur12.50 uur 21 december kortste dag zon het laagst schaduw van een gebouw 60 m lang, 40 m breed, 40 m hoog.
Agenda  Les  wkn  hs 2 1 omzet en afzet  bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)
Hoofdstuk 2.
Vandaag.
€ 160 Nu 25 % korting ! 25 % van 160 = 160 – 40 = X € 120.
Vraagstuk: korting ( type 1)
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1.2 Binnenkomst Nakijken herhaling 1.1 Uitleg 1.2 Lezen 1.2
Ev = - 1,2Elastische vraag +10% prijs verhoging-12% vraag (10 x -1,2) -5% prijs+6% vraag (-5 x - 1,2) Ev = - 0,5inelastische vraag +10% prijs verhoging-5%
MARKETINGMIX.
Pim Glenn Leonie Babette Jenell
Marketing 5 havo.
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
Samenvatting Lesbrief Vraag en aanbod Hoofdstukken 1-6.
Welkom Havo 5..
International Economics
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Welkom Havo 5..
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Vraag en aanbod.
Kerstrekenen Groep 7.
Transcript van de presentatie:

De ijsjesmarkt 13 december 2012

De kern De 4 p’s: de marketingmix De vraag

Raketijs vs. Häagen-Dazs vs. ijsboer

Raketijs OlaHäagen-Dazsijsboer Prijzen €3,25/9stuks (= €0,36/stuk) €5,49/500ml €7,50/doos (2l) (of €0,60/bol) Mogelijkheid van slagroom xx Waterijsx Romigxx Potje met lepelxx Hoorntjex Keuze in smakenxx Slechts 1 soortx Mogelijkheid van warme chocoladesaus x

De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden

Vraag naar ijsjes HBp36 Wat beïnvloed de gevraagde hoeveelheid ijsjes? Toename van de factor leidt tot: Afname van de factor leidt tot: Prijs product  van Q v  van Q v Mooi weer  van Q v  van Q v Budget  van Q v  van Q v Reclame  van Q v  van Q v Concurrentie  van Q v  van Q v

De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve

Vraagcurve HBp

De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve Het aanbod ◦ Factoren die het aanbod beïnvloeden

Aanbod van ijsjes HBp37 Wat beïnvloedt de aangeboden hoeveelheid ijsjes? Toename van de factor leidt tot: Afname van de factor leidt tot: Prijs product  van Q A  van Q A Veel papierwerk (duurt lang)  van Q A  van Q A corruptie  van Q A  van Q A

De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve Het aanbod ◦ Factoren die het aanbod beïnvloeden ◦ De aanbodcurve

Aanbodcurve HBp

De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve Het aanbod ◦ Factoren die het aanbod beïnvloeden ◦ De aanbodcurve Het evenwicht

HBp 39