Projectwijzer 3 H2 Koopgedrag Middenkader Engineering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Advertisements

Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Marketing voor ZZP-ers
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Nivo 2 Kerntaak 2 Bladzijde 21
H1 wikken en wegen Paragraaf
BIG DATA Jeroen Wolfs. Agenda •Big data •Check-out & big data •Toepassingen van big data in eCommerce.
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
H4: Begrijpen van de markt
Tegen werpingen opvangen Instemming verkrijgen
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Hoe word ik uitgenodigd voor een gesprek?
H8: Distributie.
H3: Koopgedrag van organisaties
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Business Marketing Management
Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag
Diensten Rv 1. EIGENHEDEN VAN DIENSTEN Product Tastbaar, kan getoond en geprobeerd worden voor aankoop Op voorraad te maken Productie is specialisatie.
Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box.
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Presentatie sessie: Wonen: regionale afspraken
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Financiering en inkoop
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Projectwijzer 3 H3 Verkoopgesprek en -technieken
Detailhandelsmarketing
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering.
Goederenverwerking H9 Artikelpresentaties Manager Handel.
Consumentengedrag en het koopbeslissingsproces
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.
H6 – Business-to-businessmarkten
Projectwijzer 8/9 H3 Kwaliteitszorg Middenkader Engineering.
Projectwijzer 6 H1 Klachten Middenkader Engineering.
Verkopen en kassa H2 Verkoopgesprekken Ondernemer detailhandel.
Projectwijzer 7 H1 Klantenbinding en loyaliteit
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Projectwijzer 7 H2 De klantgerichte organisatie Middenkader Engineering.
AIDA model.
Goede / Slechte Reclame
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
VVSG – De nieuwe wet overheidsopdrachten Dinsdag 10 mei 2016 – Gent Woensdag 18 mei Leuven.
Indeling van hoofdstuk 9 Sales management 9.1 Belang van persoonlijke verkoop 9.2 Het verkoopproces 9.3 Sales management en verkoopdoelstellingen 9.4Organisatorische.
Indeling van hoofdstuk 3
College 2 Hoofdstuk 3 Consumentengedrag werkvorm: “Woordwiel” Vragen over inhoud Hoofdstuk 4 Segmenteren en doelgroep werkvorm: “Flip Flop”
Workshop Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ?. Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Why.
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
H6 – Business-to-businessmarkten
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
STRATEGISCHE PRODUCTEN
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Verkoop De klant.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Instrumenten bij marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Projectwijzer 3 H2 Koopgedrag Middenkader Engineering

BtoB koopgedrag Het B2B koopgedrag is op sommige vlakken anders dan B2C koopgedrag. De verschillen zijn: In de B2B minder klanten. In de B2B gaat het vaak om grotere en complexere bestellingen. In de B2B zijn de koopmotieven meer gericht op efficiëntie. In de B2B zijn inkopers echte specialisten. In de B2B is er meer sprake van loyaliteit tussen klant en verkoper. In de B2B is de DMU veel groter.

Behoeftepiramide Maslow

DAS-principe Dominante klanten Afstandelijke klanten Sociale klanten

Soorten aankoopgedrag

Besluitvormingsproces

Gespreksmodellen Aida Vocatio Attention, interest, desire, action. Verkennen, omschrijving klantprobleem, confrontatie, argumentatie, tegenwerpingen, instemming verkrijgen, order verwerven.

Beïnvloedingsfactoren van Robert Cialdini

Inkoopmodel Kraljic Je kunt inkoopproducten rangschikken op basis van twee criteria: De mate van leveringsrisico De mate van financiële risico/belang

Typen inkoopproducten Het Kraljicmodel onderscheidt vier typen inkoopproducten. routineproducten hefboomproducten strategische producten knelpuntproducten