Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kopen is kiezen.
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Businesstoepassingen
Bedrijfspresentatie Promavise
Geld verdienen met trends
MEDMEC Les 1 Toelichting module
Kamer van Koophandel Haaglanden
Waar kijk ik naar? Identiteit.
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Marketingmix & Concept
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Stap 1. Waarom een marketingplan?
commerciële presentatie
Taalkunde Grammatica A
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Docent medmec = Wil Adolfs
Marketing presentatie
LO-2. Bewegen Bewegen & Regelen Bewegen & Gezondheid Bewegen & Samenleven.
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Les 5 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
Media en de massa.
Learning by sleep.
Aboriginal dot painting
Jij en de wereld om je heen
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Financieringsplan II Openingsbalans.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Commercieel beleid en recht
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
TESLA MOTORS Paspoort.
Strijd Zonder Strijd geen ontwikkeling Onze redactie.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Aanleiding van het evenement - Promotiefilm voor Essentmedewerkers.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Become aware (Verzamel slide voor de presentatie)
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
What will you do to change the
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Leren leren.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Jesaya Groenfelt 4KEew.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ® R. Timmermans ®

Wat is promotie maken? de promotie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak:   [proˈmo(t)si] Verbuigingen:   promotie|s (meerv.)  1) het bereiken van een hoger niveau in een rangorde  Voorbeelden: ‘snel promotie maken in je werk’, ‘de promotie van de hockeyclub naar de topklasse’. Promotie: Alle activiteiten die tot doel hebben de verkoop te bevorderen. Promotie vormt samen met communicatie bovendien de vierde P van de detailhandelsmix. 

Woordspin Maak een woordspin of mindmap met centraal ‘Promotie maken’ Schrijf alles (zo veel mogelijk) op wat in je op komt als je aan promotie maken denkt.

Overleg met buurman/buurvrouw Laat je woordspin/ mindmap aan je buurman of buurvrouw zien. Bespreek elkaars woordspinnen/ mindmaps. Bedenk samen nog enkele toevoegingen.

Promotie vs. reclame Promotie is het onder de aandacht brengen van een nieuw of bestaand product of service met als doel de omzet positief te beïnvloeden. Het is een onderdeel van de marketingmix  de 6 P’s (Prijs, Product, Promotie, Plaats, Personeel, Presentatie). Het is niet hetzelfde als reclame maken! Reclame is het kenbaar maken van een promotie d.m.v. tv, internet, radio, kranten etc. Reclame is wel een vorm van promotie.

Bekijk onderstaand filmpje https://www.youtube.com/watch?v=JjNgdvQ- IV8 Wat vond je er van?

Soorten promotie Drukpersreclame Etherreclame Sponsoring Internet Buitenreclame Overige promotie

Krant Folders Flyers Soorten promotie Huis aan huis reclame Drukpersreclame Etherreclame Sponsoring Internet Buitenreclame Overige promotie Folders Flyers Huis aan huis reclame

TV Radio Soorten promotie Drukpersreclame Etherreclame Sponsoring Internet Buitenreclame Overige promotie Radio

Vereniging Organisatie Soorten promotie Vereniging Drukpersreclame Etherreclame Sponsoring Internet Buitenreclame Overige promotie Organisatie Het Kwadrant sponsort WTV, in ruil voor het logo van Het Kwadrant bij elke uitzending.

Eigen site Blog Facebook Banners Soorten promotie Blog Drukpersreclame Etherreclame Sponsoring Internet Buitenreclame Overige promotie Facebook Banners

Soorten promotie Vlaggen Belettering Neonverlichting Stoepbord Drukpersreclame Etherreclame Sponsoring Internet Buitenreclame Overige promotie Neonverlichting Stoepbord Reclameframe

klantenkaart Soorten promotie Spaarzegels /punten Winkeldisplay Drukpersreclame Etherreclame Sponsoring Internet Buitenreclame Overige promotie Spaarzegels /punten Winkeldisplay

TEST jezelf! Bedenk een voorbeeld van : Drukpersreclame … … … Etherreclame Sponsoring Internet Buitenreclame Overige promotie

Ga terug naar: mevrouwtimmermans.wordpress.com Einde theorie Groepsindeling. Docent maakt de samenwerkingsgroepen bekend. Uitleg praktijkopdracht “Promotie maken”. Docent legt de nieuwe praktijkopdracht uit. Ga terug naar: mevrouwtimmermans.wordpress.com R. Timmermans ®