ICTAL programma 2003 –2005 in samenhang naar voorzieningen voor administratieve lastenverlichting architectuur en migratieplanning 28 oktober 2003 BBR.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Energie uit het heelal”
Advertisements

Koepels: keuzes die de Intermediair kan maken SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Leer de namen van de noten 1
Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
EPD van start! Ineke Ruiter, programmamanager Implementatieorganisatie EMD/WDH 11e EPD SYMPOSIUM > NVMA > 01 juni 2006.
Banken en & kredietrapportages SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Wat denkt u bij het zien van deze vier foto’s? KLIK
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
BAG - WOZ, planning en commitment
SBR: een toekomstvaste aanpak De kern van SBR  SBR vermindert rapportage- en administratiewerk  SBR biedt efficiencyvoordelen: eenmalig inrichten,
voor financiële rapportages
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Het Management Informatie Portaal
Inleiding SBR, doelstelling en verplichtstelling SBR SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Standard Business Reporting Presentatie voor Financial Systems 6 juni 2012.
Leer de namen van de noten 2
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Dia 1 Productencatalogus Samen beter informeren. dia 2 Wat is Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Presentatie Studiemiddag Indexen en Nadere Toegangen Ralph Stuyver, Projectmanager 4 maart 2010.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
User management voor ondernemingen en organisaties
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Chronologie van maatregelen tegen de joden in het Derde rijk
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Elektronische dienstverlening in de lift
Ons Landschap “Hoe nu verder?”
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Referentiemodel voor de voorzieningen van Logius
SBR: een toekomstvaste aanpak De kern van SBR: inrichten rapportageketen  de Nederlandse Taxonomie (het woordenboek)  XBRL (de gestandaardiseerde.
SBR: een toekomstvaste aanpak
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Versie 1: ; v2: ; v3: ; v4:… ca. 50 minuten met maken van tekening (vraag 12) ca. 40 minuten zonder maken van tekening (vraag.
Inleiding tot de multifunctionele aangifte
Voorrangsregels bij rekenen (1)
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Open Standaarden in het onderwijs Holland Open Netwerk Borrel 19 december 2006 Jan Kees Meindersma
3D Topografie bij Rijkswaterstaat Paul van Asperen (RWS-AGI) Louise de Jong (RWS-AGI) Edward Verbree (TU Delft) Jeroen van Winden (ESRI NL) GIN studiedag.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Watervogels herkennen
GIS-coördinator in Westerlo
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Wat is het digitaal stelsel Yvette Ellenkamp Uitvoeringsprogramma GOAL
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Hoe werkt dat eigenlijk?
ZijActief Koningslust
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Voorwaarts in draf met tweeën linkerhand en aansluiten A H M F K EB C x.
Beveiligingsaspecten van draadloze hotspots Toepassing van 802.1x met FreeRADIUS Steven Wittevrouw Bachelor Elektronica - ICT 3ICT
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Tuinvogels herkennen.
1 NORA Informatiebeveiliging en Privacy Samenwerken in ketens door Bart Bokhorst, adviseur informatiebeveiliging Belastingdienst/CPP trekker Expertgroep.
Transcript van de presentatie:

ICTAL programma 2003 –2005 in samenhang naar voorzieningen voor administratieve lastenverlichting architectuur en migratieplanning 28 oktober 2003 BBR basisbedrijven- register bedrijvenloket BL overheids- transactiepoort OTP overheid

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 2 Startsituatie 2002 © helpdesk fysiek loket gesloten verbinding internet beheer UWV

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 3 Startsituatie 2002: specifieke kolommen © helpdesk fysiek loket LNV gesloten verbinding internet beheer © helpdesk fysiek loket UWV gesloten verbinding internet beheer © helpdesk fysiek loket Belastingdienst gesloten verbinding internet beheer

Doelstellingen één centraal punt voor informatieverstrekking eenmalige mutatie van basisgegevens keuze uit gestandaardiseerde kanalen geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties doelen instrumenten

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 5 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen 2003: functionele niveaus 1.0 geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties 1.0

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 6 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen 2003: functionele niveaus 1.0 geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties 1.0

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 7 Instrumenten voor realiseren doelen internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL overheids- transactiepoort OTP gesloten verbinding doelgroep specifieke kanalen transactiekanalen standaardisatie koppelvlakken transactiekanalen transacties transactiekanalen

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 8 Instrumenten voor realiseren doelen internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL overheids- transactiepoort OTP gesloten verbinding nationale voorziening uitgifte authenticatie identificatiebron authenticatie gebruik beperkte set sleutels authenticatie doelgroep specifieke kanalen transactiekanalen standaardisatie koppelvlakken transactiekanalen transacties transactiekanalen

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 9 Instrumenten voor realiseren doelen internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL overheids- transactiepoort OTP gesloten verbinding integraal beheer berichtenverkeer beheerorganisatie toegang dienstverlening beheerorganisatie nationale voorziening uitgifte authenticatie identificatiebron authenticatie gebruik beperkte set sleutels authenticatie doelgroep specifieke kanalen transactiekanalen standaardisatie koppelvlakken transactiekanalen transacties transactiekanalen

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 10 Instrumenten voor realiseren doelen internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL overheids- transactiepoort OTP gesloten verbinding integraal beheer berichtenverkeer beheerorganisatie toegang dienstverlening beheerorganisatie nieuwe participanten BL standaardisering berichten identificatiebron authenticatie gebruik beperkte set sleutels authenticatie doelgroep specifieke kanalen transactiekanalen standaardisatie koppelvlakken transactiekanalen transacties transactiekanalen

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 11 Instrumenten voor realiseren doelen internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL overheids- transactiepoort OTP gesloten verbinding integraal beheer berichtenverkeer beheerorganisatie toegang dienstverlening beheerorganisatie nieuwe participanten BL standaardisering berichten identificatiebron authenticatie gebruik beperkte set sleutels authenticatie doelgroep specifieke kanalen transactiekanalen standaardisatie koppelvlakken transactiekanalen transacties transactiekanalen

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 12 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2004 (1) OTP postbussen 2.0 groei van het gesloten kanaal groei van het gesloten kanaal implementatie standaard koppelvlak implementatie standaard koppelvlak start van open kanaal start van open kanaal

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 13 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2004 (2) …… OTP postbussen 2.0 transacties via overheidsportalen waaronder BL transacties via overheidsportalen waaronder BL groei van het gesloten kanaal groei van het gesloten kanaal implementatie standaard koppelvlak implementatie standaard koppelvlak … W W W start van open kanaal start van open kanaal

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 14 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2004 (3) …… OTP postbussen transacties via overheidsportalen waaronder BL transacties via overheidsportalen waaronder BL groei van het gesloten kanaal groei van het gesloten kanaal implementatie standaard koppelvlak implementatie standaard koppelvlak ICT hulp voor ondernemers ICT hulp voor ondernemers … W W W start van open kanaal start van open kanaal helpdesk beheerorganisatie buiten ICTAL beheerorganisatie buiten ICTAL

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 15 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2004 (4) …… OTP postbussen helpdesk … W W W transacties via overheidsportalen waaronder BL transacties via overheidsportalen waaronder BL groei van het gesloten kanaal groei van het gesloten kanaal implementatie standaard koppelvlak implementatie standaard koppelvlak ICT hulp voor ondernemers ICT hulp voor ondernemers BBR operationeel start van open kanaal start van open kanaal beheerorganisatie buiten ICTAL beheerorganisatie buiten ICTAL

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 16 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2004 (5) …… OTP postbussen helpdesk … W W W overheids- toegangs voorziening OTV transacties via overheidsportalen waaronder BL transacties via overheidsportalen waaronder BL groei van het gesloten kanaal groei van het gesloten kanaal uitgifte sleutels implementatie standaard koppelvlak implementatie standaard koppelvlak authenticatiepilot met uniek nummer authenticatiepilot met uniek nummer gestandaardiseerd aanbod van transactiekanalen beperkt aantal sleutels gestandaardiseerd aanbod van transactiekanalen beperkt aantal sleutels ICT hulp voor ondernemers ICT hulp voor ondernemers BBR operationeel start van open kanaal start van open kanaal beheerorganisatie buiten ICTAL beheerorganisatie buiten ICTAL

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 17 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2004 …… OTP postbussen helpdesk … W W W overheids- toegangs voorziening OTV transacties via overheidsportalen waaronder BL transacties via overheidsportalen waaronder BL groei van het gesloten kanaal groei van het gesloten kanaal uitgifte sleutels implementatie standaard koppelvlak implementatie standaard koppelvlak authenticatiepilot met uniek nummer authenticatiepilot met uniek nummer gestandaardiseerd aanbod van transactiekanalen beperkt aantal sleutels gestandaardiseerd aanbod van transactiekanalen beperkt aantal sleutels ICT hulp voor ondernemers ICT hulp voor ondernemers BBR operationeel beheerorganisatie buiten ICTAL beheerorganisatie buiten ICTAL start van open kanaal start van open kanaal

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 18 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2005 (1) …… OTP postbussen helpdesk 3.0 overheids- toegangs voorziening OTV … W W W gesloten kanaal stabiel gesloten kanaal stabiel open kanaal met één extra standaard koppelvlak open kanaal met één extra standaard koppelvlak operationele beheerorganisatie operationele beheerorganisatie

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 19 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2005 (2) …… OTP postbussen helpdesk 3.0 overheids- toegangs voorziening OTV … W W W meer nieuwe transacties via alle overheidsportalen meer nieuwe transacties via alle overheidsportalen uitbreiding dienstverlening van de beheerorganisatie uitbreiding dienstverlening van de beheerorganisatie operationele beheerorganisatie operationele beheerorganisatie internet geïntegreerd medium dienstverlening internet geïntegreerd medium dienstverlening gesloten kanaal stabiel gesloten kanaal stabiel open kanaal met één extra standaard koppelvlak open kanaal met één extra standaard koppelvlak

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 20 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2005 (3) …… OTP postbussen helpdesk overheids- toegangs voorziening OTV … W W W meer nieuwe transacties via alle overheidsportalen meer nieuwe transacties via alle overheidsportalen uitbreiding dienstverlening van de beheerorganisatie uitbreiding dienstverlening van de beheerorganisatie operationele beheerorganisatie operationele beheerorganisatie internet geïntegreerd medium dienstverlening internet geïntegreerd medium dienstverlening BBR basis voor authentieke bron BBR basis voor authentieke bron gesloten kanaal stabiel gesloten kanaal stabiel open kanaal met één extra standaard koppelvlak open kanaal met één extra standaard koppelvlak overheidsbreed gebruik BBR overheidsbreed gebruik BBR

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 21 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2005 (4) …… OTP postbussen helpdesk overheids- toegangs voorziening OTV … W W W meer nieuwe transacties via alle overheidsportalen meer nieuwe transacties via alle overheidsportalen identificatie (uniek nummer) en authenticatie identificatie (uniek nummer) en authenticatie gestandaardiseerd aanbod van transactiekanalen beperkte sleutelset gestandaardiseerd aanbod van transactiekanalen beperkte sleutelset uitbreiding dienstverlening van de beheerorganisatie uitbreiding dienstverlening van de beheerorganisatie operationele beheerorganisatie operationele beheerorganisatie internet geïntegreerd medium dienstverlening internet geïntegreerd medium dienstverlening BBR basis voor authentieke bron BBR basis voor authentieke bron gesloten kanaal stabiel gesloten kanaal stabiel uitgifte sleutels open kanaal met één extra standaard koppelvlak open kanaal met één extra standaard koppelvlak overheidsbreed gebruik BBR overheidsbreed gebruik BBR

informatie berichten applicatiegegevens en content geïntegreerde dienstverlening gegevens- huishouding elektronificering transacties BD LNV doelen instrumenten 22 internet BBR basisbedrijven- register BD W W W KvK W W W bedrijvenloket BL gesloten verbinding overheids- transactiepoort OTP Ontwikkelingen in 2005 …… OTP postbussen helpdesk overheids- toegangs voorziening OTV … W W W meer nieuwe transacties via alle overheidsportalen meer nieuwe transacties via alle overheidsportalen identificatie (uniek nummer) en authenticatie identificatie (uniek nummer) en authenticatie gestandaardiseerd aanbod van transactiekanalen beperkte sleutelset gestandaardiseerd aanbod van transactiekanalen beperkte sleutelset uitbreiding dienstverlening van de beheerorganisatie uitbreiding dienstverlening van de beheerorganisatie operationele beheerorganisatie operationele beheerorganisatie internet geïntegreerd medium dienstverlening internet geïntegreerd medium dienstverlening BBR basis voor authentieke bron BBR basis voor authentieke bron gesloten kanaal stabiel gesloten kanaal stabiel overheidsbreed gebruik BBR overheidsbreed gebruik BBR uitgifte sleutels open kanaal met één extra standaard koppelvlak open kanaal met één extra standaard koppelvlak

BBR basisbedrijven- register bedrijvenloket BL overheids- transactiepoort OTP overheid Doelstellingen programma ICTAL - één centraal punt voor transacties - eenmalig aanleveren, meervoudig gebruik - gegevens uitvraag beter aansluiten bij processen bedrijfsleven - één authenticatiemechanisme