Kwantumfysica Cathy Baars Docent Natuurkunde Martinuscollege

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op het Dockingacollege
Advertisements

LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Praktische handvatten
Hogere denkvaardigheden
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
RALFI en begrijpend lezen
Sjef van Gisbergen St. Gregorius College Freudenthal Instituut Utrecht
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
Codename Future de Nieuwe Uitgever Business Model “Wiskunde doet mee” 16 november 2006.
In de juiste volgorde Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie
Bewoners Collectief Nieuwegein Welkom.
Wiskunde in Technologie
NVvW Wiskunde in 4 vwo in een digitale leeromgeving Paul Drijvers Freudenthal Instituut Ton Erich Oosterlicht College Carel van de Giessen Almende.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Verdien jij meer zakgeld? Havo/Vwo-onderbouw VMBO-bovenbouw
Opzet n Leerlingen verdiepen zich in de ontwikkeling van een deelgemeente van de gemeente Nijmegen op allerlei terreinen n Klas (adviesbureau) adviseert.
Het (nieuwe) betavak NLT
Stage presentatie Van Elcke van Gorkum.
Hoe maak je schooltaal toegankelijk?
Wat is digitale didaktiek?
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Olie in Oman Introductiepresentatie <naam bedrijf>
Bureaunamiddag | 29 november 2012
Onderzoekend leren en beroepscontexten
Scholierenproject “Kosmische Straling”
Voorlichtingsavond 2 Mavo
10e editie voor de Tweede Fase
NLT HAVO.
Business Analyse lesopzet en werkvormen Stappen (1-2) Vorm 2-tallen Lees artikel over kwaliteit. Neem relevante informatie over ter onderbouwing van.
Rob Ouwerkerk Woudschoten 2003 De nieuwste natuurkunde in je les?
Bètapartners sept
Trends 4 Trends in onderwijs & adolescentie Hafida El-Gharbaoui.
Teachers Teaching with Technology™ Onderzoekend leren begint bij leren Onderzoeken Cathy Baars Jaco Scheer.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Optica met de TI-nspire Cathy Baars Martinuscollege.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Voorlichtingsavond 2 Mavo Dinsdag 29 maart Programma  Verschillende keuzes  Opzet VMBO en MBO  3 KBL in VMBO-gebouw + rondleiding  Overgangsnormen.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Denkinstrumenten voor begripsontwikkeling Nibi vmbo conferentie 27 mei 2016 Dirk Jan Boerwinkel Manon ten Asbroek Freudenthal Instituut voor Didactiek.
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
3. Waar denk je als eerste aan bij het woord “natuurkunde”? 2 a. Denk je al te weten welk profiel je gaat kiezen? Ja/nee.
Gert Treurniet Christelijk Gymnasium Sorghvliet Docent wiskunde
Onderzoek leereffecten educatief programma Joods
Pilot Wiskunde voor Technici
Jan de Bont vice voorzitter Taskforce VMBO Koen Stephan beleidsmedewerker Bouwend Nederland
Isabelle Sprengers Profiel: Organisatie
NASK Natuurkunde Scheikunde
Meten met de TI-nspire CX en de Lab Cradle
Persoonlijk leren & Didactiek
De M in STEM Cathy Baars.
Tool IF-1: Onderzoekend leren plannen bij wiskunde
In de internationale literatuur bestaat er consensus over het feit dat wiskunde is ontstaan door interactie tussen mensen en vooral door op een bepaalde.
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Minimodules voor de 3e klas
Groepsnaam Namen van leerlingen KLAS.
Chemie Overal 5e editie voor de TF
Leren leren.
Forensisch onderzoek Cathy Baars. Forensisch onderzoek Cathy Baars.
Technasium op het GRC.
Erosie en Sedimentatie
Wiskundige kunst Cathy Baars. Wiskundige kunst Cathy Baars.
Transcript van de presentatie:

Kwantumfysica Cathy Baars Docent Natuurkunde Martinuscollege Grootebroek T3 Instructeur

Voorstellen Cathy Baars Natuurkunde docent Onderzoekscoördinator T3 instructeur

Opzet werkgroep Voorbeeld van les kwantumfysica Discussie Goede en verbeterpunten Alternatieve manieren

Probleemstelling Natuurkunde achter kwantumfysica is moeilijk voor te stellen Wiskundige onderbouwing van kwantumfysica is te moeilijk voor leerling Hoe en wat moeten we dan uitleggen?

Kwantumfysica Geschreven voor een klassegesprek Illustratie van wiskundige problematiek Deeltje in oneindige put ter verduidelijking wiskunde Zelf kleine verschijnselen theoretisch onderzoeken

Lesopzet Aanleiding tot kwantumfysica Schrödingervergelijking Oplossen voor oneindige put Probleem demonsteren voor eindige put Normalisatie Onderzoek eindige put v.s. oneindige put Tunneleffect

Kwantumfysica

Discussie Goede punten Mindere punten Suggesties

Afsluiting Lesmateriaal te vinden op T3Nederland Contact: Cathy Baars Cathy.Baars@quicknet.nl