Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord! Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stichting Dorcas Een aantal mensen hebben Dorcas opgericht. Samen willen zij de allerarmste mensen helpen. Dit doen zij door geld, maar ook spullen in.
Advertisements

Door: Jasmijn van Rooijen Charlotte Varossieau Noa Willemsen
Webquest Webquest. Wat is een webquest? Een queeste (Eng. Quest) is een uitgebreide zoektocht. Je gaat op zoek naar de antwoorden van de vragen die je.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Roos Ravensbergen en Bodil Wever
Welkom in 3 Kb bij juf Veerle. 8.50u Als het belletje gaat staan wij flink in de rij!
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
blauw veer diamant Ga samenzitten met twee andere aanwezigen. Kies een voorwerp van de tafel. Verzin een jeugdavond rond je voorwerp. Denk daarbij aan.
Canada Gemaakt door: Jardie Inge en Rachel..
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Leerlingenraad… eventjes de ouders informeren
Introles: Opstarten + intro:
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Rekenland Project Schoolkamp Onze naam De Schoolkamp boys Door
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Techniek voor de basisschool LPI 27 november 2013
Op dit schilderij van de franse kunstenaar Matisse zie je mensen afgebeeld die een dans uitvoeren. De mensen zijn niet alleen verbonden met hun lichaam.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
Techniek toernooi Het energieke lampje.
Welkom in 3KC bij juf karen
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Vision 2020 Project 3e klas. Hoe ziet het Europa in 2020 van de toekomst eruit?
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Project “Horizon Verbreden”
Vraag 1: 5x6x9= Vraag 2: De meester koopt 5 schriften. 1 schrift kost 1,20 euro. Hoeveel moet de meester betalen? 6,00 euro 5,80 euro 6,20.
Deel 7 (team) productvoorstel 100 minuten
Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita.
WELKOM IN 3KB. 8.50u Als het belletje gaat staan wij flink in de rij!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Onze eerste oriënterende graad Een nieuwe talentgerichte aanpak Atheneum Wispelberg Gent.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Voor de leerkracht INLEIDING
Tragedy of the commons.
Onze eerste oriënterende graad Een talentgerichte aanpak
Ondernemingsvormen.
De bouw van een wagen! Hefbomen en katrollen..
Presentatie door: Toon Kuijpers klas: mh2a
De Betekeniseconomie in de klas
Eerste bijeenkomst dinsdag 16 mei 2016
Week 1, les 3.
Opdracht interview Doel
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
OPDRACHT Voor de leerkracht: Druk de volgende twee blaadjes af.
Les 1: Introductie Marketing
Sleutels, codes en aanwijzingen
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
blok 3 les 2: de gewone basisschool
Groepsnaam Namen van leerlingen KLAS.
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Welkom! Schooljaar
Diersoortverdieping Overige Zoogdieren
Stuiterles.
Presentatievormen.
Project gamemarket Les 1.
ENERGIEBESPARINGSPLAN
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
Transcript van de presentatie:

Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord! Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord!

Opdracht: Met groepjes bestaande uit 3-4 leerlingen koken voor elkaar.  Maak een groepje van 3 à 4 personen, mag klas overschrijdend!  Bedenk per groep een hapje/gerechtje (warm/koud) voor 10 personen.  Maak een stappenplan.

Waarom?:  Focusthema 5: techniek: werken met toestellen in de keuken  Omdat het leuk is!!Hoe?  Hapjes/gerecht: zelf kiezen per groep  Materiaal: zelf meebrengen per groep  Organisatie: I. Hapje/gerecht maken, afwerken + presenteren II. Decoratieteam: zorgen voor menukaarten + tafeldekking III. Rondleiding in de keuken: voor iedereen door leerlingen van het zesde middelbaar.

Vanaf nu:  Wekelijks samenkomen  Keuze tussen de opdrachten: decoratie/koken?  Hapje/gerecht (warm/koud) kiezen per groep voor 10 pers.  Stappenplan maken (welke ingrediënten, de kosten, welke toestellen/ materiaal, taakverdeling, presentatie …)  Na stappenplan: meester/juf op de hoogte brengen van hapje/gerecht + tonen van het stappenplan.  Uitvoeren van het kookproject

Waar en wanneer?  In de keuken van de grote refter ‘Ten Doorn’  Op woensdag 1 april (een hele voormiddag) - vanaf 9u tot 12u Veel succes!!