Inhoud  Inleiding  Dus er is geen probleem bij jongeren?  De branche heeft toch nood aan een hoge omzet?  Waarom zijn jullie tegen een verbod op alcoholreclame?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Balans tussen hulp en recht
Advertisements

Marketing Marketingmix
De rol van ouders in de ontwikkeling van alcoholgebruik onder adolescenten Door Elisa De Jonghe Engels, R. & van der Vorst, H. (2008). De rol van de ouders.
Karin Monshouwer, Trimbos-instituut
Universele preventie van middelengebruik onder jongeren
STAP Congres Modelverordening Drank- en Horecawet
ADVIES VOOR DE JEUGDHULP BRECHT VERHEGGE 1BAO A1.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
Alcohol & Jongeren: Facts & figures
Science Door: Kenny, Tim, Max, Joey, Steef en Soerian.
MOBIELE PORNO? NEE, IK DOE NIET MEE
Gezonde voeding.
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Ledenwerfacties Zaterdag 4 mei 2013.
MASTERLAB LECTURE p.j. mulders
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
P Academie voor bijzondere wetten1. 2 Gemeentelijke verordening 60% 3 Academie voor bijzondere wetten.
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
Nederland telt in 2021 volgens CPB 17,3 miljoen inwoners. In 2011 was dat 16,7 miljoen. Het aantal 65– plussers stijgt de komende tien jaar met bijna.
Wat maakt het leven zinvol?
Wist u dat … Meer dan 10% van de jongeren in het voortgezet onderwijs drugs gebruikt? Er meer dan 74% van de kinderen onder de 16 jaar alcohol heeft.
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Marketing Werkgroep 6.
Informeren van ouders en kinderen - CBJ Inleiding Toelichting van de organisatiestructuur Traject van de hulpverlening Instemming met de hulpverlening.
Algebraïsch oplossen van kwadratische vergelijkingen
Het Debat Opbouw en inhoud.
Sjoerd Kooiker (met dank aan Josje den Ridder)
Opvoeden van drukke kinderen
Enquête.
GGD ROTTERDAM-RIJNMOND
Drugpreventie bij jongeren
Verkopen van heldendom Ruud Dekker Directeur Marketing For All Finance.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge {naam uitvoerder} Kunnen ouders iets doen aan het alcoholgebruik van hun kinderen?
Inleiding In deze diavoorstelling kan je meer lezen over de inhoud van het boek ‘Mama, mijn buik doet pijn! Kinderen met buikpijn helpen.’ Alle besproken.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
IPSOS iov Stichting tegen Kanker, 2013
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
Als je drank verbiedt, doen ze het juist stiekem
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Strategisch belang van de internaten en opvangcentra GO!
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
…?.
Hoe ver kijk jij echt vooruit?
Welkom bij de ‘Weet wat je eet en beweegt ’ quiz!
Alcoholmisbruik onder jongeren
Jongeren & Alcohol Jens Allaert.
Als zelfstandig wonen niet meer kan
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
F LORIADE E XCURSIE onderdeel EMEG-Lijst. O NDERWERPEN Wat zijn de verwachtingen van de doelgroep vooraf? Wat is de ervaring van de doelgroep. Wat is.
OMGAAN MET ELKAAR Anti-pestbeleid rsg wiringherlant preventief
Het Nieuwe Werken Jeoffrey van Zijp Jeoffrey van Zijp.
Duodrink Christien Veelenturf. Duodrink  Bidon met twee drinktuiten  Onbreekbaar  Vaatwasserbestendig  Twee dranken tegelijk.
Sociale Hygiëne Les 4. Alcohol, Drugs en Gokken BAG Bloed, Alcohol Gehalte Promillages 0,5 = 1cc bloed bevat halve milligram pure alcohol.
Kinderen in de schoolleeftijd  worden kritisch naar hun ouders  kunnen steeds beter beargumenteren  willen op een gegeven moment niet meer in het openbaar.
Geestkracht Verbondenheid Gegroeid vanuit geestkracht samen met het CAW, SOMA, CAD, CGG Groei Uitbreiding naar andere organisaties toe zoals het OCMW…
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
Kwetsbare jeugd -Straatbendes, drugs, moord en geweld horen bij de orde van de dag in Guatemala -Veel jongeren komen uit gebroken, arme gezinnen en een.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
TEST BRON VWA START DE TEST Taak 3 Samen kom je verder!
V-DEMO Simon Comazuipen. Welk beleid?
H1 Hoe word je wie je bent?.
…?.
Transcript van de presentatie:

Inhoud  Inleiding  Dus er is geen probleem bij jongeren?  De branche heeft toch nood aan een hoge omzet?  Waarom zijn jullie tegen een verbod op alcoholreclame?  Vinden jullie het sluiten van distributiekanalen een oplossing?  Wat vinden jullie van de accijnsverhogingen?

Inleiding  Over het algemeen  daling bij jongeren  35% tussen 12 en 15 jaar drinkt  1/10 e van een glas per dag Tussen 12 en 14 jaar

Dus er is geen probleem bij jongeren?  Elk gebruik onder 16 jaar = MISBRUIK  Branche werkt er hard tegen  Een lichte ommekeer Wel kwestie van tijd  Ouders blijven belangrijkste factor

De branche heeft toch nood aan een hoge omzet?  Vooral continuïteit Respect voor omgeving & doelgroep  Verantwoord gebruik & voorkomen van misbruik!  Omzet door jongeren < bedrijfsmatige nadelen

Waarom zijn jullie tegen een verbod op alcoholreclame?  Alcoholreclame = meer alcoholconsumptie  Sinds 1980: reclame  consumptie  Creëren van een merkvoorkeur  Vergelijkbaar met andere reclame Vb. waspoeder of tandpasta

Vinden jullie het sluiten van distributiekanalen een oplossing?  66% krijgt eerst drank thuis  Weinig zin om verkooppunten te sluiten  Wel optreden als: Bewuste verkoop aan -16-jarigen

Wat vinden jullie van de accijnsverhogingen?  Accijnzen  misbruik blijft gelijk  Verantwoorde drinkers zullen minderen Dus lost geen problemen op!  Jongeren willen erbij horen Accijnsverhogingen houdt hen niet tegen Ze zullen besparen op andere dingen