Zelfstandig werken Robbin Wentink. Het afgelopen half jaar Vooronderzoek. Literatuurstudie. Praktijkonderzoek. Uiteindelijke product.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Redactioneel schrijven Les 3
Welkom op de Julianaschool
Huiswerktips.
Daltonontwikkeling op Kapteynweg
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
Schooloverstijgend samenwerkend leren
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Collectief portfolio groep 3
Redactioneel schrijven Les 1
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Groen proeven Ervaringen van AOC Friesland VMBO Groen Leeuwarden
ZEEMANSTAAL 7 april 2011 Kitty Bäcker Marjo van Kalken Riet Thijssen.
Leren leren…..en het materiaal?
Informatiebijeenkomst havo 2 en havo 3 Dinsdagavond 28 augustus 2012.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Informatie- avond groep 6
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Informatie-avond groep 4-5
Workshop “Beoordelen”
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Onze doelen en visie in beeld
PROJECT ALGEMENE VAKKEN
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita.
Bijeenkomst September 2015
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Doel: een activiteit die uitvoerbaar (en innovatief) is.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Keuzethema: differentiatie
Differentiëren in de Franse les
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Differentiëren & klassenmanagement
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Actieonderzoek Jongens en Pubergedrag. Inhoud Problematiek Gewenste werksituatie Onderzoeksvragen en Hypotheses Aanpak van het Onderzoek Conclusie en.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Pad: Combi.
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Virtual Reality in de les
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Module 6; didactisch handelen
Instructie geven en uitvoeren
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Excursiedidactiek Radboud Docenten Academie
Taak 5 Tessa Mosselman.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Werken in een arbeidsorganisatie
een aanpak voor differentiëren getalenteerde leerlingen
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Begeleiden les 1.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Transcript van de presentatie:

Zelfstandig werken Robbin Wentink

Het afgelopen half jaar Vooronderzoek. Literatuurstudie. Praktijkonderzoek. Uiteindelijke product.

Vooronderzoek Gedeelte Literatuurstudie ZelfwerkzaamheidOmschrijving Zelfstandig werken Leerlingen voeren individueel leeractiviteiten uit aan de hand van uitvoerige instructies. Zelfstandig samenwerken Leerlingen voeren samen opdrachten uit aan de hand van uitvoerige instructies Zelfstandig leren Leerlingen bepalen zelf de manier van leren en of tijd en plaats van leren Zelfverantwoordelijk lerenLeerlingen bepalen zelf twee of meer van de vier aspecten van leren: leerdoelen, Leerstrategieën, vaststelling van leerresultaten en feedback, beoordeling en beloning).

Observeren op De Borckeshof Beginnend bij groep 1 Lange concentratie Duidelijk regels Een goede klassenmangement

Literatuurstudie Omschrijving Leervaardighe den leerhouding Zelfstandig werken Leerlingen voeren individueel leeractiviteiten uit aan de hand van uitvoerige instructies *Opdracht goed lezen *Luisteren *Plannen *Geconcentree rd achter elkaar doorwerken * Op tijd om hulp vragen * Hulpvraag aan de leerkracht uitstellen Zelfstandig samenwerken Leerlingen voeren samen opdrachten uit aan de hand van uitvoerige instructies *Taak verdeling maken *Groepsplanni ng maken *Leiding geven *Geleid worden *Geconcentree rd blijven werken. *Bereidheid tot samenwerking *Bereidheid tot samenwerkend leren Sturing tijdens zelfstandig werken. S Leerkracht t r i n g Leerling Tijd

Praktijkonderzoek Werkvormen Hierbij werk ik uit eindelijk toe naar het product en dat is een circuit les voor groep 7 en 8 tijdens het tijdvak wereld oorlogen bij het vak geschiedenis.