Visie & Strategie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Definitiestudie.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
John Vaupell Justin van der Steen
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
WELKOM! Les 1 Vandaag 1.Voorstellen 2.Inhoud en doel cursus 3.Inleiding website 4.Benodigde software 5.Inleiding HTML 6.Huiswerk 7.Afwas ☺
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Wat maakt het leven zinvol?
Een continue vakantiegevoel dankzij Audit & Control
 Ondernemen  Een bedrijf waar spullen gemaakt- of verkocht worden.
Logical Framework Approach
Hoofdstuk 4 Omgaan met verschillen
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
Marketing presentatie
8.1: Eigen schuld, dikke bult? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Onze identiteit in Christus
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Welkom in groep 4.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Doelen Soorten vormgeving.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Workshop Fondsen werven
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Workshop ‘visieversneller’
Visie & Strategie.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Mentoren Managen Workshop jaarcongres VvSL 6 november 2014 Annemiek Jonker.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
8.1: Eigen schuld, dikke bult? Overzicht Intro HC Opdracht.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
 A-94 A-94.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Solliciteren: wat wil ik?
Deel B, les 2 Agenda  Aan- en afwezigen  Actualiteit  Sociaal kapitaal  Pedagogische civil society  Huiswerk en de wijk in.
50.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 Thema 1 - Marketing Business IT & Management
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Wat is nou D&P -Kennismaking met het bedrijfsleven -Algemene kennis en vaardigheden -Professionele kennis en vaardigheden -Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Medezeggenschap Nu & Toekomst Landelijke Cliënten Raad 6 september 2014.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
De onderneming Hoofdstuk 1 Welk type ondernemer ben ik?
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 2: Visie verdieping.
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Visie en strategie Eindopdracht.
of uw eigen praktijklogo... Uw praktijknaam
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Visie & Strategie

Wie ben ik?

Agenda Les 1: Visie en doelstellingen Les 2: Visie Les 3: Missie Les 4: Strategie Les 5: Herhalen Les 6: Toets

Visie Een visie is inspirerend Een visie geeft een ambitieus beeld van wat een persoon/organisatie wil zijn. In de definitie van de visie kijk je naar de wereld van nu en de kansen in de toekomst en beschrijf je de droomsituatie. Visie Microsoft: Er staat een personal computer op elk bureau met Microsoft-software Visie TNT: Het meest bewonderde expresbedrijf worden tegen 2020.

Doelstellingen Doelstellingen zijn tastbare resultaten die je nastreeft om de visie van de organisatie te verwezenlijken. Website: wij willen dit jaar 10% meer bezoek op onze website t.o.v. vorig jaar. Sligro: een omzetgroei van gemiddeld 10% per jaar.

Wat is die van jullie? Wat is jullie visie en doelstelling? Wie ben jij? Wat wil je later worden? Hoe denk je dat te bereiken? Wat voegt deze opleiding er aan toe?

Ondernemer Waarom eigen baas worden? Kan/wil niet voor een baas werken Geen uitkering nodig te hebben Omdat je een uniek product hebt Je eigen werktijd bepalen Veel geld te verdienen Of om …………….

Ondernemerstest http://www.businesslocus.nl Zou jij een ondernemer kunnen zijn en wat voor soort ondernemer

Wat is je doel? Wat wil je met je eigen bedrijf bereiken?

Huiswerk Volgende les inleveren. Telt mee voor het eindcijfer.