Initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle De essentie van de ontwikkeling van medewerkers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Van kavel tot kasteel? De implementatie van SharePoint binnen een GGz-instelling. Essentiële bouwstenen om een platform te bouwen waarop medewerkers kunnen.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
ZWART Samenwerkings-Ontwikkeling WIT Leren en ontwikkelen ‘in het zwart’ Gebaseerd op ervaringen in Zambia, Centraal Afrika.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
Introducing Unify Name goes here Date goes here. Copyright © Unify GmbH & Co. KG All rights reserved. In de afgelopen tien jaar zagen we een geweldige.
Organisatiecultuur = het feitelijk gedrag van de medewerkers van een organisatie dat voortkomt uit een stelsel van impliciete en expliciete veronderstellingen,
optimaliseren van omstandigheden voor innovatie
Samen innoveren: duurzaam samen
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Auke Hofstra B.V. Production Improvement Competentiemanagement.
Onze Innovatieve Arbeidsorganisatie
Gezamenlijke vormgeving van verwachtingen en experiences Toegenomen netwerk van competenties, Inclusief consumenten communities Uitgebreide onderneming.
Duurzaamheid: ‘Een ‘duur’ woord, of zijn er ook kansen?’
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
COMPETENTIEONTWIKKELING
Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 DateDepartment_v2.
Les 1 M&O.
Een strakke workflow als hulpmiddel voor online samenwerking. Jikke de Groot Universiteitsbibliotheek/ Universiteit Utrecht Sector Innovatie & Ontwikkeling.
strategie als een proces
Nederland 2020 – Virtuele Delta Gideon Strategie 7 Onderzoek NCG en Min. VROM Presentatie voor TUDelft, 17 juni 2010.
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Samen werken aan een gezonde regio!
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Ondernemen(d) in het onderwijs
5S in Velsen.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie The Application Infrastructure The world around you is changing.
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
Connecting the world. Het logistieke netwerk. D-Street Consultancy.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Naar een optimaal HR - beleid
DMK – week 2.
CCC & CCM - Mod IBA Integrale Bedrijfsanalyse
Beleving en consumenten gedrag
50.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Tekst hier Positieve beeldvorming rond diversiteit stimuleren in de media.
Embedded Librarianship
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Stefan Draait Door.
Vakmanschap en ondernemend gedrag
Collectiviteit van ambities Consensus- en conflict-bereidheid
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
Pilot online discussieplatform Argu
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Investor Pitch Digitale toegankelijkheid Oktober 2018
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Deeleconomie voor professionals
Een lerende en adaptieve organisatie
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Transcript van de presentatie:

initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle De essentie van de ontwikkeling van medewerkers en van de gewenste cultuur De essentie van het vormgeven van de toekomst De essentie van waardecreatie door processinnovatie De essentie van marktprestaties Visie Strategie Business- model CREËREN SAMENWERKEN CONTROLEREN CONCURREREN

initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle 4 Mensen en cultuur Hoe ontwikkelen wij onze medewerkers en onze cultuur zodanig dat zij de gekozen experience strategie ondersteunt? Welke vaardigheden dienen ontwikkeld te worden? 3 Interne processen en kerncompetenties Welke processen maken experiences mogelijk? (DART) Welke kerncompetenties zijn mogelijk? 5 Het business- model Hoe wordt het geld verdiend? Manage de experience- scorecard. CREEËREN SAMENWERKEN CONTROLEREN CONCURREREN 1 Innovatie en lerend vermogen Wat moeten wij doen om te innoveren, creatief te zijn, nieuwe omgevingen te bedenken. Welke netwerken, partners, platforms zijn nodig? 2 Experiences Welke experience omgevingen? Fysiek, virtueel, locatiehiërarchie. Welke mogelijkheden tot experience co-creatie en zelfsturing?

FLAGSHIPLOCATIE EXPERIENCEHUBS BELANGRIJKE LOCATIES AFGELEIDE AANWEZIGHEID WERELD WIJDE MARKTEN Virtuele toegang Enkele plek FLAGSHI SITE WORLD WIDE WEB AFGELEIDE PLAATSEN onbeperkt FreeFee BetaaldGratis Fysieke toegang BELANGRIJKE PLATFORMS EXPERIENCEPORTALEN © 2001 Strategic Horizons LLP FreeFee BetaaldGratis

Complexiteit Tijd B C D E F G A A – uiteenzetting B – opwekkend incident C – opbouwactie D – crisis E – climax F – afnemende actie G – naspel

Communities of purpose Communities of practice Communities of interest Uitwisseling bereiken met een specifieke doelstelling Uitwisseling van kennis op een specifiek gebied Uitwisseling van belangstelling en onderwerpen

A B A.Een groep met weinig onderlinge conacten en dus weinig binding. B.Een groep georganiseerd als een netwerk met veel contact en dus hoge cohesie.

1 X passief interactief actief : : : X

Member Gebruiker Berzoeker, ‘beller’ Kijker, luisteraar, lezer GET CONNECTED Vraag Aanbod GET IN TOUCH

Middelen Onverwachte dienstverlening Wat de gast verwacht De gewenste dienstverlening, zorg er voor dat de gast terugkeert Zorg dat hij krijgt wat hij verwacht ©Conley 2001

The Joie de Vivre heart Developing Strong Customer Loyality Maintaining a Profitable & Sustainable Business Creating a Unique Corporate Culture Building an Enthusiastic Staff