Programma Vereenvoudiging en uniformering subsidie DBI bijeenkomst het Nieuwe Handelsregister 4 december 2012
Doelen programma 1 Amsterdam voor subsidieverstrekking (stadsdelen en diensten)! Dienstverlening: betere dienstverlening richting de subsidieontvanger. Efficiënt proces: ontdubbelen taken diensten en stadsdelen. Transparantie: kleiner, slagvaardiger, meer gestandaardiseerd, goedkoper en transparant.
Doelen programma Nu Meerdere loketten Meervoudig aanvragen en verlenen Meerdere aanvraag- en verantwoordingsvereisten Meerdere ondersteunende afdelingen Iedereen zijn eigen proces Onvoldoende zicht op proces (bestuur, management, aanvrager) Meerdere ondersteunende systemen Straks 1 (digitaal) loket Enkelvoudig aanvragen en verlenen, meervoudig gebruik Uniforme indiening en verantwoordingseisen 1 ondersteunend subsidiebureau voor 1 Amsterdam Transparantie in subsidieverstrekking 1 werkwijze 1 systeem
Waar lopen wij tegen aan? Burgerservice nummer E herkenning Enkelvoudig aanleveren, meervoudig gebruik (KvK) Inzicht welke soort instellingen (b.v. kerkelijke) subsidie krijgen. Vragen vanuit de raad Welke verbanden zijn er te leggen rondom de info die wij nu beschikbaar hebben of straks vanuit NHR? Informatiemanagement (Twijnstra en Gudde) Beveiliging van informatie
Betrokken partijen Stadsdelen Diensten CIO office FM loket/ portaal DICT ICT Stadsarchief archivering DBI basisregistraties
We hebben elkaar nodig! Subsidies Verbindt….. De dienst Basisinformatie zie ik dan ook als partner voor het vervolg: –Ondersteuner –Adviseur –Toezichthouder
Conceptschets Toekenningketen Subsidie v0.1, 29 mei 2012, Petra Adema
Vragen?