Programma Vereenvoudiging en uniformering subsidie DBI bijeenkomst het Nieuwe Handelsregister 4 december 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op de kaart Het Amsterdamse complement van Google Ad van der Meer Unitmanager Geo-informatie, DPG.
Advertisements

Welkom Afdeling Zorg KBO 29 augustus Aanleiding • Rapport ledenonderzoek KBO Loon op Zand • Vraag om coördinatie en meer samenhang • Toekomstige.
Op weg pensioencommunicatie nieuwe stijl
Digitale dienstverlening
Veiligheidsincidenten de afgelopen maand? 21 mei
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
SBR: een toekomstvaste aanpak De kern van SBR  SBR vermindert rapportage- en administratiewerk  SBR biedt efficiencyvoordelen: eenmalig inrichten,
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Titel presentatie Bill Nolten Dienst Basisinformatie
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Standard Business Reporting Een schets 17 april 2012.
eHerkenning Richard Blad Werksessie eHerkenning, 17 januari 2012
DMS & RMA op basis van SharePoint
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Partnerschapsovereenkomst - Nieuws. De omzendbrief Op 7 december verstuurd naar de Beleidscel Aanvraag om praktische informatie Teruggestuurd op 18 december:
Ondersteuning projectuitvraag snelfietsroutes Willem Goedhart 1 oktober 2009.
WINTERCONFERENTIE Zorg voor Zuid in voorbereiding.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
De omgevingsvergunning onderzocht: anders werken, anders denken.
SBR: een toekomstvaste aanpak De kern van SBR: inrichten rapportageketen  de Nederlandse Taxonomie (het woordenboek)  XBRL (de gestandaardiseerde.
SBR: een toekomstvaste aanpak
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Wet Bibob & RIEC 29 januari Tot nu toe Wet Bibob sinds 2003 Quickscan toepassing wet Bijeenkomst 21 mei 2008 Werkgroep van start o.l.v. Victor Molkenboer.
Project Kostendekkend maken (bouw) leges
Aan de slag met Stelselpedia
Producten & Werkprocessen
Presentatie OZO Introductie NORA DIV katern NORA 2.0
VAN DIGITALE GRIFFIE NAAR OPEN RAADSPORTAL De Digitale Griffie ii
Subsidiebeleid Barendrecht
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
Albrandswaard op weg naar een regiegemeente
Kwaliteitszorg HBO5-opleidingen. Vooraf Overleg binnen de CHO (kern + cel KZ) Overleg met HBO5-platform Over: – Werkwijze – Context van de HBO5-aanbieders.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Informatiebijeenkomst inzake subsidieregeling Cultuur Eindhoven februari 2016.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
MODERN BOEREN OP OUDE HOEVES even voorstellen 3 partners proces; nieuwe samenwerking expeditie ruimte.
Informatiebeleid, een basis voor beleidsresultaten Onderzoek door de Delftse Rekenkamer naar het informatiebeleid van de gemeente Delft 16 mei 2012.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Informatiedag verenigingen
Minder vergunningen, meer meldingen, minder rompslomp
Digitale Verblijfsaanvragen Studie
IMPLEMENTATIE KWALITEITSKADER
Waarstaatjegemeente.nl Horizontale Verantwoording
Slimme Subsidies Broodje Burger 12/10/2017.
Subsidies met effect Commissie FIRAP 22 mei 2012.
Subsidies met effect Commissie FIRAP 22 mei 2012.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
EURES NEDERLAND Informatie over toetreding tot het netwerk
Business case Enterprise Service Bus
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
“Omgeving in beweging”
Toelichting aanvraagprocedure
Transcript van de presentatie:

Programma Vereenvoudiging en uniformering subsidie DBI bijeenkomst het Nieuwe Handelsregister 4 december 2012

Doelen programma 1 Amsterdam voor subsidieverstrekking (stadsdelen en diensten)! Dienstverlening: betere dienstverlening richting de subsidieontvanger. Efficiënt proces: ontdubbelen taken diensten en stadsdelen. Transparantie: kleiner, slagvaardiger, meer gestandaardiseerd, goedkoper en transparant.

Doelen programma Nu Meerdere loketten Meervoudig aanvragen en verlenen Meerdere aanvraag- en verantwoordingsvereisten Meerdere ondersteunende afdelingen Iedereen zijn eigen proces Onvoldoende zicht op proces (bestuur, management, aanvrager) Meerdere ondersteunende systemen Straks 1 (digitaal) loket Enkelvoudig aanvragen en verlenen, meervoudig gebruik Uniforme indiening en verantwoordingseisen 1 ondersteunend subsidiebureau voor 1 Amsterdam Transparantie in subsidieverstrekking 1 werkwijze 1 systeem

Waar lopen wij tegen aan? Burgerservice nummer E herkenning Enkelvoudig aanleveren, meervoudig gebruik (KvK) Inzicht welke soort instellingen (b.v. kerkelijke) subsidie krijgen. Vragen vanuit de raad Welke verbanden zijn er te leggen rondom de info die wij nu beschikbaar hebben of straks vanuit NHR? Informatiemanagement (Twijnstra en Gudde) Beveiliging van informatie

Betrokken partijen Stadsdelen Diensten CIO office FM  loket/ portaal DICT  ICT Stadsarchief  archivering DBI  basisregistraties

We hebben elkaar nodig! Subsidies Verbindt….. De dienst Basisinformatie zie ik dan ook als partner voor het vervolg: –Ondersteuner –Adviseur –Toezichthouder

Conceptschets Toekenningketen Subsidie v0.1, 29 mei 2012, Petra Adema

Vragen?