Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Het doen van onderzoek in klas 4
Eindwerk zesde jaar.
|Datum Project van Zwak naar Sterk Jan Folkert Deinum.
Studieloopbaancoaching
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
De Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
BSN nederland De Action Learning MBA
dé Action Learning business school
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Medmec04 – Engagement Les 5
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Vernieuwing verzorging
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Business School Nederland
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Dè Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
De Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven.
Al doende leren training docenten
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Strategische samenwerking
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Dynamo Project: managementondersteuning voor sportclubs
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
moderniseren van het curriculum.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dag Van Het Afstudeeronderzoek Presentatie Elaine van der Poorten.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Module Communicatie 3de dag
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dè Action Learning business school
dé Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
dè Action Learning business school
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
ALS MEDEWERKER OP STAGE Als medewerker op stage Waar moet ik dan aan denken? Symposium 17 maart uur – uur.
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Het onderzoeksverslag
Instructie Deze presentatie geeft, samen met de demo van het Strategisch Ontwikkelingsplan, leidinggevenden een goed beeld van de verschillende stappen.
De Verander versneller Workshop op 30 november 2017.
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Transcript van de presentatie:

dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND

Fase 3 Viva Voce Viva Voce Verdediging: 1 uur (presentatie / leergesprek) 6 weken na inlevering dissertation, en de bijbehorende rapportages en samenvattingen Examencommissie: Internal / External / Set Adviser als Voorzitter

Fase 3 Inhoud / In te Leveren Organisatieanalyse Dissertation bestaat uit twee onderdelen: Literatuuronderzoek Master’s project Project Monograph Abstract Samenvatting in het Nederlands, 10 regels Evaluatie Management Leerervaringen ( EML ) Bijlagen uit BSN-studiegids

Fase 3 Route, Begeleiding en Beoordelaar PvA OA en Organisatieanalyse / set adviser Proposal Dissertation / set adviser / internal Dissertation / internal External PvA EML / set adviser Zie site BSN: Wat in te leveren Viva Voce / Examencommissie: internal / external / set adviser Graduation

Fase 3 Set Adviser Na 2 1/2 jaar: een andere set adviser, tenzij het proposal is ingeleverd. Dus met proposal: eigen SA, Dus zonder proposal: nieuwe SA. De nieuwe SA maakt met de (sub)set, individueel een planning voor de afronding van de studie. Tip: Houd contact met je SA!!! Coaching door AL-experts kan worden geadviseerd.

Fase 3: Organisatie Analyse Werkstuk van 15 / 20 pagina’s Structuur ALP ( PvA, Onderz en Analyse, Refl, dus geen probleemstelling ) Geeft inzicht in organisatie ( foto ) Voorwerk voor dissertation ( kan het zijn ) Analyse op: Structuur, Cultuur, HRM in relatie tot missie / visie / doelstelling Hoofdstuk PvA in werkstuk beantwoordt vragen als: *Welke vraag ga je beantwoorden in de OA? *Hoe ga je dat doen? *Welke instrumenten zowel in het literatuur als veldonderzoek? *Te verwachte output? ( Verwacht je verbeterpunten? ) *In Reflectie terugkomen op wat je van te voren wilde. *( lees studiegids / bij vragen Arthur van Gemert )

Fase 3 Dissertation Onderwerpkeuze *Boeiend voor jezelf en organisatie *Raakvlakken verschillende kennisgebieden *Realiteitswaarde *Verankerd in organisatie, draagvlak *Gereedschappen voor nu en toekomst *Major-specialisatie (?)

Fase 3 Dissertation opbouw ( grote lijn ) Abstract Voorwoord Inleiding Dissertation: LO en MP Bibliografie Bijlagen

Fase 3 Dissertation Literatuuronderzoek Omvat ongeveer een kwart van MP Structuur van een ALP: PvA, Onderz en Analyse, Reflectie ( Veel breder en dieper dan een ALP ) Ontwikkelen van een visie Zoektocht naar instrumenten voor MP Kader voor MP Kern van de dissertation Literatuur onderzoek is: L=P+Q+(I)+R

Fase 3 Dissertation Master’s Project Omvang 60 tot 80 bladzijden Structuur van een ALP (Mont Blanc ) Strategische waarde Complex vraagstuk Geld opleveren of besparen Major-specialisatie (?)

Fase 3 Evaluatie Management Leerervaringen Omvang ongeveer 15 pagina’s Structuur ALP: PvA, Onderz lit / veld en Analyse, ToekomstLeerplan, Reflectie Veranderkundige aspecten ( bv: eigen kleur(en), AL, leerstijl en kleur org ) Verslag van een leer / groeiperiode: doelstellingen, hobbels, 2e en 3e fase, AL Literatuur: AL + leerstijlen, De Caluwe ( site / studiegids )

Fase 3 Begeleiding Set adviser ( tevens beoordelaar ) Internal examiner ( tevens beoordelaar ) Intervisie Fase 3 N 62D 10 december 15 – 18 uur Subsetbijeenkomsten Collega’s Q-alumni

Fase 3 Intervisie Doel: Bespreking OA en Dissertation en EML ( in wording ) Studie-problemen en -vragen in proces en inhoud uitwisselen,bespreken en adviseren Enthousiasmerend!!!!!!!!!!!!!!! Structuur in studie!!!!!!!!!!!

Fase 3 Intervisie Kortom:een weg om te professionaliseren en kwaliteitsverbetering te zoeken Collegiale ondersteuning Onderlinge advisering bij studie en/of werk problemen Een leergroep bestaande uit gelijken Tot inzichten en evt. oplossingen trachten te komen Zelfsturend en op reflectie gericht leerproces

Fase 3 Intervisie Frequentie: Drie bijeenkomsten Eerste datum nu afspreken,10 december uur! daarna de volgende op intervisie in overleg afspreken Rol Set Adviser intervisie: Procesbegeleider en adviseur

Fase 3 VIVA en Graduation Viva Voce: Persoonlijk eindgesprek, ( zie sheet 1 ) Graduation:Jaarlijkse Graduation Ceremony ( in december ) Ingeleverd ( alles ) dan half september voorafgaand aan

Fase 3 Q-Alumni Club voor afgestudeerden van BSN Nederland. Gratis lidmaatschap Gratis Managementpodium / Rond de Tafel Tenminste 1x per jaar een attractieve dag of middag ( Alumnidag ) Netwerken