Samenwerken aan kenniscratie in duurzame netwerken. Ria Kauffman en Mies de Koning De Kenniswerkplaats
Wie doen er mee? Professionals uit het werkveld Studenten Docent- onderzoekers lectoraat Klanten of klantvertegenwoordigers
Vooraf! Verkennen van de vraag. Formuleren van de vraag. – Appreciative – Waarderend Voorbereiden: – Verhalen, kennis en betekenis
KWP, de stappen Introductie Kennis Maken Ontdekken Dromen Ontwerpen Waarmaken Uitkomst
Afronden, after sales Verslag van het werkproces en de resultaten Afspraken realiseren, contracteren Afronden en evaluatie
Resultaten Een methodiek voor kenniswerkplaatsen. ervaringskennis expliciteren beschikbare kennis zodanig toepasbaar maken dat er nieuwe kennis ontstaat voor oplossingen en innovaties bij actuele vragen in de praktijk
Resultaten Een leereffect. Al doende innovatieve vaardigheden ontwikkelen leren hoe kennis toepasbaar is te maken voor het professionaliseren van de eigen praktijk
Resultaten Een lange termijn effect. Binnen onderwijs, onderzoek en werkveld worden initiatieven genomen voor het organiseren van kenniswerkplaatsen. Het is een interventie waar een duurzaam netwerk omheen functioneert.
Leereffecten Studenten worden coproducent van kennis Professionals ontdekken nieuwe perspectieven bij een oud vraagstuk Onderzoekers worden geconfronteerd met complexiteit van toepasbaarheid van onderzoeksresultaten
Leereffecten ‘Echte kennis is kennis die je in staat stelt de werkelijkheid te creëren waarover het gaat’ Argyris Competentie: Oordeelsvermogen Conditie: Interactie vanuit meerdere belangen
Vragen?