Welkom in L6 David Dumonceau
Profiel van de klas 27 kinderen 18 meisjes 9 jongens L5I en L5H
De vakken Wiskunde Nederlands Frans W.O.: Ruimte, natuur, tijd, technologie, mens en maatschappij Muzische vorming L.O. Ethische vorming
Rekensprong Lessenreeksen (sprongen) met op het einde van een sprong een evaluatie. Op het einde van meerdere sprongen een summatieve evaluatie. Na de toetsen: analyse van de resultaten -> bijsturen (remediëren) of uitbreiden Wiskunde op maat.
Totemtaal Taalmethode met aandacht voor de vier hoofdvaardigheden: spreken, lezen, luisteren, creatief schrijven. Daarnaast ook aandacht voor spelling en taalbeschouwing met extra werkbundel. Op het einde van elk thema een schriftelijke evaluatie. Na de evaluatie bijsturen of uitbreiden. Groepswerk met aandacht voor de rol binnen de groep.
Wereldoriëntatie Vanaf vorig schooljaar nieuw leerplan W.O. Vanuit het kind en de omgeving Soms overlappen de verschillende domeinen (thematisch -> voorbeeld Europese Unie) Aangepaste werkbundels met elementen uit nieuwe methodes (steeds aandacht voor LPD) Uitdagende opdrachten (technologie) Klasuitstappen (vb. Fietstocht) Seksuele vorming i.s.m. Nadine Pues
Attitude Zorg Overzicht in, rond en op de bank Geen rommelige en overladen boekentas Geen losse bladen Beleefd en respectvol Houding! Fouten maken mag! Assertief (MEGA)
MEGA
Leerhouding/Evaluaties Plannen (voor summatieve evaluaties in december en juni wordt een planning opgesteld) Plannen in agenda, ook thuis Voor spreek- en schrijfopdrachten: kijkwijzers Portfolio Persoonlijk werkboekje Het jaargemiddelde bepaalt of uw kind een A- of een B-attest krijgt. Genormeerde toetsen (leesniveau bepalen) OVSG
Varia Uitstappen: toneel, doe-dagen te Mechelen, fietstocht, sportweek,… Aandacht voor ICT in de klas (klasblog) Proeflessen in de middenschool Schooltuin Contact: davidvandevleugel@hotmail.com