Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Hoe ontstond dit initiatief ?
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Idee •Idee over de positionering van Doesburg. Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/
Pleased to meet BOZAR 4 pijlers  Een ontmoetingsplaats voor alle kunsten in het huis van Victor Horta  Een open huis met een ruim aanbod dat aanspoort.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Meerjarenbeleidsplan Kunst en Cultuur Culturalis.
Strategie en Indelingsprincipes
Marketing presentatie
Inleiding tot marktonderzoek
Presentatie groep 1 3 april  Doelgroepen  Marketingpropositie  Naamsbekendheid  De producten  Uiterlijk website  Functionaliteit website.
Collectieve Cultuur Marketing
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Erfgoedinstellingen zoals musea, archiefinstellingen, heemkundige kringen, kerkfabrieken enz. zetten de deuren open en organiseren tal van activiteiten.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Het Nederlands Uitburo
Hersenletsel.nl De nieuwe patiëntenvereniging voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel:
Deskundigheidsbevordering palliatieve zorg
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Kan de consument echt gaan kiezen? CKZ 24 april 2007.
Programma Diversiteit en Anti Discriminatie HBO-I Docentendag 30 maart 2010 Ineke van Halsema.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Online platform voor hergebruik van voorwerpen uit Tentoonstellingen en Podiumkunsten.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Citymarketing Hilversum 2006
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
SAMSAMSAMSAM. SAMENWERKINGSVERBAND FINANCIELE EDUCATIE VOOR JONGEREN VOORTGEZET ONDERWIJS.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Scholen en culturele aanbieders in gesprek Filmpje.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
LET’s get Social.
Erfgoedcentrum DiEP
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
“Omgeving in beweging”
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht

Vrijetijdsactiviteiten Tefaf Exposities Bioscopen Musea Sporten Concerten Kermissen Galeries Evenementen Festivals Theaters

Problemen... “We bieden niet genoeg…” “De kwaliteit laat te wensen over…” “De communicatie deugt niet …” “Waar is de creativiteit?” “Hoe houden we de jeugd vast?”

Missie “Het vergroten van het bereik van Maastrichtse vrijetijdsactiviteiten bij Maastrichtenaar en (potentiële) bezoeker van de stad.”

Doelstelling “Het Maastrichts Uitburo (MUB) wil de rol van intermediair vervullen tussen de aanbieders en gebruikers van de vrijetijdsactiviteiten.”

Het Businessmodel Het verzamelen van informatie Het vermarkten en communiceren van de informatie Marketing activiteiten

Keuze oprichting MUB betekent: aansluiting landelijk informatie- en marketingplatform over cultuur voor de consument Aanbod diverse culturele producten en diensten aan de culturele consument onder het merk Uitburo (Uitladder, Uitmailservice, SMSdiensten, i-mode service,etc). Beschikking over landelijke mediapartners Inzicht in relevante marketinginformatie Uitwisseling kennis en ervaring andere Uitburo’s “Samenwerken onder hetzelfde merk, met dezelfde database en overeenkomstige producten maakt het Uitburo sterker en herkenbaarder.”

Vermarkten & communiceren Maandelijks magazine ‘Uit’ Website Maastrichts Uitburo Landelijke Portal Koppeling website VVV Maastricht Uitbalie Theater aan het Vrijthof Combinatie VVV Marketing strategieën Landelijke mediapartners; Volkskrant, VPRO, AD, CJP

Activiteiten 2007 (online) ticketing Doelgroep: studenten Exploitatie database Uitbouwen pers-activiteiten Nieuwe combinaties mediapartners

Maastrichts Uitburo “Meer en betere samenwerking binnen de vrijetijdssector als onderdeel van een aantrekkelijker Maastricht.”