Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht
Vrijetijdsactiviteiten Tefaf Exposities Bioscopen Musea Sporten Concerten Kermissen Galeries Evenementen Festivals Theaters
Problemen... “We bieden niet genoeg…” “De kwaliteit laat te wensen over…” “De communicatie deugt niet …” “Waar is de creativiteit?” “Hoe houden we de jeugd vast?”
Missie “Het vergroten van het bereik van Maastrichtse vrijetijdsactiviteiten bij Maastrichtenaar en (potentiële) bezoeker van de stad.”
Doelstelling “Het Maastrichts Uitburo (MUB) wil de rol van intermediair vervullen tussen de aanbieders en gebruikers van de vrijetijdsactiviteiten.”
Het Businessmodel Het verzamelen van informatie Het vermarkten en communiceren van de informatie Marketing activiteiten
Keuze oprichting MUB betekent: aansluiting landelijk informatie- en marketingplatform over cultuur voor de consument Aanbod diverse culturele producten en diensten aan de culturele consument onder het merk Uitburo (Uitladder, Uitmailservice, SMSdiensten, i-mode service,etc). Beschikking over landelijke mediapartners Inzicht in relevante marketinginformatie Uitwisseling kennis en ervaring andere Uitburo’s “Samenwerken onder hetzelfde merk, met dezelfde database en overeenkomstige producten maakt het Uitburo sterker en herkenbaarder.”
Vermarkten & communiceren Maandelijks magazine ‘Uit’ Website Maastrichts Uitburo Landelijke Portal Koppeling website VVV Maastricht Uitbalie Theater aan het Vrijthof Combinatie VVV Marketing strategieën Landelijke mediapartners; Volkskrant, VPRO, AD, CJP
Activiteiten 2007 (online) ticketing Doelgroep: studenten Exploitatie database Uitbouwen pers-activiteiten Nieuwe combinaties mediapartners
Maastrichts Uitburo “Meer en betere samenwerking binnen de vrijetijdssector als onderdeel van een aantrekkelijker Maastricht.”