Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over de cursus Eenvoudige websites bouwen in Rijswijk
Advertisements

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Studeren = e-leren Stap 1: inloggen studentenportal
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
ICT tussen hoop en vrees
Invullen e-profiel Ga naar
Toledo gevorderden Els Verbist. Overzicht Assignments Assessments Group pages Adaptief gegevens toekennen Virtual classroom Nieuwtjes.
techniek, communicatie en didactiek
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Schrijfvaardigheid met de LTB Fulco Teunissen James Boswell Instituut, Universiteit Utrecht Edith Schouten UTN, Radboud Universiteit Nijmegen.
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
Inleiding voor cursisten Expertisetechnieken.
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
1 Digital doing INholland databank Bb Intranet mail/chat.
ICT-voorstelling: onderhoud van een website Donderdag 23 oktober 2008.
Project Interactieve Bèta Leeromgeving Nataša Brouwer AMSTEL, Bèta expertise groep voor hoger onderwijs AMSTEL lunchbijeenkomst,
Testen upgrade Blackboard
Organisatie van een upgrade
Universiteit Leiden Community Network
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Mobiel leren Is méér dan ‘fun’ Mobiele ondersteuning volgt didactiek Slaat brug tussen belevingswerelden.
Google Apps Implementatieproject binnen het team Toerisme ROC Aventus.
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
En wat kan je ermee in het onderwijs? Presentatie Onderwijsdag /12 Wat is podcasting?
Dl 2 Studenten in cursusgroepen Curs.gebeurt. Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven Curs.groepen Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven.
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject van de FNWI Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Programmaraad ICT&O I nteractieve.
Qompas SectorKeuze De online gids voor keuzes binnen het vmbo en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Informatievaardigheden Introductie Biologie YBI_10306
Aan de slag met:. Door hier te klikken komt u op het inlog scherm.
Instructie inloggen docent
Informatievaardigheden NCP Ecologie II Corrie van Zeist, Marco van Veller, Ans Brouwer en Wouter Gerritsma Bibliotheek Wageningen UR September 2009.
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Informatievaardigheden Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
Feedback Wat Soorten Door wie
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject Marjon Engelbarts # en Nataša Brouwer * # Julius Instituut, UU, * AMSTEL Instituut, UvA.
Flyer maken (
Informatievaardigheden Introductie BPE-10806
NETVIBES en DELICIOUS bij NHL HOGESCHOOL Hester van Randen 25 november 2010.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
1 i-Learn 2 Inloggen via ilearn.fopas.be met uw InFoPas codes.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
Instructie inloggen docent via Entree. Licentie bestellen Heeft u nog geen docentlicentie voor het digitale lesmateriaal? U kunt uw licentie bestellen.
Mathijs Tieleman. Ilias binnen Bouw- en Infra opleidingen (ROC’s­)
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Expertiseteam Toetsenbank Digitaal toetsen Jan Henk Pasman – AOC Oost – MBO Doetinchem Themadag 1 december 2011.
WELKOM BIJ BIOINFORMATICA (MOL029). Bioinformatica (MOL029) Logistiek People Rooster Blackboard Cursusinhoud: Website Opzet & werkwijze Verwachtingen.
Instructie inloggen leerling via distributeursportaal.
Natuur Leven en Technologie verplichte cursus (5 ec) voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Stappenplan Toegang tot het ePack Docenten via ELO/schoolportaal.
Instructie inloggen docent
Welkom ! De Faculteit der Rechtsgeleerdheid heet je van harte welkom bij dit introductieprogramma over E-systemen die je nodig hebt tijdens je studie aan.
Informatieavond Het Groene Lyceum klas 3HC Welkom!
Guus Eilers ICT&O Platform, 14 maart 2002
Gebruik Blackboard FEW
MEL-course: Internation Economics & Global Development, 27 Feb 2002
Canvas introductie voor studenten
December 25, 2018.
Instructie inloggen docent
Instructie inloggen docent
Canvas introductie voor studenten
Transcript van de presentatie:

Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut

Opzet van Blackboard in het Engels in de vorm van cursussen persoonlijke herkenning – inlog elke deelnemer heeft een rol = de rechten (“student”, “instructor”, “teaching assistent”) “instructor” is de ontwerper (Control Panel) voorbeeld Blackboard site

Lesmateriaal en communicatie digitaal lesmateriaal in diverse formaten toetsen en beoordelen communiceren: file-exchange, dicussie, , chat

De rol van “instructor” Instructor = docent Bb site ontwerper, voor het begin en tijdens de cursus maakt keuze over knoppen/activiteiten plaatst lesmateriaal en mededelingen maakt keuze over beschikbaarheid (tijd) maakt elektronische toetsen

De rol van “instructor” Instructor = Bb docent tijdens de cursus: Organiseert: discussies, groepswerk (uitwisseling van documenten en mening) Ontvangt werkstukken Geeft feedback

De rol van “student” Een student: heeft op het Internet toegang tot lesmateriaal en informatie neemt deel aan de discussies, groepswerk en toetsen levert werkstukken in bij de docent heeft geen toegang tot Control Panel

De rol van “guest” Een gast is niet ingeschreven in de cursus Een gast kan zich inloggen:inloggen door op het knopje "Preview" te klikken met eigen Bb account Toegang tot "openbare" lesmateriaal/informatie Geen toegang tot communicatiegedeelte: discussies, file-exchange (DropBox), lijsten, chat

Digitaal lesmateriaal Goede kant: kennis over websites maken niet nodig plaatsen van materiaal eenvoudig Slechte kant: Bb heeft geen webeditor je wordt niet meteen gestimuleerd om multimedia lesmateriaal te ontwikkelen

Good practices Voorbeeld van een Blackboard site Evolutie I (IB201)IB201 Webklas Scheikunde Ondersteuning:

Werken met Blackboard Inloggen of link Blackboard of “huisjes” op Onderwijswebsites Inloggen Wat kun je doen? wachtwoord veranderen (Tools > Personal Inf.) Control Panel activiteiten/knoppen kiezen (Control Panel > Course Settings > Area Availability) materiaal plaatsen (C.P. > Course Documents of Course Information) Staff information (C.P. > Staff Information) Inschrijven van de deelnemers (C.P. > Add Users)