Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut
Opzet van Blackboard in het Engels in de vorm van cursussen persoonlijke herkenning – inlog elke deelnemer heeft een rol = de rechten (“student”, “instructor”, “teaching assistent”) “instructor” is de ontwerper (Control Panel) voorbeeld Blackboard site
Lesmateriaal en communicatie digitaal lesmateriaal in diverse formaten toetsen en beoordelen communiceren: file-exchange, dicussie, , chat
De rol van “instructor” Instructor = docent Bb site ontwerper, voor het begin en tijdens de cursus maakt keuze over knoppen/activiteiten plaatst lesmateriaal en mededelingen maakt keuze over beschikbaarheid (tijd) maakt elektronische toetsen
De rol van “instructor” Instructor = Bb docent tijdens de cursus: Organiseert: discussies, groepswerk (uitwisseling van documenten en mening) Ontvangt werkstukken Geeft feedback
De rol van “student” Een student: heeft op het Internet toegang tot lesmateriaal en informatie neemt deel aan de discussies, groepswerk en toetsen levert werkstukken in bij de docent heeft geen toegang tot Control Panel
De rol van “guest” Een gast is niet ingeschreven in de cursus Een gast kan zich inloggen:inloggen door op het knopje "Preview" te klikken met eigen Bb account Toegang tot "openbare" lesmateriaal/informatie Geen toegang tot communicatiegedeelte: discussies, file-exchange (DropBox), lijsten, chat
Digitaal lesmateriaal Goede kant: kennis over websites maken niet nodig plaatsen van materiaal eenvoudig Slechte kant: Bb heeft geen webeditor je wordt niet meteen gestimuleerd om multimedia lesmateriaal te ontwikkelen
Good practices Voorbeeld van een Blackboard site Evolutie I (IB201)IB201 Webklas Scheikunde Ondersteuning:
Werken met Blackboard Inloggen of link Blackboard of “huisjes” op Onderwijswebsites Inloggen Wat kun je doen? wachtwoord veranderen (Tools > Personal Inf.) Control Panel activiteiten/knoppen kiezen (Control Panel > Course Settings > Area Availability) materiaal plaatsen (C.P. > Course Documents of Course Information) Staff information (C.P. > Staff Information) Inschrijven van de deelnemers (C.P. > Add Users)