Logo’s en kleurgebruik

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Corporate Guidelines.
Training Omgaan met service
Donderdag 10 juli 2014 Floor fashion opleiding en training van personeel Training n Service verlenen binnen ons bedrijf n Met dank aan: EP:Beerepoot.
De kleurenleer Primaire kleuren Secundaire kleuren
Vraag 1: Waar of niet waar?
DE olympische spelen..
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
De geschiendenis WO 1 brak uit Isaac’s familie naar Amerika Zij hadden yoghurt bedrijf in Europa In 1945 bedrijven onbeschadigd De geboorte van het merk.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Geld verdienen met trends
Regenboog.
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Een toets van licht en kleur
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Digibordles Kerstbomen juf Marije i.s.m. juf Sanne
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
1.Hoe heet ons bedrijf 2. voorwoord 3. wat was de opdracht 4.de vliegtabel met kosten van de vliegreis Londen naar New York 5.de vliegroute op wereldkaart.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
Quiz Start.
Smaak en kleur On ne discute pas.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
oefening Planning bespreken
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
Sneeuwpoppen: Goed luisteren Gertrude van Walstijn.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Ondernemen moet je doen
Presentatie Gemaakt door Noa, Luc en Kevin. Noa doet: Brochure over Zaandam Mock up voor de brochure, lettertype, kleurgebruik, slogan Luc doet: USP,
Marketing Coen van Wetering
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Nieuw Begin 3.3 GEBOORTERITUEEL ALS STEUNPILAAR. DOEL VAN DE LES: - De leerlingen kennen rituelen van de grote godsdiensten - De leerlingen kunnen rituelen.
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
wcTicEI5VUZaYnM1emM/ klik op de link: vraag 1: in welke landen vinden de meeste geboortes plaats ? vraag 2: in welke.
Ontdekkingen in de zomer
Paragraaf 2 – Van infrarood tot ultraviolet
Netwerkspel voor inclusie
Groepsopdracht ‘Maak samen één schilderij’ THTEX
Ik heb weleens…. Door:.
B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren
Aantrekkelijk formuleren

What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Energie voor je leerlingen
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Welkom op dag 4 van Jong Ondernemen
Les 1: Introductie Marketing
Regenboog.
Huiswerkopdracht Politiek
Regenboog.
DUMMIE DE MUMMIE EN DE DANS VAN DE COBRA. Gemaakt door Guy.
Hoofdstuk 8 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
Project gamemarket Les 1.
Welkom! Vandaag ga ik jullie iets vertellen over kanker. De reden dat ik mijn spreekbeurt over kanker houd is dat [reden toevoegen]. [Eventueel een foto.
HACCP.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Les 3 Hoe onderzoek je de samenleving?
Transcript van de presentatie:

Logo’s en kleurgebruik Marketing College 5 Logo’s en kleurgebruik

Vorige week Onderscheiden van de concurrentie Opdracht: Bedenk een naam, 3 USP’s en een slogan voor een vliegtuigmaatschappij

USP Elk bedrijf wil uniek zijn Zo kan de verkoop worden vergroot Dit noemt men een Unique Selling Point (USP) Vaak zijn deze punten op zichzelf niet uniek (de goedkoopste, de beste) Een combinatie van deze USP’s maakt een bedrijf (vaak) uniek

Opdracht Maak groepjes van 4 of 5 personen Bedenk een naam voor jullie vliegtuigmaatschappij Bedenk drie USP’s Bedenk een slogan

Deze week Presentaties voorbereiden Presentaties geven Publieksgroepen Omgevingsfactoren

Presentaties voorbereiden Maak met jouw groepje van vorige week een korte presentatie Leg hierin uit waarom jullie hebben gekozen voor deze 3 USP’s

Presentaties

The Hague Airlines

The Hague Airlines Naam The Hague Airlines USP’s Douchen tijdens elke vlucht Vliegtuigshoppen Eigen butler Slogan Ga voor luxe, ga voor The Hague Airlines

Medalpal

Medalpal Naam Medalpal USP’s Elke week een andere menukaart Stoelendans - Slogan Reist u met Medalpal? Dan komt u overal!

Mbo Airlines

Mbo Airlines Naam Mbo Airlines USP’s Voordelig voor de student Casino in het vliegtuig Rookruimte in het vliegtuig McDonalds in het vliegtuig Slogan Veel voor weinig, nooit chagrijnig

Tabrimace Airlines

Tabrimace Airlines Naam Tabrimace Airlines USP’s Shotje vooraf Gratis eten Aanbod alcohol Slogan Geen vliegervaring zonder alcohol!

Anmana Airlines

Anmana Airlines Naam Anmana Airlines USP’s Voor elke vlucht een dansje Wifi in het vliegtuig Loungebank in het vliegtuig Slogan Vliegen over land en zee, Iedereen wil mee!

Logo’s en kleurgebruik 93% van de mensen letten op kleur bij hun aankoop Elke kleur heeft een ander effect op ons Bedrijven geven veel geld uit aan onderzoek en design voor een (nieuw) logo De kleuren gaan we bij een volgende slide verder op in

Logo’s en kleurgebruik London Olympische Spelen 2012: $ 625.000,- Pepsi: $ 1.000.000,- BBC: $ 1.800.000,- BP: $ 211.000.000,- Dit zijn logo’s waar veel voor betaald is Symantec (Norton Antivirus): $ 1.280.000.000,-

Logo’s en kleurgebruik Rood en blauw zijn de meest gebruikte kleuren Dit zijn de logo’s van de grootste bedrijven van Amerika. Je ziet dat met name rood en blauw erg populair zijn

Logo’s en kleurgebruik Elk bedrijf wil een “eigen” kleur hebben (“uniek” zijn) Als je inzoomt op de blauwe kleuren, dan zie je dat er heel veel verschillende tinten gebruikt worden om toch “uniek” te zijn

Logo’s en kleurgebruik Rood Wekt honger op, verhoogt hartslag Wordt veel gebruikt tijdens de sale en impulsieve verkoop Geel Zorgt voor optimisme, jeugdigheid, maakt babies aan het huilen Trekt aandacht van winkelend publiek Blauw Een koude kleur, associatie met water en rust Straalt veiligheid en vertrouwen uit

Logo’s en kleurgebruik Oranje Straalt enthousiasme, maar ook agressie uit Wordt gebruikt voor “vrolijke” merken en voor acties (sale) Groen Staat voor rust, gezondheid en natuur Wordt gebruikt om rust in winkels uit te stralen Paars Is kalmerend en rustgevend Staat voor creativiteit en wordt gebruikt in schoonheidsproducten

Logo’s en kleurgebruik Google heeft voor sommige gelegenheden een speciaal logo Op https://www.google.com/doodles/ staan alle “Doodles” zoals ze hun logo’s noemen

Logo’s en kleurgebruik EA gebruikt veel verschillende kleuren voor verschillende games EA is een spelletjes fabrikant die voor elke game titel de kleuren van hun logo aanpast op het spel dat ze hebben gemaakt

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Raad het logo

Huiswerk Lees pagina’s 57 t/m 62