Logo’s en kleurgebruik Marketing College 5 Logo’s en kleurgebruik
Vorige week Onderscheiden van de concurrentie Opdracht: Bedenk een naam, 3 USP’s en een slogan voor een vliegtuigmaatschappij
USP Elk bedrijf wil uniek zijn Zo kan de verkoop worden vergroot Dit noemt men een Unique Selling Point (USP) Vaak zijn deze punten op zichzelf niet uniek (de goedkoopste, de beste) Een combinatie van deze USP’s maakt een bedrijf (vaak) uniek
Opdracht Maak groepjes van 4 of 5 personen Bedenk een naam voor jullie vliegtuigmaatschappij Bedenk drie USP’s Bedenk een slogan
Deze week Presentaties voorbereiden Presentaties geven Publieksgroepen Omgevingsfactoren
Presentaties voorbereiden Maak met jouw groepje van vorige week een korte presentatie Leg hierin uit waarom jullie hebben gekozen voor deze 3 USP’s
Presentaties
The Hague Airlines
The Hague Airlines Naam The Hague Airlines USP’s Douchen tijdens elke vlucht Vliegtuigshoppen Eigen butler Slogan Ga voor luxe, ga voor The Hague Airlines
Medalpal
Medalpal Naam Medalpal USP’s Elke week een andere menukaart Stoelendans - Slogan Reist u met Medalpal? Dan komt u overal!
Mbo Airlines
Mbo Airlines Naam Mbo Airlines USP’s Voordelig voor de student Casino in het vliegtuig Rookruimte in het vliegtuig McDonalds in het vliegtuig Slogan Veel voor weinig, nooit chagrijnig
Tabrimace Airlines
Tabrimace Airlines Naam Tabrimace Airlines USP’s Shotje vooraf Gratis eten Aanbod alcohol Slogan Geen vliegervaring zonder alcohol!
Anmana Airlines
Anmana Airlines Naam Anmana Airlines USP’s Voor elke vlucht een dansje Wifi in het vliegtuig Loungebank in het vliegtuig Slogan Vliegen over land en zee, Iedereen wil mee!
Logo’s en kleurgebruik 93% van de mensen letten op kleur bij hun aankoop Elke kleur heeft een ander effect op ons Bedrijven geven veel geld uit aan onderzoek en design voor een (nieuw) logo De kleuren gaan we bij een volgende slide verder op in
Logo’s en kleurgebruik London Olympische Spelen 2012: $ 625.000,- Pepsi: $ 1.000.000,- BBC: $ 1.800.000,- BP: $ 211.000.000,- Dit zijn logo’s waar veel voor betaald is Symantec (Norton Antivirus): $ 1.280.000.000,-
Logo’s en kleurgebruik Rood en blauw zijn de meest gebruikte kleuren Dit zijn de logo’s van de grootste bedrijven van Amerika. Je ziet dat met name rood en blauw erg populair zijn
Logo’s en kleurgebruik Elk bedrijf wil een “eigen” kleur hebben (“uniek” zijn) Als je inzoomt op de blauwe kleuren, dan zie je dat er heel veel verschillende tinten gebruikt worden om toch “uniek” te zijn
Logo’s en kleurgebruik Rood Wekt honger op, verhoogt hartslag Wordt veel gebruikt tijdens de sale en impulsieve verkoop Geel Zorgt voor optimisme, jeugdigheid, maakt babies aan het huilen Trekt aandacht van winkelend publiek Blauw Een koude kleur, associatie met water en rust Straalt veiligheid en vertrouwen uit
Logo’s en kleurgebruik Oranje Straalt enthousiasme, maar ook agressie uit Wordt gebruikt voor “vrolijke” merken en voor acties (sale) Groen Staat voor rust, gezondheid en natuur Wordt gebruikt om rust in winkels uit te stralen Paars Is kalmerend en rustgevend Staat voor creativiteit en wordt gebruikt in schoonheidsproducten
Logo’s en kleurgebruik Google heeft voor sommige gelegenheden een speciaal logo Op https://www.google.com/doodles/ staan alle “Doodles” zoals ze hun logo’s noemen
Logo’s en kleurgebruik EA gebruikt veel verschillende kleuren voor verschillende games EA is een spelletjes fabrikant die voor elke game titel de kleuren van hun logo aanpast op het spel dat ze hebben gemaakt
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Raad het logo
Huiswerk Lees pagina’s 57 t/m 62