OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Uitslag enquête over online pesten
Asymmentrische informatie
Opkomen voor jezelf.
Verborgen vormen van pesten
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Het klaslokaal 2.0.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
HEY PSSSST Een powerpoint van De Kale.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Internet fun & veilig!. Wie zijn we? Naam Wij werken voor Microsoft Insert your picture here.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Sociale media op school
Yes mama mijn eerste dag naar school. Ja je mag naar juf Mieke
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
Nog 64 lesdagen…. Inhoud les Recap klassieke / christelijke visie wil Examenvraag 15 Drie invullingen; eerste nader bekeken Kuklinsky.
VRIENDSCHAP maria maria.
Liefhebben Het is niet moeilijk,                                              om lief te hebben .
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
VRIENDSCHAP maria maria.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Creatie « Cheyenne ».
Dit is verbazingwekkend nauwkeurig!!!
Ken je kracht…Deel je kracht…
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
en mooie plekjes in Bokrijk
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Les 2 – Jouw media.
OFC28 mediawijsheid les 4.
De dag van het solliciteren Blok 1
Wat zijn helpfuncties? Deze vraag beantwoord je samen met je groepje. Je moet deze vraag in één zin beantwoorden.
Een paar vraagjes Ben je jonger dan 12 of ouder dan 97? Is dit je telefoon…..? Is dit je TV….? Is dit je computer..?
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Altijd online!.
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
Rouw & Verlies Les 3.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
KiVa – lied Zo fijn op onze school!
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Mediawijsheid competentie:
Mediawijsheid competentie:
Sociale media omdat wij met dit project bezig zijn moeten we hier eerst een werkstuk over maken en daarna een PowerPoint over maken aan de hand van dit.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Sociale media Door liam van den ende.
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Het vak maatschappijleer
Transcript van de presentatie:

OFC28 mediawijsheid les 2

Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte map) Wie ben jij online? Beschrijf in maximaal 10 zinnen wie jij online bent. Geef daarbij aan op welke media, hoe vaak je actief bent. Hoe wil jij online gekend worden? (beschrijf in max. 10 zinnen) Hoe communiceer je online met anderen? (via welke apps?; hoe vaak? Hoeveel tijd besteed je daaraan?) (beschrijf in maximaal 10 zinnen) Wat vind jij echt leuk online? Wat vind jij echt niet leuk online?

Les 2: privacy en verslaafdheid DOEL VAN DEZE LES: De student is zich bewust van eigen privacy en privacy van anderen met social media De student denkt na over wat voor hem/haar verslaafdheid is met betrekking tot social media Vraag: Hoe ga jij om met bovenstaande items?

Beeldfragment 4.39 minuten: verslaafd aan social media

Klassengesprek Waarvoor gebruik je sociale media? Berichten aan vrienden Berichten aan familie Voor school Alleen privé Ook wel eens om info te verzamelen

Klassengesprek Wat zet je vooral op sociale media ? Wat zet je niet op sociale media? Waarom niet?

Klassengesprek Heb je wel eens spijt gehad van dingen die je op sociale media heb gezet? Wie heeft wel eens een nare ervaring gehad met sociale media/chatten ? Wie wil daarover vertellen? Armanda Todd: (8.54 minuten)

Privacy en verslaafdheid TERUGKIJKEN OP HET DOEL VAN DEZE LES: De student is zich bewust van eigen privacy en privacy van anderen met social media De student denkt na over wat voor hem/haar verslaafdheid is met betrekking tot social media Doel behaald? Ja of nee?

Toetsopdracht volgende week Maak via een collage een samenvatting van deze les op één pagina A4. Dat mag op gewoon papier of digitaal via Powerpoint of Prezi (of iets anders). Laat daarin duidelijk aan de orde komen wat Sociale Media voor jou betekent/met jou doet. !! Zorg dat je deze collage kunt uitleggen in je klas/groepje !!