AUTEURS drs. Marja Ruigrok Fernando McDougal MSc DATUM AMSTERDAM, Maart 2007 Een kwantitatief onderzoek naar het fenomeen webloggen in Nederland In samenwerking.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Het doen van eigen onderzoek
Bloggen is Net werken WELKOM bij de opleiding Sanoma Academy Ndl 1.
BLOGGEN Op School.
De morning-after pil zonder recept Resultaten internet enquête Stichting Anticonceptie Nederland.
THE TONE OF VOICE IN SOCIAL MEDIA. Kort over mijzelf: Claudia van der Laan.
Hoe maak ik een goed online cv?
Workshop fotografie Arjan Geurts.nl 4/4/2017.
Digitale Studiemaatjes
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
De verdeling van zorg en arbeid in Nederlandse gezinnen.
Workshop: opstellen vervolgaanvraag
Record Linkage: Simulatie Resultaten Adelaide Ariel Biolink NL 28 maart 2014.
VUmc Basispresentatie
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
I NFORMELE ZORG IN V LAANDEREN. I NHOUD 1.Auteurs 2. Het zorgspectrum 2.1 Formele zorg 2.2 Informele zorg 3.Onderzoek 3. 1 Sociaal economische kenmerken.
Artikel over transactionele analyse
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Preconference 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 15 november 2005.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
VJV – De bestuursjurist tussen hamer en aambeeld?
Peiling 20-weken echo Resultaten landelijke enquête
Enquête.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Slapen als een roos 25 april 2013
Tips voor de blogger in spé.
KWF Ze zamelen geld in voor mensen met kanker. Heel veel mensen willen er mee helpen. En sommige doen het ook heel goed met de opbrengsten van bijvoorbeeld.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesfactoren voor aansluiting en studiesucces
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Spraak Organiseren Digitaal Werken & Archiveren in ketencontext
Presentatie over Kwartiermaken Kwartiermaken: hype of vak?
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Doel onderzoek : ALGEMEEN : De kwaliteit van leven in de verschillende zorggroepen. Is er een verband tussen : veranderingen in fysieke, psychische en.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Het gebruik van apps bij hardlopen Wie en met welk effect?
CO 2 bij paprika: wanneer kan ik het beste doseren? Anja Dieleman, Wageningen UR Glastuinbouw.
Kennis en houdbaarheid Laurens van der Hove. Vraag 1. Lukt het om antwoord via je mobiel te geven?
Workshop videomontage
Welkom in de Christelijke Gereformeerde Kerk Enschede West.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Inbound marketing en bloggen
Maak je website beter vindbaar!
Meer communiceren met een klein budget
Mediagedrag van Millennials
Profielproduct Naam auteur(s) Erwin Udo MSc. Vakgebied
Themaweek sport en bewegen
IPadje op iPadje af 22 april iPadje op iPadje af 22 april 2016.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Goede voornemens.
Digitale zichtbaarheid dmv Chat, WhatsApp en Facebook Messenger
Blog / Vlog woensdag 26 februari 2018
Marketing Week 3 les 1.
Wie kent ons nog niet? Welkom Drents Energieloket 5 oktober 2018
Deskundigheid zit in het kind
Social media voor statenleden/politici
Gezond financieel ondernemen!
Transcript van de presentatie:

AUTEURS drs. Marja Ruigrok Fernando McDougal MSc DATUM AMSTERDAM, Maart 2007 Een kwantitatief onderzoek naar het fenomeen webloggen in Nederland In samenwerking met Startlog.nl Kan je bloggen, blog dan mee!

OPZET Doel  Inzicht krijgen in de Nederlandse blogger Uitvoering  Online kwantitatief onderzoek  Dataverzameling van 9 tot 16 maart 2007  928 van de 1500 bloggers g d (aangemeld bij startlog.nl)  Respons: 338 Overig  De gemiddelde leeftijd is 38 jaar  Geslacht: 255 mannen en 83 vrouwen  Opleidingsniveau: 30% WO en 34% HBO  60% van de bloggers blogt vanaf 2005  Tijdsbesteding: gemiddeld 9 uur. Mannen 10 uur, vrouwen 7,5 uur per week  72% van de bloggers werkt START VOORAF RESULTATEN 3

Blogmotivatie Bloggen, omdat wij er lol in hebben START VOORAF RESULTATEN 4

Blogbehoefte Meeste behoefte aan meer bezoekers START VOORAF RESULTATEN 5

Meer bezoekers Posten op ander blogs om meer bezoekers te krijgen START VOORAF RESULTATEN 6

Nieuwsbron Website belangrijkste nieuwsbron voor blog START VOORAF RESULTATEN 7

Online diensten Videodiensten meest gebruikte dienst START VOORAF RESULTATEN 8

Organiseren Meerderheid positief zich te organiseren als weblogger Nee, want…  Geen behoefte aan;  Geen nut;  Webloggen is persoonlijk;  Dan komen er regels. START VOORAF RESULTATEN 9

Stellingen START VOORAF RESULTATEN 10

Beste weblogs Top vijf beste weblogs START VOORAF RESULTATEN 11

De gouden tip Dé gouden tip: START VOORAF RESULTATEN 12 Begin! Kies een onderwerp en richt je alleen daar op Zorg ervoor dat je er plezier aan beleeft Wees vooral jezelf Moed houden Let op je taalgebruik Frequent posten Zelf ook reageren Links ruilen

We bloggen!