Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Organisatiekunde.
Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
Business mapping Business model canvas.
Marketing voor ZZP-ers
Van Participatie naar Participa(c)tie
Nivo 2 Kerntaak 2 Bladzijde 21
De marketingmixstrategie
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
H4: Begrijpen van de markt
Tegen werpingen opvangen Instemming verkrijgen
Business Marketing Sabine Vermuyten
Bedrijf: N.a.w. gegevens Extra informatie Vrije velden Bedrijf: N.a.w. gegevens Extra informatie Vrije velden.
H3: Koopgedrag van organisaties
Het belang en functie van spel
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Business Marketing Management
Marketing vandaag en morgen
Commercieel jaarplan Commercie:
ICT & Organisatie 3: Business Applications
Opleiden van medewerkers
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
11. Verkoopfunctie beoordelen
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Business Marketing Management
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
Detailhandelsmarketing
CRM H4 Kwaliteitszorg Commercieel medewerker.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Sales H2 Acquisitie en verkoop
Goederenverwerking H9 Artikelpresentaties Manager Handel.
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Sales H4 Onderhandelen en offreren
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Verkopen en kassa H2 Verkoopgesprekken Ondernemer detailhandel.
Projectwijzer 7 H1 Klantenbinding en loyaliteit
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Projectwijzer 3 H2 Koopgedrag Middenkader Engineering.
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
AIDA model.
Goederen H5 Derving Verkoper.
Goederen H4 Derving Eerste verkoper.
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Indeling van hoofdstuk 9 Sales management 9.1 Belang van persoonlijke verkoop 9.2 Het verkoopproces 9.3 Sales management en verkoopdoelstellingen 9.4Organisatorische.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Europese aanbesteding catering-/drankvoorziening gemeente Venlo
Workshop: Account management
Twee manieren van benadering
Verkoop De klant.
Transcript van de presentatie:

Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst

B2B koopgedrag Verschillen met B2C: Minder klanten, relatie dus hechter Grotere en complexere bestellingen, grotere belangen Koopmotieven meer gericht op efficiëntie Inkopers zijn echte specialisten Meer loyaliteit tussen klant en verkoper Veel grotere DMU Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst

DAS-principe Volgens het DAS-principe zijn er drie klanttypen: Dominant Afstandelijk Sociaal Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst

Klantprofiel Beschrijving van de belangrijkste kenmerken van de klant. Kwalitatieve gegevens Kwantitatieve gegevens Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst

Klantrelatiebeheer Doel klantrelatiebeheer: Belangrijkste elementen: opbouwen van duurzame klantrelaties behouden van duurzame klantrelaties Belangrijkste elementen: individuele klant staat centraal door vergroten klanttevredenheid en klantentrouw vergroot je de omzet en winst. win-winsituatie voor zowel de onderneming als de klant Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst

Soorten aankoopgedrag Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst

Gespreksmodellen Attention (aandacht trekken van de klant) Interest(interesse wekken) Desire (kooplust opwekken) Action (tot koop overgaan). Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst

Gespreksmodellen Verkenning Omschrijving klantprobleem Confrontatie Argumentatie Tegenwerpingen Instemming verkrijgen Order verwerven. Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst