Fragment Stagevaardigheden DVD 6 Video 1 ‘Wie ben ik?’ © 2006 Verloskunde academie Rotterdam (VAR) V o o r b e e l d.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk- en luistervaardigheid
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Welke bronnen zitten in Academia? •Dagelijkse upload van Journaal en actualiteitenprogramma’s •Documentaires •Programma’s publieke omroepen •Historisch.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
1. Inktvip •Ongetwijfeld ken je de KPN reclame over Inktvip •Bekijk die Inktvip reclame op Youtube:
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Walk-in Pinnacle 14.
Studeren = e-leren Stap 1: inloggen studentenportal
Competentie 04 Het informatieve gesprek
Google Earth in de klas Jan Knuivers.
Inleiding gebruik van powerpoint De Apollo school
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Al doende leert men…. Opdracht 11 Fase 1 Verdelen taken binnen de groep Opstellen stappenplan Montage Fase 2 Verwerken foto’s  handleiding Criteria.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Marco Ligtvoet MSc Aardrijkskunde IOL 14 mei 2010
Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Lesgeven en begeleiden
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Taalkunde Grammatica A
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit Herfst les 4.
THEMA: Het creatieve proces
Effectieve instructie
Onderzoeksvaardigheden
Naam: HUPKES Mijn hobby : GAME Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Naam:linda Mijn hobby:Grad Damen Klik op “Naam”. Vul je naam in .
Mijn hobby: counterstrike-cource
HOM COM Vergadering Nieuw begrip Cloud Computing –Online programma’s gebruiken die niet op je computer staan. –Gebruikers werken steeds meer.
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
Gesprek in de laatste levensfase: taboes rondom ziekte en dood
Hulpmiddelen bij presenteren. Controleer van tevoren altijd of de apparatuur die je wilt gebruiken aanwezig is, of je er gebruik van mag maken en of je.
Inleiding CIW Analysecollege 7. Opdracht 1 In de tekst van Coupland and Jaworski staan deze auteurs uitvoerig stil bij het begrip discourse. Bekijk de.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Bordboeken Van .pdf naar HTML5.
Samen werken aan een gezonde regio!
op 19/11 Vrijwilligerswerk ondersteunen = tijdsbeleid dat mensen voldoende ruimte geeft buiten hun werk. Belangrijk.
Geneest God vandaag de dag nog?
Workshop Natuurlijk, een netwerkcoach
Natuurkrant.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Ethiek in de Media.
CanDo Coaching.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Handvaten voor een eerste gesprek
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
Return to Sender.
Downloaden in de praktijk woensdag 11 februari 2015.
Gastles Gastles Week van het geld 2015 door (naam) op (datum)
Media en creativiteit Herfst les 3.
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
Jij en de wereld om je heen
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Superhelden, we kennen ze allemaal
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Online filmpjes maken. (
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
Les overzicht Opfrisser ; hoe edit je op geluid? Welke beeldtaal past bij de muziek die je uitgekozen hebt? Voorbeelden ; muziekvideo’s van eboman en metropolis,
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Methodiek: Plancyclus
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Gezondheidsvaardigheden
Transcript van de presentatie:

Fragment Stagevaardigheden DVD 6 Video 1 ‘Wie ben ik?’ © 2006 Verloskunde academie Rotterdam (VAR) V o o r b e e l d

Cilia Born Onderwijskundige Hogeschool Leiden. Voorheen aan de Verloskunde Academie Rotterdam (VAR) André Rooijmans Producent educatieve televisie / video Atelier Ignatia, Haarlem

Inleiding Kennismaking, voorstellen Effectieve toepassingen Leren is afkijken, kracht van beelden Waarom video als leermiddel? Werken met bestaand materiaal Schrijven van videoscript In 7 stappen van protocol tot script (een voorbeeld) Aan de slag Een eigen videoscript schrijven Vgl. met anderen Programma

Wie gebruikt videomateriaal in zijn/haar lessen? Bij wie is dit bestaand materiaal, bijvoorbeeld behorend bij een methode? Bij wie is dit bestaand materiaal dat hij/zij zelf van internet of tv gehaald heeft? Bij wie is dit door uzelf ontwikkeld materiaal dat door uzelf, door studenten of door een professionele filmmaker is opgenomen? O r i ë n t a t i e Inventarisatie

Waarom videomateriaal gebruiken? Je wilt iets laten zien dat: studenten helpt iets moeilijks beter te begrijpen, te analyseren, te oefenen; je niet zo gemakkelijk in het echt kunt laten zien; studenten motiveert of inspireert tot leren studenten informeert en/of triggert. Orientatie

Van welk van de doelen zou hier sprake kunnen zijn? Fragment Stuitligging (Uitwendige versie) DVD 11 Verloskundige vaardigheden © 2007 Verloskunde academie Rotterdam (VAR) Orientatie

Bestaand videomateriaal Tv-series als ER, Vinger aan de pols, etc. Discussieprogramma’s als Rondom 10, Rijdende Rechter, Pauw en Witteman, Helder, etc. Tips: Welke programma’s gebruikt u?… Orientatie

Videoscript schrijven (6 stappen) Voorbeelden Voorbeeld

Fragment Infuussysteem + DVD menu DVD 17 Infuus aanbrengen © 2009 Verloskunde academie Rotterdam (VAR) V o o r b e e l d Voorbeeld video

0. VOORBEREIDENDE VRAGEN 1. PROTOCOL / LEERSTOF BESTUDEREN 2. PROTOCOL IN VIDEOSCRIPT 3. PROTOCOLTEKST HERSCHRIJVEN IN TERMEN VAN INSTRUCTIE 4. BEELDEN (BE)SCHRIJVEN NAAST INSTRUCTIETEKST 5. OVERIGE 6. HOOFDSTUKKEN OP DVD 7. OPNAMEN EN MONTAGE Stappenplan

Videoscript sjabloon Sjabloon videoscript

Protocol Mitella aanbrengen Aan de slag

Andere protocollen: 1. een-mitella-aanleggen.htmlhttp://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/2476-ehbo- een-mitella-aanleggen.html protocol met foto’s: een_mitella_aanbrengen.pdfprotocol Vergelijk video Mitella: Downloaden script-sjabloon en powerpoint: Werk van anderen

Downloaden script-sjabloon en powerpoint-presentatie: Downloaden