Didactiek met ict. Opzet synchrone les 1 Wat doet docentWat doet studentTijd Presenteert informatie adhv ppt Beantwoordt vragen Geeft huiswerk met oog.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe kun je informatie het beste in het geheugen opslaan?
Advertisements

Begrijpend lezen Bespreek met uw buurman of buurvrouw
Werkmancollege Dalton i.o.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Redactioneel schrijven Les 2
Paragraaf 4.2 Vorige les: de opkomst van steden
huiswerk IAM competenties
17 januari 2013, Michel van Ast KLEPPEN DICHT INSPIRATIESESSIE.
Introductieles: politiek
7.2: Geschiedenis van de verzorgingsstaat
10.2: Geschiedenis van de pluriforme samenleving
6.2: Naar een Verenigde Staten van Europa
Didactiek en een iPad Carla Upperman Docente Biologie
De tafel van:.
Hoe ga jij vanavond danken?
Experts werkvorm + begrippentest
Versnelde beweging Antwoorden op vragen
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Leren studeren met plezier
3.1 Roep om harde rechtsstaat via de media
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
: kloof tussen burger en politiek
Informatievaardigheden
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Het vak Natuurkunde - Wat heb je nodig: Cijfergeving:
Rekenen 24 januari.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
MUURTJE BOUWEN. Muurtje bouwen Welke houding is nodig om de studie succesvol te doorlopen? Groepen van 5 of 6 Kies 12 bouwstenen Bouw muurtje met drie.
Tip 7: wissel je werkvormen af
BIJ HET BEANTWOORDEN VAN LEESVRAGEN LITERATUURGESCHIEDENIS
6 september : verkort rooster 7 september: 60 min Spaans 2v september.
Training digitale didactiek
Hoe leer je geschiedenis?
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
Lezen: doe het goed voor
2 Even Voorstellen: Eppe Scholtens: - Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO) -Auteur Stepping Stones 2e, 3e, 4e en 5e edities -
Formatief toetsen m.b.v. ICT
Pag 65 t/m 77. Wat gaan we doen vandaag? Korte herhaling Huiswerk nakijken Werken aan ondernemendheid voor Dummies.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Be Sports-Minded.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Ondernemingsvormen.
Bijeenkomst startende mentoren
Vaste tekststructuren
Toetsen? Doe het zelf!.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Bestuurder Navigator Heeft pen en papier
Interview voorbereiden
Dicteewoorden Eczeem Huis-aan-huisblad Juffrouw Gedownload
Didactische structuren
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Nederlands Tekstbegrip Onderwerp, deelonderwerp en hoofdgedachte
Informatieve teksten, interviewverslag
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Rekenen Verbanden les 3: Rekenen met tabellen 1 Verbanden les 5: Rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen.
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Hoe leer je geschiedenis?
LG42 IBS2.4 Communiceren Bedrijfseconomie – les 5.
Transcript van de presentatie:

Didactiek met ict

Opzet synchrone les 1 Wat doet docentWat doet studentTijd Presenteert informatie adhv ppt Beantwoordt vragen Geeft huiswerk met oog op toets Luistert Maakt aantekeningen Stelt verduidelijkingsvragen 45 minuten Wat kan aan deze les verbeterd worden? Waarom?

Opzet les 2: met asynchroniteit Wat doet docentWat doet studenta/s Maakt leesvragen bij tekst Leest opgegeven tekst Beantwoordt vragen Asyn bv Bb Bespreekt antwoorden bij leesvragen Presenteert informatie adhv ppt Beantwoordt vragen Geeft huiswerk met oog op toets Luistert Maakt aantekeningen Stelt verduidelijkingsvragen Syn Wat kan aan deze les verbeterd worden? Waarom?

Opzet les 3: met interactiviteit (syn) Wat doet docentWat doet studenta/s Maakt leesvragen bij tekst Maakt Socrativevragen Leest opgegeven tekst Beantwoordt vragen Asyn bv Bb Bespreekt antwoorden bij leesvragen Presenteert informatie adhv ppt Beantwoordt vragen Stelt vragen bv via Socrative Geeft huiswerk met oog op toets Luistert Maakt aantekeningen Stelt verduidelijkingsvragen Beantwoordt vragen via Socrative, bv na bespreking met peers Syn Wat kan aan deze les verbeterd worden? Waarom?

Opzet les 4: met interactiviteit (asyn) Wat doet docentWat doet studenta/s Maakt leesvragen bij tekst Maakt Socrativevragen Leest opgegeven tekst Beantwoordt vragen Asyn bv Bb Bespreekt antwoorden bij leesvragen Presenteert informatie adhv ppt Beantwoordt vragen Stelt vragen bv via Socrative Geeft huiswerk met oog op toets Luistert Maakt aantekeningen Stelt verduidelijkingsvragen Beantwoordt vragen via Socrative, bv na bespreking met peers Syn Wat kan aan deze les verbeterd worden? Waarom?