BRUXSEL OPEN STAD
Particuliere mobiliteit haalt het niet in de 21e eeuw. Openbaar vervoer wordt drager van nieuwe stadsontwikkeling.
Inkomend autoverkeer spitsuur
Overbelaste autowegen
Inkomend openbaar vervoer spitsuur
Metrostations
Tramhaltes
Treinstations
Multimodale knooppunten
Dichtheid tewerkstelling
Sluiting metroring herdefinieert centrum Brussel.
Stedelijk weefsel in de 18e eeuw
Bevolkingsdichtheid
Winkelkernen
Kantoren
Gentrificatie
Mesoschaal is niet aangepast aan microschaal, noch omgekeerd.
Bevolkingsdichtheid
Kanaal
Bewakingscamera’s
Kraakpanden
Gentrificatie
De noord-zuidoriëntatie verstikt het stedelijk weefsel.
Stedelijk weefsel in 2e helft 19e eeuw
Hoogtelijnen
Grote assen
Wandelwegen
Brussel moet zich aantrekkelijker profileren.
Appreciatie van de groene ruimte
Woonzone 20
Favoriete plekken van kinderen
Overdekte sportfaciliteiten
Skate-plekken
Toeristische trekpleisters
Gedaan met communautaire conflicten.
Kunstplatformen
Algemene ziekenhuizen
Instellingen vreemdelingen
Instellingen daklozen
Theaters
Brussel mist infrastructuur voor minderheidsgroepen.
Kansarme buurten
Migranten uit Oost-Europa, Azië, Afrika en Zuid-Amerika
OCMW’s
Instellingen daklozen
Scholen
Kinderen
Brusselse planning moet rekening houden met een nieuwe doelgroep; multiculturele jongeren.
Mediane leeftijd
Marokkanen en Turken
Aandeel jonge kinderen jaar
Behaald onderwijsniveau
Scholen
Kunstenplatforms
Gekende cafés
Een meer samenhangend cultureel netwerk.
Bekende cafés
Concertzalen
Kunstgalerijen
Groene ruimtes
Musea
Kunstenplatforms
Stripwandeling
BRUSSEL AUTOVRIJ
VERLOTEN LEEGSTAANDE GEBOUWEN
FIETSFILES
BRUSSEL CULTURELE WERELDSTAD
BRUSSEL AUTOVRIJ VERLOTEN LEEGSTAANDE GEBOUWEN FIETSFILES BRUSSEL CULTURELE WERELDSTAD