1 Case 4 Virtuele televisiereclame in de sport. 2 Ontstaan en evolutie - USA jaren negentig - Virtuele speltoevoegingen en reclame - Amerikaanse sporten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Case 7: van fietsenmakers tot multinationals Een eeuw wielersponsoring.
Advertisements

Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Inbeslagneming (IBSN)
Willen is Kunnen De centen Woonlasten en energiebesparende maatregelen
Businesstoepassingen
Marketingcommunicatiemix
TV- en radiodag VRT – Jean Philip De Tender. Het Klavermodel : de klassieke media en de nieuwe….. Radio Internet TV Mobiel.
De onafhankelijke boekhandel Actuele vraagstukken Yvonne Steinberger.
Cijfers en uitdagingen Luc Hamelinck. te veel te duur te traag … dynamisch? efficiënt? modern? klantgericht? …
Minor als hoeksteen voor PLG Voorbeeld uit de minor sporteconomie + 5 tips Jelle Schoemaker 13 mei 2014.
Ondernemersfondsen in Nederland
1 Case 6: Merchandisinginkomsten in het professionele voetbal: van Manchester United tot KRC Genk Merchandising in de sport: de verkoop van producten/diensten.
1 Case 1: De kernwaarden van het WK en EK Voetbal.
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Hoofdstuk 6 Sport- sponsoring en sales promotions
1 Case 2 Tennisclub Opslag serveert een krachtige sponsoringovereenkomst.
Hoofdstuk 7 Effect van sportsponsoring
Case 1 Kim en Justine Marketingcommunicatie ván en dóór sport.
Sponsorwerving en –benadering door Tennisclub Opslag.
Indonesië.
Indonesië.
Digitale Televisie kortrijk. Stad Kortrijk presents.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
De onafhankelijke boekhandel Actuele vraagstukken Yvonne Steinberger.
Realistische dromen Margo Trappenburg 11 oktober 2010.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
Prof. dr. Kees Goudswaard Delta Lloyd Congres Pensioenvisie 2011 Haarlem, 13 oktober 2011 Faculteit der Rechtsgeleerdheid Afdeling Economie Kunnen we verder.
Verzorgingsstaat Wie moeten we verzorgen?. De ideale verzorgingsstaat Hoe beïnvloedt de media onze mening over de verzorgingsstaat? 2 voorwaarden zodat.
Juridische Risico's Sportevenementen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Is concentratie van auteursrechtspraak wenselijk?
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit Plaats hier ter afsluiting Bijvoorbeeld een uitnodigende Tekst voor de lezer! Gebruik deze tekst voor.
Wat is inkomstenbelasting
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Is de varkenshouderij gebaat bij TTIP? Door: Ingrid Jansen (voorzitter NVV)
In de weer voor het klimaat. 87nKa6Y&feature=youtu.be.
 Een groot gezin is een voordeel, de kinderen zullen later gegarandeerd voor jou zorgen.  Een groot gezin is een nadeel, want je hebt een grote en.
Tijd van televisie en computer, 1950 – 2010
1 Case 4: Virtuele televisiereclame in de sport. 2 Ontstaan in Amerika Doelstelling PVI: in-program Advertising Virtuele speltoevoeging Virtual advertising.
PSV - NAC. Reclames: Mercedes Mercedes is een van de sponsoren van PSV, rond de wedstrijd werd er een reclame op de schermen getoond. Ook mag de selectie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Aardrijkskunde Hoofdstuk 2 – les 3.
Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
1.Verschillende vormen van sport 2.Voor- en nadelen 3.Sporten om gezond te zijn vs. sporten voor je doel.
Ip4inno 1 A.Auteursrecht B. ‘Reputatie’ en merken in het Angelsaksisch recht C. Niet-geregistreerde modellen D. Halfgeleidertopografierecht.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Hoofdstuk 3 Internationaliseringstheorieën.  Het belang van locatievariabelen bij beslissingen over investeringen in het buitenland.  3 voorwaarden:
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Instructie hoofdstuk 8 Internationale ontwikkelingen
Commercie-architectuur
Preek over Spreuken 30:18,19.
Welkom Havo 5..
Distributiebeleid.
Presentaties maken Wat zijn de eisen?.
Internetmarketing en oefentoets
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Voordelen globalisering voor bevolking:
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Media.
Transcript van de presentatie:

1 Case 4 Virtuele televisiereclame in de sport

2 Ontstaan en evolutie - USA jaren negentig - Virtuele speltoevoegingen en reclame - Amerikaanse sporten en merken - In opkomst in Europa - Op velden, sneeuw, weg enz. (niet op bewegende zaken!)

3 Voordelen voor de adverteerder - Zapbestendig - Minder agressief, meer doeltreffend - Onafhankelijk vanweersomstandigheden - Rechtstreeks in sportomgeving - Segmentatie, bijvoorbeeld per land - Goede perceptie (modern, dynamisch, creatief) - Flexibel

4 Andere voordelen - Voor kijker: betere kijkervaring, hogere tevredenheid - Voor sportevenement: extra inkomsten - Voor bezitter televisierechten: extra inkomsten uit: * Verkoop meer, betere en duurdere televisieruimte * Hogere abonneeprijzen * Doorwijzen kijkers via hyperlinks + percentage op die doorverwijzing

5 Nadelen voor de adverteerder - Hoge investeringskost, onzekere inkomsten - Gebrek aan kritische massa - Versnipperde markt - Geen harmonisatie wetgevingen

6 Andere nadelen - Voor de kijker: overkill en storend - Voor het sportevenement: complexe multisponsoromgeving - Voor bezitter televisierechten: juridische beperkingen

7 Vragen ter discussie 1. Onder welke voorwaarden kan een sponsor beter kiezen voor virtuele reclame dan voor klassieke advertenties? 2. Door voorstellen voor een aantal virtuele reclamedragers voor: a. een zaalsport; b. een sport die in een stadion in de open lucht plaatsvindt; c. een sport die beoefend wordt op een circuit; d. een sport die beoefend wordt op de openbare weg.