Klantgericht telefoneren Mogelijke problemen
Vooroordelen en tegenwerpingen Opbellende medewerker Voorbereiden op tegenwerpingen Heeft de klant Serieuze bezwaren? Rookgordijn opgetrokken? Klant Niet gelijk te overtuigen Laat zich gelden Verbergt onzekerheid achter rookgordijn
Verzet tegen veranderingen Opbellende medewerker Nieuwe methode aantrekkelijk maken Tevoren nadenken over Ideeën Mogelijkheden Streven naar onderhandelen op hoog niveau Klant Angst voor prestigeverlies Geen fantasie Toekomst Bedreigend Bang voor gevolgen
Het opdringen van meningen Opbellende medewerker Voorbereiden Op de zaak Op de persoon Positieve deelname Niet te veel beweren Voldoende vragen stellen Gesprek gaande houden Klant Ziet het niet zitten Voelt zich onder druk gezet
Afdwalen van gedachten Opbellende medewerker Te eentonig Klant niet in gesprek betrekken Geen demonstratie Klant Niet geboeid Verveelt zich Ergernis over tijdverlies
Verschil in taal Opbellende medewerker Klant Spreekt in vaktaal Verkeerde argumenten bij het type klant Klant Geen interesse voor vaktaal Begrijpt geen vaktaal Voelt zich bedreigd