DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord
DigibordColleges Onderzoeken mogelijkheid opnemen colleges via het digitale schoolbord –Hoe? –Laagdrempeligheid, didactische inzet, conclusies Docenten kennis laten maken met de verschillende mogelijkheden van het digitale schoolbord –Deelnemende docenten in de praktijk –Verder via kennisdeling, opnames als good practice Flexibiliseren van het onderwijs –Tijd- en plaatsonafhankelijk materiaal Doel
DigibordColleges Onderzoek screencastingprogramma’s –Online dus overal te gebruiken –Eenvoudig in gebruik –Prijs/kwaliteitverhouding Draadloze microfoon met mini jack aansluiting / headset Handleidingen en ondersteuning Onderzoeken mogelijkheid opnemen Hoe?
DigibordColleges Docent HBO-Rechten –Mogelijkheden digibord bekend en in gebruik –Opnames van de lessen waarin deze mogelijkheden worden toegepast Digibord opnames Deelnemende docenten
DigibordColleges Docent Pedagogische Academie –Mogelijkheden digibord bekend en in gebruik –Instructies van het gebruik voor studenten Digibord opnames Deelnemende docenten
DigibordColleges Docent MBRT –Mogelijkheden digibord niet bekend en in gebruik –Opnames van bespreken opgaven Digibord opnames Deelnemende docenten
DigibordColleges Docent Kunsten (mediakunst) –Mogelijkheden digibord niet bekend en in gebruik –Opnames uitleg totstandkoming en achterliggend idee bestaande kunst Digibord opnames Deelnemende docenten
DigibordColleges Laagdrempeligheid –Audio –Tijd voor en na de les –Bewerkelijk mits je de hele les opneemt zonder pauzes –Tijd buiten de lessen Didactische insteek –Achteraf aanbieden (delen) opnames lessen –Instructievideo’s Gebruik en vervolg –Valkuil: na project weer over tot de orde van de dag –Aandacht blijven houden voor communicatie hierover –Vinger aan de pols bij de deelnemende docent Conclusies
Vragen? Videoportal HG