DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
een didactiek voor opleiden op school
Advertisements

Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
“We leiden kinderen op in de 21e eeuw met kennis uit de 20e eeuw en in een systeem dat geworteld is in de 19e eeuw” (K.Robinson)
eDiViDe: een leerplatform op afstand voor digitaal ontwerp
Flipping the classroom
Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Fasetoets 1 Introductiecollege.
Gepersonaliseerd leren
Afstandscursus VROUWENSTUDIES: innovatie dmv van adaptiviteit en interactiviteit Een samenwerkingsverband tussen de UIA, RUG en VUB; Gefinancierd door.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Welkom Afsluiting KC en hoe verder!. Klas 3 sluit kc af Klas 3 is laatste jaar van project Kunst & Cultuur. Leerlingen krijgen eindbeoordeling per vak.
Opdrachtgevers Jeroen Thys groep T Innovatieve en internationale georiënteerde hogeschool in Leuven Leen de Bie Pedagogische begeleidingsdienst Gent:
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
Biebsearch ROC’s op hun wenken bediend studenten binnen handbereik T. Van Ham / M. Deckers On-line conferentie 7 oktober 2008.
Van harte welkom. Dinsdag 30 januari Indeling van de avond Opening Presentatie “Digitale slootjes” Demonstratie “Digibord” Pauze Zelf proberen en.

‘Van mini-PW naar PW en verder’
Kom verder. Saxion. Kijk op de praktijk! HSN- Brugge -15 november 2014 Maaike Vervoort.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Video toepassen in het onderwijs
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
De dag van het solliciteren - introductie
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 54 opleidingen Meer dan 20 lectoraten verdeeld over 6 expertisecentra medewerkers.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Weblectures Inholland
Weblectures, Do it yourself Esther Breuker, TiU. Waarom ‘Do it yourself’ Snel-flexibel-onafhankelijk van anderen Meer weblecture producties; Toename (audio)
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Kinderen en...hun sociale talenten
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
Praktijkervaring en reflectie
Hulp en richtlijnen Kenmerk: JF augustus 2010 Ambitie jaarplanning inzet. AHB – opleiding BKM Achtergrond : Jaar met veel onrust (overuren.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Pag. 1 Opnemen van hoorcolleges en lezingen Afdeling Onderwijstechnologie Cel Multimedia DICT.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Bokhove, Van Stiphout, Bruin-Muurling Wiskunde op de drempel Onderzoeken naar algebraïsche vaardigheden Christian Bokhove (SMC / FIsme) Irene van Stiphout.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!
Tijdsindeling – Start, de inleider – Sensire – Trias Jeugdhulp – Vragen en stellingen – Afronding.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
DEMOSCHERMEN Nieuwe generatie digibordsoftware - Hello World.
Doorstroom mbo-hbo Dr. José Mulder. NRO-onderzoek om te kijken hoe overgang mbo-hbo verbeterd kan worden Fase 1: wat is er reeds bekend? Fase 2: monitoren.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Rekenen en ICT Basisonderwijs
Omgevingswet en afscheid van de Wbb
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Proeflokalen Vitalis (lopend onderzoek)
Gebruik digitaal schoolbord om lessen te presenteren
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Digitale videofragmenten in het onderwijs
ICT als didactisch middel
Screencast-o-Matic
Ketenstage Student volgt Cliënt Pilot #1 met 3 studenten
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
The Future Teacher 3.0.
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord

DigibordColleges Onderzoeken mogelijkheid opnemen colleges via het digitale schoolbord –Hoe? –Laagdrempeligheid, didactische inzet, conclusies Docenten kennis laten maken met de verschillende mogelijkheden van het digitale schoolbord –Deelnemende docenten in de praktijk –Verder via kennisdeling, opnames als good practice Flexibiliseren van het onderwijs –Tijd- en plaatsonafhankelijk materiaal Doel

DigibordColleges Onderzoek screencastingprogramma’s –Online dus overal te gebruiken –Eenvoudig in gebruik –Prijs/kwaliteitverhouding Draadloze microfoon met mini jack aansluiting / headset Handleidingen en ondersteuning Onderzoeken mogelijkheid opnemen Hoe?

DigibordColleges Docent HBO-Rechten –Mogelijkheden digibord bekend en in gebruik –Opnames van de lessen waarin deze mogelijkheden worden toegepast Digibord opnames Deelnemende docenten

DigibordColleges Docent Pedagogische Academie –Mogelijkheden digibord bekend en in gebruik –Instructies van het gebruik voor studenten Digibord opnames Deelnemende docenten

DigibordColleges Docent MBRT –Mogelijkheden digibord niet bekend en in gebruik –Opnames van bespreken opgaven Digibord opnames Deelnemende docenten

DigibordColleges Docent Kunsten (mediakunst) –Mogelijkheden digibord niet bekend en in gebruik –Opnames uitleg totstandkoming en achterliggend idee bestaande kunst Digibord opnames Deelnemende docenten

DigibordColleges Laagdrempeligheid –Audio –Tijd voor en na de les –Bewerkelijk mits je de hele les opneemt zonder pauzes –Tijd buiten de lessen Didactische insteek –Achteraf aanbieden (delen) opnames lessen –Instructievideo’s Gebruik en vervolg –Valkuil: na project weer over tot de orde van de dag –Aandacht blijven houden voor communicatie hierover –Vinger aan de pols bij de deelnemende docent Conclusies

Vragen? Videoportal HG