Verkeersveiligheidsanalyse van Gingelom.  Doel  Werkwijze  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Algemene opmerkingen  Conclusie/Aanbevelingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Manoeuvre: in rechte lijn achteruit rijden
Advertisements

Verkeerstraining! voor fietsers
Verkeerseducatie : dode hoek
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Route Oost Inventarisatie door Paulette en Theo
verkeerskrant gemaakt door:
Knelpunt 3 : kruispunt E. Blangeoisstraat - Paalstraat.
Te volgen richting : naar Hombeeksesteenweg
Verkeers- stellingenspel
VERKEERSENQUÊTE 2013 Verkeersenquête 2013 – 25 November 2013.
1.Geschiedenis tot nu toe. 2.Wat is er al voor elkaar? 3.Belemmeringen/kansen 4.En wat wenst u nu en hoe wilt u zich er voor inzetten? 5.Tenslotte…. Waar.
SENIORENSCENARIO Detlef Andries & Rogier Denecker.
Fietsroute Verkeersexamen
Jan van der Horst, Fietsersbond Utrecht Stad
Omgeving EBC Regenboog Ontwikkelingen EBC en omgeving.
Het Grote Fietsexamen Doel: ‘Ik kan veilig fietsen!’ Stuurvaardigheid en behendigheid verbeteren. Interactie met het echte verkeer als individu.
digitale verkeerskrant van Rilland
Welkom.
Verkeersveiligheid Forum ‘t Zand
1 juli 2010 Informatie avond Deijlerweg
Leefbaar Kwatrecht Debatavond 28 april 2006 VLD-visie Herman De Wulf VLD-fractievoorzitter.
Klik op ‘start’ om te beginnen.
Les 3: Verkeer TOETS.
Visie Zwiggelte Met mekaor Veur mekaor.
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
D 1 verplichting de door de pijl aangeduide richting te volgen
Sensibiliseringsbrieven.
Verkeersveiligheid Brede School Zuidhorn
Plaatselijk Belang Sibculo
Wegwerkzaamheden Verlorenkost en Kaaibeeksedijk infovergadering donderdag 13 augustus 2015.
Verkeersveilige Schoolomgeving
Verkeersveiligheid voor kinderen voorop! Fusie, verhuizing, nieuwe school?
Fietsveiligheid lessen uit Nederland voor een sterk fietsveiligheidsbeleid Dr. J.P. Schepers.
Opvang asielzoekers. Holsbeek (60) ✚ Gaan kinderen naar school? ✚ Nee, gelet op het zeer tijdelijk verblijf in het centrum. ✚ Wel les Nederlands in noodopvangcentrum.
De grote verkeersquiz Hoeveel ken jij over de verkeersborden?
Automatic Number Plate Recognition (ANPR-camera’s)
Infoavond Tuinbouwvestiging de Kievit & Gemeente Peel en Maas heten u van harte welkom.
Een toegankelijke stad is een vitale stad Marianne Dijkshoorn 21 januari 2016 ZOETERMEERVITAAL.
Heusden-Zolder Gewestweg N729 Terlaemenlaan / Onze-Lieve-Vrouwestraat
Participatieavond 29 september 2015 Mobiliteit wijk Oostkouter.
PLATOS Colloquium 2016 William van Genugten Rens van Overdijk Het optimaliseren van fietsgedrag in verkeersmodellen.
ENQUETE VERKEERSVEILIGHEID VEILIG NAAR SCHOOL IN AALST Ouderraad SJC, hier vertegenwoordigd door Wencelaus Mertens, voorzitter Jo Vandenbossche, lid
Toegankelijke bushalten Gem. Schinnen Door: ing. Maurice Vroomen ing. Rudy Stevens.
Marktonderzoek Niel Margot Avonts Jolien Dejongh Kjetil De Weyer Arthur Hachez Sébastien Heymans Marilyn Vandeputte Fabian Verdult Karen Vermeire.
Individuele Opdracht Michaël Heyvaert 2 Mak.  Bouwprobleem Bouwprobleem door schokken en trillingen zijn er barsten in de muren ontstaan.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
Resultaten Verkeersenquête 24 Juni 2015 Lomm Werkgroep Dorpsingangen Dorpsraad Lomm.
Informatieavond herinrichting Haenepolle Hoofdstraat West.
1: Oorspronkelijk plan Maatregelen: 4x drempels 7x kruispuntplateau’s 1x markering kruispunt reflecterende borden bij scherpe bochten Kenmerken: snelheid.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Edward Claessenslaan Gemeente Niel 16/10/2014. Presentatie 16/10/2014 Edward Claessenslaan - Niel Bestaande toestand.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
1 Herinrichting N382 Anzegem Infomarkt 7 september 2016.
Doelgroepenvervoer en Openbaar Vervoer: naar een nieuwe balans
Aanleg fietspaden luikersteenweg N3E
Te volgen richting : naar Hombeeksesteenweg
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
Pastoor Bauwenslaan definitief ontwerp
Informatievergadering Woensdag 6 september 2017
Terugkoppeling thema avond verkeerVoeg een titel toe
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Groot Onderhoud Noordkade
gestroomlijnd mobiel   
fysica en verkeersveiligheid
Integrale aanpak Rioolvervanging, ophoging en herinrichting
Oversteken op een kruispunt met verkeerslichten
Transcript van de presentatie:

Verkeersveiligheidsanalyse van Gingelom

 Doel  Werkwijze  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Algemene opmerkingen  Conclusie/Aanbevelingen

 CD&V Gingelom wil…  Een constructieve bijdrage leveren ▪ Tot een grotere verkeersveiligheid in de gemeente ▪ Tot een duurzame ontwikkeling van het verkeer ▪ Meer fiets en voetgangers  Betere infrastructuur!!

 Huis aan huis bezoeken: 3 vragen  2 types van straten:  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Resultaten besproken met verkeersdeskundige

 Vrijheersstraat (Mielen)  Kerkstraat (Mielen)  Thewitstraat (Borlo)  Wintboomstraat (Jeuk)  Sint Truidenstraat (Montenaken)  Oude Katsei (Niel)

Versmalling = beperkte verbetering MAAR snelheid nog steeds te hoog Plateauverhoging helpt niet Parkeren op straat is niet mogelijk  Suggestie: plaatsen van poorten of asverschuivingen

Vertraging van het verkeer Vermindering zwaar vervoer Moeilijke doorgang door scherpe bocht:  2 voertuigen samen is bijna onmogelijk  Langer voertuig is moeilijk (bus, landbouw, …) Parkeerprobleem voor school  Suggestie:  Bocht lichtjes afzwakken  Strook voor schoolbus voorzien

Op straat parkeren helpt Middenberm is geen verbetering  Suggestie:  Parkeersuggestiestroken  Regelmatig flitsen  Drempel(s)

Poort van plastieken bakken ≠ verbetering  2 voertuigen kunnen er samen door  Bakken staan bijna in de gracht  Suggestie:  Locatie van poort: korter bij het kruispunt  Poort nauwer maken

Poort = kleine verbetering MAAR slechte locatie vlak voor bocht: zicht wordt belemmerd Poort te breed om echt af te remmen  Suggestie:  Bijkomende constructie plaatsen lager in de straat  Poort aanpassen

Bloembakken en drempels hebben invloed, MAAR zeer plaatselijk Voorrang van rechts wordt niet gerespecteerd Te hoge snelheid (ook van zwaar vervoer)  Suggestie:  Flitsen  Parkeerstroken, aanbrengen doorlopende lijn in de bocht

 Statiestraat (Niel)  Sint Rumoldusstraat (Montenaken)  Abdijstraat (Kortijs)  Mechelsestraat (Boekhout)  Mielenstraat (Buvingen)

Snelheid te hoog  Suggestie: Asverschuiving plaatsen op rechte stuk (vb bloembak)

Wegdek is in goede toestand Straatverlichting is onvoldoende Snelheid op het rechte stuk  Suggestie:  Laag rondpunt aan het kruispunt  Asverschuivingen voor snelheid (vb bloembak)

Hoge snelheid  Suggestie: regelmatiger flitsen

Bewoners ervaren geen problemen Stoepen en gemarkeerd fietspad ontbreken

Enkel overdreven snelheid hogerop richting Mielen Parkeerprobleem aan Park van de Vriendschap  Suggestie:  Regelmatiger flitsen  Parkeerstroken voorzien

 Te veel slechte stoepen  Schuin  Ongelijk  Onbestaand  Staat infrastructuur:  Oude betonwegen geven schade aan gebouwen want niet voorzien op het huidige zware vervoer  Roosters rammelen  Verzakkingen  Controles naleving verkeerswetgeving nodig

 CD&V vraagt actie voor een verkeersveiliger Gingelom:  Betere en meer doordachte infrastructuur  Meer controles