Trainingvoorbereiding formulier

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TRAININGSVOORBEREIDING
Advertisements

Aantal spelers : keeper Datum :
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Aantal spelers. : keepers. Datum. : Teamfunctie
WEDSTRIJD Speelwijze VS P.N.A AANVALLEN VERDEDIGEN
door: Roderick Juffermans
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
2e Bijeenkomst Pupillentrainers
Coach momenten Balbezit tegenstander (verdedigen) Balbezit (aanvallen)
Wedstrijdanalyse formulier
Het voorbereiden van training(en)
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
Onderwerp: Aannames A B symbolen Training van de week.
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Doelstelling: Naam Leeftijd of Categorie
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Wedstrijdanalyse formulier
E en F Groep 4 tegen 4 naar 7 tegen 7.
1ste jaars E - pupillen Training 1.
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
1ste jaars E - pupillen Training 4.
Trainingsvoorbereidingsformulier
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Trainingvoorbereiding formulier
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 3 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
Training : 9 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
# Training : 2 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
A B C Training : 8 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Wedstrijdanalyse formulier
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Datum : Teamfunctie : Verdedigen
C A D B # Datum : Teamfunctie : Aanvallen
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 6 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Lezen van wedstrijd formulier NAAM: CURSUS: DOCENT: WEDSTRIJD: DATUM:
Trainingsvoorbereidingsformulier
# Training : 1 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Training : 4 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Wedstrijdanalyse formulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Datum : Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Trainingsvoorbereidingsformulier
Coach: Team: Teamfunctie: Teamtaak: Speelveldgedeelte:
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Evaluatie circuittraining oktober 2017
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Trainingvoorbereiding formulier
Trainingvoorbereiding formulier
Transcript van de presentatie:

Trainingvoorbereiding formulier Trainer – Coach Veldvoetbal COACH TEAM TEAMFUNCTIE TEAMTAAK SPEELVELDGEDEELTE ROL TEGENPARTIJ DOELSTELLING Wesley van der Veen GOMOS D1 Aanvallen Scoren Helft tegenstander Verdedigen Het verbeteren van het schieten op doel in en rondom de 16 zodra er een kans gecreëerd wordt door de middenvelders en aanvallers op de helft van de tegenstander en dat er niet gecombineerd blijft en daardoor balverlies geleden wordt. @trainercoaches facebook.com/trainersencoaches youtube.com/voetbalpuntnl

TRAINING ORIËNTATIEFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) 5 tegen 5 Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) 1-1-3 tegen 1-3-1 Manier van scoren van beide teams Scoringsmogelijkheid op goals Bijzonderheden Oefening aangeven Controle op organisatie Accent leggen + voorbeeld geven Controle op uitvoering Coachen Voorwaarde speelwijze tegenpartij Verdedigengd, scoringsmogelijkheden verkomen M E T H O D IE K Moeilijker maken? (hoe?) Veld kleiner maken Verdediger erbij Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) Groter veld Aanvaller erbij A A N W IJ ZI N G E N Algemene uitgangspunten Ruimte zo breed/diep mogelijk Diep denken en diep spelen als het kan Balbezit houden doormiddel van breedte spel of eventueel terug spelen Diepte gaat voor breedte Handelingen met de bal Passen Passeerbeweging Voorzet Schieten!! Plaats standbeen Hoe raak je de bal Lichaamshouding Keuze welke hoek Dribbelen Handelingen zonder de bal Vrij lopen Loopactie Bijsluiten Spelinzicht Moment herkennen om diep te spelen Moment herkennen om te schieten Moment herkennen om de actie in te zetten Moment herkennen om de loopactie in te zetten Communicatie Coaching tussen middenvelder en aanvallers Oogcontact tussen de spitsen Ruimte (x bij y meter): 35 bij 40 Aantal hesjes (+ kleuren): 5 rode en 5 gele Aantal ballen: 5 Aantal pionnen: 15 Aantal doelen (soort): 2 grote 1 TRAINING ORIËNTATIEFASE 3 2 5 5 9 7 4 3 11 8 4 2 10 1 6 7 6 8 9 10 11 2

TRAINING OEFEN/LEERFASE Ruimte (x bij y meter): 50 * 50 Aantal hesjes (+ kleuren): 7 Geel 7 Groen Aantal ballen: 10 Aantal pionnen: 4 Aantal doelen (soort): 1 Grote INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) 6 tegen 6 Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) 2-1-3 tegen 1-4-1 Manier van scoren van beide teams Aanvallende partij: Groot doel Verdedigende partij: 2 klieine goaltjes Bijzonderheden Oefening aangeven Controle op organisatie Accent leggen + voorbeeld geven Controle op uitvoering Coachen Voorwaarde speelwijze tegenpartij Voorkomen van doelpunten M E T H O D IE K Moeilijker maken? (hoe?) Veld groter maken Extra verdediger toevoegen bij verdedigende partij Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) Veld kleiner maken Verdediger afhalen Aanvaller toevoegen A A N W IJ ZI N G E N Algemene uitgangspunten Ruimte zo breed/diep mogelijk Diep denken en diep spelen als het kan Balbezit houden doormiddel van breedte spel of eventueel terug spelen Diepte gaat voor breedte Handelingen met de bal Passen Schieten! Plaats standbeen Lichaamshouding Waar raak je de bal? Overzicht: welke hoek is vrij? Dribbelen Aannemen Passeren Handelingen zonder de bal Vrij lopen/aanspeelbaar zijn Diepgang - vooractie Bijsluiten - loopactie Spelinzicht - Moment herkennen van het inspelen van de buitenspelers - Moment herkennen van de loopactie maken als de voorzet komt - Moment herkennen om te scoren - Momenten herkennen om de actie aan te gaan Communicatie Coaching tussen aanvallers en middenvelders Oogcontact tussen aanvallers en middenvelders 1 TRAINING OEFEN/LEERFASE 3 4 9 5 2 2 3 11 7 6 4 5 10 8 6 7 8 9 10 1 11 3

TRAINING TOEPASSINGSFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) 7 tegen 7 Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) 1-2-1-3 tegen 1-4-2 Manier van scoren van beide teams Allebeide teams kunnen scoren op grote goals Bijzonderheden Oefening aangeven Controle op organisatie Accent leggen + voorbeeld geven Controle op uitvoering Coachen Voorwaarde speelwijze tegenpartij Voorkomen van doelpunten M E T H O D IE K Moeilijker maken? (hoe?) Veld groter maken Extra verdediger toevoegen bij verdedigende partij Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) Veld kleiner maken Verdediger afhalen A A N W IJ ZI N G E N Algemene uitgangspunten Ruimte zo breed/diep mogelijk Diep denken en diep spelen als het kan Balbezit houden doormiddel van breedte spel of eventueel terug spelen Diepte gaat voor breedte Handelingen met de bal Passen Schieten! Plaats standbeen Lichaamshouding Waar raak je de bal? Overzicht: welke hoek is vrij? Dribbelen Aannemen Passeren Handelingen zonder de bal Vrij lopen/aanspeelbaar zijn Diepgang - vooractie Bijsluiten - loopactie Spelinzicht - Moment herkennen van het inspelen van de buitenspelers - Moment herkennen van de loopactie maken als de voorzet komt - Moment herkennen om te scoren - Momenten herkennen om de actie aan te gaan Communicatie Coaching tussen aanvallers en middenvelders Oogcontact tussen aanvallers en middenvelders Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pionnen: Aantal doelen (soort): 1 TRAINING TOEPASSINGSFASE 3 4 5 9 2 2 3 7 4 5 11 6 8 10 8 6 7 9 10 11 1 4

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE ZELFREFLECTIE ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE Heb je met de spelers op de doelstelling kunnen trainen? Ja Wat zijn de spelers beter gaan uitvoeren (in relatie tot de doelstelling) gedurende jouw training? Doelgerichter handelen. Zodra er een moment was dat de speler de tijd en ruimte had om te schieten in de 16 werd dit gedaan. Wat moeten de spelers nog beter leren uitvoeren (in relatie tot de doelstelling)? De loopacties voor de goal, en hierbij het contact zoeken wanneer de loopacties in moeten worden gezet zodat de eindpass goed aan komt. Consequenties voor een volgende training Aanvallend, gericht op het maken van doelpunten, met de accenten op de voorzetten en de daarbij horende loopacties van de spitsen/ evt middenvelders. Keuze beginsituatie 4 tegen 4, in een formatie van 1-1-3 tegen 1-3-1. Keuze rol tegenpartij Verdedigend. Aanwijzingen / accenten voor de coach Loopacties spitsen. Eindpass Communicatie Hoe heb je de training aangepakt? Ik heb tijdens de training zoveel mogelijk de 5 stappen bij langs gegaan: Oefening aangeven Controle op organisatie Accent leggen + voorbeeld geven Controle op uitvoering Coachen Wat ging er goed en wat ging er minder goed als je kijkt naar jouw rol als trainer? Ik heb de doelstelling duidelijk terug laten komen. De focus lag daar op. Soms was ik te laat met ingrijpen in een situatie, waardoor het moment al verdwenen was. Waarom ging het volgens jou minder goed Ik wacht dan te lang af, ik moet op zulke momenten eerder ingrijpen en het moment niet voorbij laten gaan Wat wil je de volgende keer beter doen? Sneller momenten en situaties herkennen en hier sneller op inspringen. Hoe ga je dit voor elkaar krijgen? Directer ingrijpen, of situaties na bootsen. Het zo neerzetten dat de situatie weer herhaald wordt, zodat ik vervolgens hier op in kan grijpen

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE PRAKTIJKBEGELEIDER ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE De cpachingpunten waren in orde, alleen zorg dat de coaching momenten niet te lang duren. Leg het dat maar vaker stil en geef een kort maar krachtige uitleg. Als er tijdens de oefenvorm foute oplossing wordt gekozen, maar je bent net te laat met ingrijpen leg het spel dan als nog stil en boots de situatie na en ga vanuit daar weer je punten aangeven. De scoringsmogelijkheid voor de verdedigende ploeg kunnen beter goaltjes zijn i.p.v. lijndribbel. Reflecteer het naar de wedstrijd, wil jij dat je verdedigers helemaal over de middenlijn dribbelen van achteruit of dat ze het middenveld inpassen. Willem Strijland. @trainercoaches facebook.com/trainersencoaches youtube.com/voetbalpuntnl