Managementstijl Management van uitzondering, doelen, rondlopen, etc.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Advertisements

situationeel leiderschap
TOEKOMST VOOR HET BREIN
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Vinden – Binden – Boeien door Maarten Verwer
Innovatieve arbeidsorganisatie Ir. Makkie Metsemakers Panta Rhei adres
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Implementeren doe je samen
Motivatie van de professional Willy Limpens
Leidinggeven Management Eerste verkoper.
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Facility management en inkoop
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Organisatiediagnose verlamming vermijden en verantwoordelijkheid bevorderen.
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Hoofdstuk 6 Leidinggeven
De aard en effectiviteit van management
Workshop teamvorming en leiderschap
PLATO™-Intensief- Leadership
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
MVO en intern management
Hoofdstuk 7 - Style Verschillende invalshoeken (o.a. stijl van leidinggeven) autocratisch (autoritair) leiderschap democratisch leiderschap participatief.
Leidinggeven en coachen
Op weg naar een beter samenspel Angela van den Nieuwenhuizen C o ö r d i n a t o r V r i j w i l l i g e r s V i t a l i s z o r g g r o e p Yvonne de.
John P. Kotter Harvard Business School
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
AFZONDERLIJK BLOK: - Er zijn mensen - Er is een organisatie
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
De verschillende stijlen
Een project van de Korengroep
Een theoretische verkenning
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Werkveldconferentie 23 april 2014
Diagnose, ontwerp en verandering DOV Prof.Dr. Ir. A(Ton).C.J. de Leeuw
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Het Rijk van Koning Klant
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
TEKST STRUCTURE IN FIVE’S
Groepsdynamica Lesweek 6 – Les 5
Bijeenkomst 4 Rotterdam, 00 januari 2007 Lesopbouw 7 i.p.v. 9 lessen! Les 1 & 2: Context Les 3 & 4: karakterschets team Les 5, 6 & 7: Organisatorisch.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
© Inspiration Development Gemeenschapsvorming Vrij-Katholieke Kerk in Nederland Inleidende workshop 18 februari 2006 Markus & Brigitte van Alphen.
Naar een duurzaam HRM beleid
Organisatie en Beleid Bijeenkomst week 3 Werken in een team
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
LEIDERSCHAP Jorieke Kamp Kees in ’t Veld. AAN DE LEIDING Laat dát maar aan mij over!
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Het proces ondersteboven De rol van de leidinggevende nader toegelicht Zorgcollectief ZuidWest Drenthe.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Meedoen of meetellen? Conferentie Actieve Burgers, Vitale Wijken 28 januari 2010 Jale Simsek INOVA.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Participerend Leiderschap
ZESC – Situationeel leiderschap
De buitenruimte als centrum voor ontmoeting.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
VISIE OP LEIDINGGEVEN : MODEL
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Hoofdstuk 3: Leiderschapsstijlen
LEIDERSCHAP © Dia van Berry Hagendijk.
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Transcript van de presentatie:

managementstijl Management van uitzondering, doelen, rondlopen, etc.

Managementstijl Facility Management ontwikkelingen omgeving organisatiestrategie organisatieplan primair proces Ondersteuning FM HRM IT Adm

Managementstijl Visie op FD Managementstijl PERSOON

organisatiestrategie Managementstijl organisatiestrategie Cultuur FD Structuur FD Visie op FD Managementstijl PERSOON

Managementstijl Managementstijl is balanceren tussen: visie op FD kenmerken van de organisatie kenmerken van de dienst effectief management de persoon

Managementstijl Theorieën: één dimensie: X/Y theorie, McGregor, 1960 twee dimensies: Managerial Grid, Blake & Mouton 1963 drie dimensies: Situationeel Leiderschap, Hersey & Blanchard, 1977 vierde dimensie? TM, charisma, inspiratie, 198…./200…

hoog 1.9 Buitensocieteit stijl 9.9 Team stijl Aandacht voor mensen 5.5 Midden van de weg stijl Productief of verdwijn stijl 9.1 Armzalige stijl 1.1 laag laag hoog Aandacht voor productie

Motiveren Steunen Coachen Begeleiden Delegeren Instrueren Leiden hoog ondersteunend gedrag laag hoog laag taakvolwassenheid Motiveren Steunen Coachen Begeleiden Delegeren Instrueren Leiden

Managementstijl Kernkwaliteiten: inspireren door inspiratie inspiratie afstemmen op de eigen kernkwaliteiten kernkwaliteiten zijn altijd (potentieel) aanwezig wat is uw kernkwaliteit? Wat is uw valkuil? Wat is uw uitdaging? Wat is uw allergie?

Managementstijl

Managementstijl behulpzaamheid bemoeizucht onverschilligheid loslaten

Managementstijl moed roekeloosheid aarzelen bedachtzaam

Managementstijl Managementstijl Dynamiek omgeving Flexibel en slagvaardig organiseren Plattere organisatiestructuren resultaatverantwoordelijke eenheden teamwork delegeren van bevoegdheden en verantwoordelijkheden

Managementstijl 4. Veranderende eisen aan management: randvoorwaarden scheppen coachen, stimuleren, motiveren aanspreken op resultaat 5. Wat betekent dat voor u?

Ketenmanagement Teams als schakels van externe en interne ketens bewust zijn van je plaats en functie in de keten leidinggeven aan onderling verbonden teams Aan wat voor soort team(s) geef je leiding ? (zie pag 97/99) Contracten met facilitaire teams Contact en contract Expliciete en impliciete afspraken Wederzijdsheid Kaderstellend en coaching

Managementstijl leveranciers klanten informatiestroom Intern Verpleeg- afdeling Facili-tair team Meldpunt Ontmoetings-ruimten Extern Bedrijfs- bureau Facili-tair team polikliniek derden goederenstroom

Houdt vier interviews op een open en explorerende manier Managementstijl Praktijkopdracht Onderzoek uw stijl van communiceren, samenwerken en leidinggeven door gebruik te maken van de ogen van een ander ! Houdt vier interviews op een open en explorerende manier Maak een vijfminuten-presentatie voor de volgende bijeenkomst