Klinisch redeneren met de Videotoets+. Klinisch redeneren  Belangrijk onderdeel van vakinhoudelijk handelen  Bouwstenen aangeleerd in basisopleiding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
Advertisements

Leerlijnen en praktijklessen in het VSO
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
The CAF Procedure voor externe feedback
Informatieavond groep H5/6
Statistiek I Jules Ellis.
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
RBVO, rekenbewust vakonderwijs rekenen in andere vakken
4e editie: Multi Media Methode
5 juni 2008 Studiedag onderwijsondersteuners ‘Diversifiëren van evaluatiemethoden’ Peer assessment.
Zelfredzaamheid bij kinderen en jeugdigen met autisme en een ernstige verstandelijke beperking Nelchen Arijs.
Poel, L. van der, Blokhuis, A. (2008). Wat je speelt, ben je zelf
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Scenario 2: “Inzet eigen middelen”
“Wisweb in alle klassen” november 2003
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Actieonderzoek Een goede leraar worden Verdieping bij hoofdstuk 11
Reflecteren en een knoop
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
Cliënt- en Familieperspectief
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
TPA Westelijke Mijnstreek Bedsideconsultatie E. van den Berken & N. Lenaerts.
TOEKOMST SCHOLEN IN NIJE GAAST Conclusies uit 7 eerste gesprekken 28 juni 2012.
Informatie- avond groep 6
Proeve van Bekwaamheid
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Baarde en de goede Hoofdstuk 11: Data-analyse
11 december DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken.
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Wetenschappelijk onderzoek opzetten
Portfolio Presentatie
KIEZEN IS LASTIG, BEGELEIDEN EN HELPEN Autotechniek Civiele Techniek Life Science Forensisch onderzoek Bedrijfskunde Commerciële economie Small business.
Wijzigingen overgang PO-VO Programma Toelichting wijzigingen wet- en regelgeving Verplichte eindtoets Schooladvies Toelating VO Zorgplicht.
Week 2 : Ontwikkelingspsychologie, Liesbeth van Beemen:
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek7 Hafida El- Gharbaoui.
Kritisch denken ‘vertaald’
Stromingen in de psychologie Werkcollege 1
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
Je sectorwerkstuk presenteren
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Praktijkleren bacheloropleiding verpleegkunde HU 1 Bijeenkomst HBOV in ouderenzorg HU – UtrechtZorg Donderdag 18 juni 2015.
15273.jpg Bijeenkomst 3 Periode 3.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
Dyscalculie uit:
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
De nieuwe KNMG-Meldcode Waarom een nieuwe Meldcode? Kindermishandeling groot maatschappelijk probleem Artsen: –Melden relatief.
Workshop Peer Review audit Kennisdag 5 juni 2014 Meta Peek.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Samen op reis naar excellente mensgerichte zorg !
Een tijdlijn maken met ICT
Bouw! (van Lexima) Een interventieprogramma waarmee leesproblemen bij risicoleerlingen in gr 2 t/m 4 worden voorkomen.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Oefening met atlas en kaarten
Stappen in het keuzeproces
Presenteren: Door: Cor, Harro, Herre en Niels.
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Flipping The Classroom Taxonomie van Bloom
ETUDE Toetsservicesysteem
Zo gaan Roos en Tom met elkaar om
Studieloopbaan coaching Portfolio presentatie
Zo gaan Sarah en Jerom met elkaar om
Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?
Transcript van de presentatie:

Klinisch redeneren met de Videotoets+

Klinisch redeneren  Belangrijk onderdeel van vakinhoudelijk handelen  Bouwstenen aangeleerd in basisopleiding  Toegepast in kliniek (coschappen en later) op ‘doorsnee’ patiëntenproblemen

In het verpleeghuis  Specifieke patiëntengroep  Met eigen morbiditeit  Andere voorafkans dan bij volwassenen buiten verpleeghuis

Beperkingen bij het leren toepassen  Weinig ervaring (patroonherkenning)  Perfectionisme  Faalangst (twijfelen, piekeren)

Resultaat  (Te)veel gegevens (blijven) verzamelen  Moeite hoofd- van bijzaken te scheiden  Moeite met knopen doorhakken

Wat dan? Oefenen!  Denkstappen hardop maken  Te verzamelen gegevens motiveren  Verplicht conclusies trekken  Meerwaarde van extra stappen aangeven

En dan? Toetsen!  Videotoets+  Consult op video opnemen  Met expert bekijken in 3 delen  Per deel vragen beantwoorden  Expert blijft kritisch vragen zonder oordeel  Tot slot feedback en oordeel  Meerdere (min. 10) keren, toenemend complexe consulten, merkbare verbetering (onvoldoende voldoende)