Wanneer was de Slavernij?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Handreiking bij de standaarden en eindtermen ve
Advertisements

Gemaakt door :marten cuiper
Delf examen B1.
Het tweede werkstuk.
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Noorderlicht en zuiderlicht
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
De kopjes Waarom ik het hier over houd Hoe heet het boek
Lesbrief 2 Schrijf wat je ziet..
De internet-encyclopdie voor kinderen
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Hier zijn we met de achtbaan van knex bezig. Hij wordt heel groot.
Liefde en vriendschap Dit is mijn opdracht:
Direct taalgebruik Taalhulp p
Spotprentinterpretatie Een gedifferentieerde aanpak
Spreekbeurt: De kip en het ei
Godsdienst.
Godsdienst.
Godsdienst.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Een elfje maken over Canada
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Creative tools Dit is de titel van de module
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Straatsburg werkweek havo september Opdracht Nederlands Wat ga je doen? -In groepjes van negen tot twaalf leerlingen, -bereid je je voor op school.
Godsdienst 1 1.
Heilige Geest Hij is Degene die ervoor zorgde dat taalbarrières tijdens het Pinksterfeest werden opgeheven. Iedereen verstond elkaar. Maar wie is Hij en.
Geloven en nu….
Godsdienst. Er zijn twee ‘middelen’ om God te leren kennen De bijbel De Schepping.
Godsdienst.
Godsdienst.
Slavernij in Europese kolonies
Bezittelijk voornaamwoord
First ID project Waterlant-Ydoorn
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Interpreteren van data
Mijn antwoord op jouw vragen is dat Ik de schepper ben.
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Geneest God vandaag de dag nog?
Godsdienst. Jezus is 12 jaar Een gewone jongen? Zijn jouw ouders wel eens bezorgd geweest?
Advent 2014 Logo school.
Jij en de wereld om je heen
Gewoontes / verslaving
Godsdienst 1.
Begrijpend lezen VS.
Poetry Welkom Dinsdag 17 november 2009.
Mijn eigen Alhambra…! Stellen Wiki les 2.
GROOT ??? HOEZO MAG HET IETSJES MEER ZIJN NOG MEER KAN NIET OF WEL ????
Sprookjes.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
7.2: Geschiedenis van de verzorgingsstaat
Jochem Niemandsverdriet
Project “Horizon Verbreden”
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Cinematografie / stopmotion
Het schrijven van een verhaal
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Tekstsoort en tekstdoel
De theorie achter de verhalen
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Het schrijven van een verhaal
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Informatie verdraaien
Week 1, les 5.
Vwo 4 – week 39/
Transcript van de presentatie:

Wanneer was de Slavernij?

Woordweb Binnen je groepje maak je een woordweb over slavernij Hiervoor mag je maar 1 kleurtje gebruiken

Oorlog tussen Engeland en Nederland

12.00

Mensen betrokken bij slavernij Slaven Plantage-eigenaren Slavenhandelaren Marrons Tegenstanders

Opdracht Tijdsbewaker: +/- 45 min Verteller: Vertelt het verhaal aan het einde aan de klas Schrijver: Schrijft het verhaal op Informatieverzamelaar: Zoekt informatie op, op de Ipad. Ik ben een ……… in het jaar 1760 en dit is mijn verhaal:

Waar voldoet een goede tekst aan?! Zinsopbouw: Probeer te variëren. Woordkeuze: Eigen woorden. Locatie: Waar speelt het verhaal zich af, beschrijven hoe die eruit ziet. Detaillering: Vertellen hoe iets eruit ziet, let op details bijv. kleren. Ga niet zomaar een begrip uitleggen, maar probeer het in het verhaal te vertellen. Identificatie: gevoelens, gedachtes, wat doet hij -> zorg dat we ons kunnen inleven in het personage. Probeer af en toe niet de verteller te zijn. Plot: Je werkt ergens naar toe, wat wordt het einde van jullie verhaal?

Einde Slavernij http://www.youtube.com/watch?v=kRzOi YgRd2Q (12.00) http://www.schooltv.nl/vroegerenzo/2199244/spelletjes/item/2206687/slavernij/

Woordweb afmaken Wat weet je nu meer over de slavernij? Met een ander kleurtje vul je je woordweb aan.