Sales H2 Acquisitie en verkoop Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Acquisitie en afspraken maken Bij het acquireren moet je: de juiste contactpersoon achterhalen de gegevens van de contactmomenten nauwkeurig vastleggen plannen Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Direct marketing Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Sector- en brancheonderzoek Informatie over kansen en bedreigingen, ontwikkelingen en trends, perspectieven en marktinformatie vind je: op websites van brancheorganisaties op websites van concurrenten in vakbladen op beurzen Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Verkoopplan Een verkoopplan stel je op volgens een bepaalde cyclus: analysefase beslisfase implementatiefase evaluatiefase Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Basisgespreksvormen Voor een verkoopgesprek zijn er een aantal basisgespreksvormen: standaardgesprek spontane gesprek gefaseerde gesprek Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Verkoopcyclus Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Verkoopcyclus Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Sales funnel Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Vormen van samenwerking franchise service merchandising Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Taken en verantwoordelijkheden inkoper Bespreken van de inkoopvoorwaarden: Levertijd Manier van levering Leveringskosten- en risico Garantie Betalingsvoorwaarden Kortingen Productaansprakelijkheid Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Decision making unit (DMU) Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst