Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
10 tips over ondernemersdienstverlening voor gemeenten.
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Hoe blijf ik gemotiveerd
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
“Hoe kom ik aan klanten?”
Corporate Portfolio Management
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
Clubmiddag 16 april 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands Cloud Computing.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
Van, voor én door het onderwijs.
Sinds 2004 biedt ALS Holland dé software voor al uw logistieke, inkoop- en verkoopadministratie. Het programma is ontwikkeld vanuit de tapijthandel en.
Advies AO Wielerbond De Euromasters
Slimmer werken en minder investeren
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
CLOUD-VITAE VEREENVOUDIG UW SELECTIEPROCES. Over Cloud-Vitae Opgericht in 2013, gevestigd in Papendrecht, innovatief en snelgroeiend. 15 jaar ervaring.
Een startersgids voor innovatie
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Manager Penningmeeste r Inkoper Verkoper willemijn bram.
Nalatenschappenwerving
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (96% in 2010) Goed:94% (96% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Slecht:0%
Kwaliteit van het mbo Door Nick Hoogebeen..
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
Wat is Customer Relationship Management?
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Een dialoog met klanten opbouwen
1 Bedrijven zouden geen gegevensbanken mogen aanleggen.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Performa – 3 oktober 2007 Jeroen van der Donk Sales Consultant.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Voor het registreren en beheren van uw les- en pensionklanten
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
NETWORK MARKETING. KOPER Aangebracht 1 ste level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level 3e level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level Aangebracht.
OutSite en Succesvolle online marketing van A tot Z
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Neer landt, Op waarts! Ingrid Römer, Farah Klinkers, Pieter Cuppen, Bas Michielsen.
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Inkomsten van de overheid
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Datum Naam Mobiele telefoons uit aub Stel vragen tussendoor aub v v Naar de agenda Krachtige CRM oplossingen Van harte welkom CRM Online Sales & Marketing.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Examen logistiek in control. Procesarchitectuur examinering
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Webinar CO2-Prestatieladder - 3 oktober 2017
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Webinar CO2-Prestatieladder - 21 november 2017
Transcript van de presentatie:

Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie Nieuwe klanten (denk aan rokkenjager, daten=duur) Focus op bestaande klanten=betere resultaten=minder prijsstrijd Aandacht voor uw klant is onderscheidend, niet zo zeer uw product. Relatiebeheer, een no-nonsense beandering van uw verkoop , 13-10-2011

Waarom nu aandacht voor klant,- en relatiebeheer? Omdat het moet….. Verkoop gaat niet meer vanzelf Meer en meer focus op verkoop Andere,meer aanbieders door internet Recessie vergt nadenken over omzet Omdat het moet…..verkoop komt niet meer vanzelf Toenemende concurrentie…..alert/focus op je verkoop Relatiebeheer is zou oud als de weg naar Rome Aandacht levert meer op, goede relatie.

Waarom nu aandacht voor klant,- en relatiebeheer? Omdat het rendabel is .... Klanten behouden kost minder dan nieuwe klanten werven Acquisitie is duurder dan klantbehoud Inzicht in klantenbestand wijst uit dat enkele klanten voor 80% van de winstgevendheid zorgen Klantbezoek 1 = 300 Klantbezoek 2 = 300 Verzending etc. 50,= 650 euro! 5% Klantbehoud kan winstgevendheid geven van 25-90%

80/20 pareto principe Gemiddeld 20% vd klanten=80% vd omzet B2b = 10/90 B2C=30/70 90% vd omzet in een lopend jaar komt van bestaande klanten 100% van de winst komt van 20% van de klanten WEINIG klanten zijn vitaal, VEEL klanten zijn triviaal. Sociaal media richt zicht op VEEL Bron: Curry, Wurtz, Thijs “Klantenpiramide”

Waarom nu aandacht voor klant,- en relatiebeheer? Omdat verkoop mensenwerk is (en blijft)... CRM: Is concreet Is direct Is beheersbaar Geeft focus En bovendien: Verkoop is en blijft mensenwerk. Het opbouwen van een gedegen relatie staat centraal. Ga voorbij aan de hype die sociale media heet… veel klanten = triviaal Verdiep je relattie en zie concreet en direct wat zo’n relatie doet.

Opschonen klantenbestand, daarmee valt geld te verdienen Vaste klant is goedkoper dan daten! Inzicht in klantwaarde (kijk eens naar je omzet en marges en contactmomenten/afspraken) Of zijn er kleintjes die aan het groeien zijn… of aandacht nodig hebben

CRM/Relatiebeheer zorgt voor focus op uw verkoop Juiste aandacht – juiste klant CRM helpt goede klanten te localiseren. Leg relevante afspraken vast. Stuur mailingen naar doelgroepen, gepersonificeerd.

Waarom nu aandacht voor klant,- en relatiebeheer? Omdat het kan..... CRM = Marketing & Verkoop + ICT Eenvoudig bijhouden klantgegevens Communiceren kan 1 op 1, persoonlijk benaderen Geen dure mailingen, advertenties.

Is ICT de oplossing? ICT = relatiebeheersoftware

NEE, niet helemaal…. Klantgerichtheid is een mentaliteit

Klantgerichtheid Klantretentie Loyaliteit Klantenbeding Waarom klanten ontrouw worden Er zijn verschillende redenen waarom klanten ontrouw worden. 1. Tekortkomingen in de prestaties van het bedrijf of het product · fouten in de prestatie (met of zonder schade) · verouderde technologie of probleemoplossing of te weinig onderscheidende producten of service · fouten in facturen 2. Interactieproblemen tussen de klant en medewerkers · te weinig interesse voor behoeften en wensen · onbeleefdheid / onachtzaamheid · gebrek aan kennis/ervaring · geen goede 'chemie' tussen de medewerkers en de klant 3. Prijstechnische problemen · te hoge prijs · niet of nauwelijks gecommuniceerde prijsverhogingen · ondoorzichtige prijsvorming 4. Onaangenaamheden / wachttijden · te lange transporttijden · levertijden voor producten · wachttijden voor service 5. Reacties op problemen en klachten · ontkennende reactie · geen reactie · weinig tegemoetkomende reactie 6. Ethische problemen · oneerlijk gedrag van medewerkers · intimidatie van klanten · onduidelijkheden in het tot stand komen van de prestatie · ecologische, sociaal-maatschappelijke conflicten Wordt er teruggebeld Help je een klant 5 minuten voor sluitingstijd Allemaal weten wat er speelt Binnen 3x de telefoon opnemen Klacht = kans

Besteed actief aandacht aan uw klanten Wie zijn mijn klanten? Hoe vaak bestellen ze? Hoeveel contact heb ik met ze? Wat verdien ik aan mijn klanten? Wat kan ik van mijn klant leren? Wat kan ik aan mijn klant leren? Klantgericht vergroten door actie aandacht aan uw klanten te besteden. Wat willen ze/ voorzien van relevante info, passende dienstverlening Challenger Verkoop = hoe ga jij hun inkoopproces verbeteren (dat is even wat anders dan verkopen)

Neem het stuur in handen Actief: Verkoop is de resultante van je business. Je bent aan het stuur Niet passief: laat niet de boekhouder de reflectie geven over wat je hebt gedaan=te laat.

Houd het helder (voor iedereen) Efficiënt (tijdswinst!) Stap voor stap Opschonen lokaliseren personaliseren Houd het helder (voor iedereen) Efficiënt (tijdswinst!) Effectief (juiste aandacht voor juiste klant) Maak informatie transparant Niets is zo hinderlijk wanneer een klant belt en iets verteld over een vertegenwoordiger, terwijl er niets van weet. Effectief: stuur klanten relevante informatie naar CONTACTpersonen = persoonlijk = Verkoop is mensenwerk

CRM brengt focus op Verkoop Relatiebeheer software ondersteunt hierbij Demo: de basis CRM strategie brengt juiste aandacht op de juiste klanten

Bedankt voor uw aandacht! Evaluatieformulier Bedankt voor uw aandacht! ABM ICT MSC-Consultancy Jurrit Szarafinski Ingrid Römer E: j.szarafinski@abmict.nl ingrid.romer@msc-consultancy.nl T: 0118-678990 M: 06-26 787 134

Uw Verkoop & Relatiebeheer - een Jumpstart in één dagdeel!   Focus op uw verkoop en klanten Door MSC-Consultancy, Ingrid Römer Vertaalslag naar uw Multivers Relatiebeheer Door ABM-ICT, Jurrit Szarafinski Bundelaanbieding Consultancy en inrichting: 4 uur/ 2 personen: Euro 395,- ex btw. ABM ICT MSC-Consultancy Jurrit Szarafinski Ingrid Römer E: j.szarafinski@abmict.nl ingrid.romer@msc-consultancy.nl T: 0118-678990 M: 06-26 787 134