Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenen met muzieknoten
Advertisements

Maak van Dyslexie je gaven. In plaats het te zien als een handicap
Ho 4:Talenten.
Lesbrief 2 Schrijf wat je ziet..
3 H/V, kiezen voor een profiel
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Workshop Meervoudige intelligenties Hoe ben je slim? 2011
Meervoudige intelligenties
Plusklas op Basisschool De Muldershof Beek en Donk Maart 2010
Hij wacht alleen nog maar
Loverboys.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Samenkracht.
Hoe kan het jou veranderen?
Onderwerp Filosofie 1BaMV
Leerprincipe 4 Zorg voor afwisseling Het gaat er niet om hoe
Welkom! De vernieuwde scholenprojecten van de 3 Limburgse nationale parken Interlimburgse NME dag Gouvernement Maastricht 21 november 2013.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Meervoudige intelligentie
Onderzoeksvraag Op welke wijze beïnvloedt cultuur informatieoverdracht en hoe kunnen wij deze overdracht beïnvloeden? Wat zijn culturele struikelblokken?
Psalm 23 van een fanatieke TV-kijker Klik door naar volgende scherm.
Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014.
Welkom op deze informatieavond
9 december 2013 Ineke Willems Thijs Kieft
Natuurgerichte intelligentie
Wat maakt het leven zo waardevol
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
“sterke kanten van ASS”
3 H/V, kiezen voor een profiel
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Oplossingsgericht werken
© Wilma de Hond 2015.
Welkom op onze informatieavond !
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Woordenschat groep 5 Thema 2 Les 4
Lees de volgende dia’s aandachtig !
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Leesmanieren. Leesmanieren Leesmanieren Zoekend lezen Oriënterend lezen Globaal lezen Precies lezen Studerend lezen Kritisch lezen.
Wanneer je... PPS creation “Stientje 6 september 2005”
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Leerstijlen KOLB SJM.
Meervoudige intelligenties.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Ontwikkeling en de basisschool
Levenslooppsychologie werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Voelsprieten Informatieavond
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Wat is Gedrag? Gedrag is volgens TSI……………
Betrokken waarbij en hoe? Missie/DoelOrganisatie Betrokken OpbrengstenMensen Activiteiten Inzet van: – Tijd – Waarde – Netwerk.
Powerpoint presentatie.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Voorlezen in de kinderopvang Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 1.
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Joyce van der Voort ©. Instituut Gelaatkunde Met gelaatkunde leren we anders kijken.
Meervoudige intelligentie
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Thema voorbereid met jongeren. Licht van de wereld U scheen in mijn duisternis, nu mag ik zien wie u bent. Liefde die maakt dat ik U wil kennen Heer’,
Ondersteuning bij contextopgaven met een intelligent kladblaadje.
Meervoudige Intelligentie theorie (Gardner)
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
VEEL MENSEN HEBBEN WEL EENS WAT GEHORD OVER DIABETES,
„Om het eerlijk te houden krijgen jullie allemaal dezelfde opdracht:
“13 waarheden voor het leven"
Alle kinderen gemotiveerde lezers
Coaching.
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Transcript van de presentatie:

Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1

Hoe ben jij intelligent? 2

1. Logisch-mathematische intelligentie Redeneert logisch, precies en accuraat Denkt kritisch Kan informatie goed ordenen Denkt zorgvuldig na en heroverweegt bij het oplossen van problemen Lost graag complexe wiskundige problemen op Is gefascineerd door getallen/ cijfers/statistieken en werkt er graag mee 3

2. Interpersoonlijke intelligentie Leert vooral van contact met anderen Werkt graag samen Voelt scherp aan wat anderen bezighoudt en spreekt daar makkelijk over Voelt zich prettig in groepen Houdt van discussie en ontmoetingen Is graag bereid anderen te helpen 4

3. Intrapersoonlijke intelligentie Leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed Stelt hoge eisen aan zichzelf Neemt scherp waar wat er gebeurt Schrijft een dagboek Heeft gevoel voor reflectie, poëzie en filosofie 3. Intrapersoonlijke intelligentie 5

4. Muzikaal-ritmische intelligentie Leeft en leert in geluid en ritmiek Werkt met ezelbruggetjes of rijmpjes om iets te onthouden Pikt snel melodietjes op, neuriet graag Bespeelt graag een muziekinstrument Werkt graag met muziek op de achtergrond Sterk gevoel voor ritme, stijl, nuances in stemgebruik Is boeiende verteller 6

5. Verbaal-linguïstische intelligentie Verbal- Lynguïstise Denkt in woorden en formuleert makkelijk Houdt van lezen, praten en schrijven Kan makkelijk zij ideeën en gedachten onder woorden brengen Leest met inzicht en snapt snel waarover het gaat Kan goed argumenteren en iets beschrijven 7

6. Visueel/Ruimtelijke intelligentie Neemt de werkelijkheid waar via beelden en kleuren Denkt en schrijft plastisch Tekent vaak figuurtjes of maakt krabbels om iets vast te houden Experimenteert graag met ontwerpen of schetsen Heeft een groot gevoel kleurnuances Kan zich snel oriënteren in gebouwen, wijken, etc. Werkt graag met grafieken, etc. 8

7. Natuurgerichte intelligentie Observeert en verklaart veranderingen in de natuur en natuurverschijnselen Is gefascineerd door alles wat groeit, bloeit en beweegt in de natuur Leert makkelijk door waarnemingen buiten, verzamelen en te ordenen Herkent snel kenmerken van planten en dieren Gaat graag met dieren om en maakt er snel contact mee 7. Natuurgerichte intelligentie 9

8. Lichamelijk-kinesthetische intelligentie Leert makkelijker door iets te doen of te spelen Reageert bij voorkeur met meestal trefzekere bewegingen Heeft een sterk gevoel voor de juiste richting en timing in het gebruik van het eigen lichaam Houdt meestal van sport Maakt snel lichamelijk contact Is sterk in fijne motoriek Doet graag dingen met de handen Moet bewegen om te leren 10