Outdoorpark Reusel
Overzicht Sectoranalyse SWOT-analyse Probleemstelling Doelgroep Strategie Budget
Sectoranalyse
Belangrijkste concurrenten Reuselhoeve 24,5 km Kanovaren, WC-race, badkuiprace, paintball, laser veld-duel, zeskamp, boogschieten, kleiduifschieten, touwenparcours, … Goede website Veel Facebook check-ins
Belangrijkste concurrenten Centerparcs Kempervennen 23,2 km Klimmuur, subtropisch zwembad, watersporten, zip wire, big swing, touwenparcours, boogschieten, … Onoverzichtelijke website, geen uniformiteit Veel bezoekers en naambekendheid
SWOT-analyse: Sterktes Unieke locatie (26m hoge brandtoren, gezellige hut, rustige ligging) Goede website Veel Facebook posts Gedifferentieerd aanbod
Zwaktes Kort hoog touwenparcours Korte en lage deathride Slechte communicatie naar Belgen toe
Kansen Groot bos om eventueel meer activiteiten in te doen + touwenparcours uitbreiden Wedstrijden doen via sociale media Samenwerken met kleinere vakantieparken
Bedreigingen Veel concurrentie in de buurt (zowel België als Nederland) Geen samenwerking mogelijk met grote vakantieparken Bij slecht weer weinig bezoekers Taalgebruik
Probleemstelling Te weinig Belgische klanten
Doelgroep Algemeen: mensen die opzoek zijn naar een avontuurlijke uitstap Specifiek: Belgen, scholen, bedrijven, sportorganisaties
Strategie Sportdagen (lagere en hogere scholen) TEAM-building aanbieden Park duidelijker afbakenen (welkomstboog) Verjaardags-pakket samenstellen CONCRETE ACTIES VOOR BELGEN + MEDIAGEBRUIK + BUDGET
Mediagebruik Kranten: 1x/maand adverteren in regionale kranten in de zone rond Turnhout en Lommel
Budget Park afbakenen €500 - €1000 kostprijs Turnhout: €573 (1/4p) kostprijs Limburgse Kempen: €532 (1/4p)