Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom.
Advertisements

Analyse klantgerichte websites
Sponsorwerving Schoolprojecten.
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Het kan met Zon op Castricum
STRATEGISCHE PLANNING
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Ledenwerfacties Zaterdag 4 mei 2013.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
SEEN “Sponsor Eens Een Notebook”. Wat? Notebook Probleem: voor studenten moeilijk te bekostigen Oplossing: verkoop van de vrije oppervlakte van de achterkant.
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
QUIZ SENEGAL VOORUIT! & LEER MEER OVER NOORD-ZUID.
Laat oude tijden herleven
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
 100 bezoekers  300 euro ophalen voor het goede doel  Weinig medewerking van eventuele sponsoren  Zeer goede sfeer  Alle kosten terug verdienen 
Into the jungle Zaterdag 18 mei 2013 Gallerie Café CHV-Noordkade Veghel 19:30 – 00:30.
SamenLoop voor Hoop Inspiratiedag 2 oktober 2010 Workshop Bedrijfsvoering Rina Noorlander, KWF Kankerbestrijding.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
Workshop First Lego League
Inhoud Hoe het allemaal begon… Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Evenement ‘Kwistnix’ Wat hebben we.
Internationale Jeugdtoernooien IJshockey
Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster
Animatortraject onder de loep Animatortraject: resultaten van de gewestenbevraging omzetten in voorstellen.
Outdoorpark Reusel.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Nike Supply Chain Management
Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs
Werkgroep wervend toernooi Concept en Plan van Aanpak 1.
Twin Peaks 2 infosessie Yannick Verhoeven Ward Huybrechts Lode Ooms
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Aanleiding van het evenement - Promotiefilm voor Essentmedewerkers.
Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Komt u zich ook presenteren? Open Dag Wijkplatform Oosterboer- Ezinge 24 september 2016.
WALKING FOOTBAL L S.V. DE FORESTERS PROCES, ACTIVITEITEN & LANGE TERMIJN VISIE.
NME-Overlegplatform Maandag 3 mei NME-Overlegplatform maandag 3 mei 2010 Agenda 1)Welkomstwoord voorzitter 2)Vlaamse NME-dag 18 november 2010.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
WELKOM! 1.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
24 Juni de editie Bilderdijk Trofee INFORMATIE
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
SV GROENENDAAL Nieuwsbrief januari 2019.
23 Juni ste editie Knuvers Cup INFORMATIE
30 Juni de editie Langstraat Bokaal INFORMATIE
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Transcript van de presentatie:

Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki

Inleiding Ons project Kom op tegen kanker Stappenplan Uitvoering Regelingen : verzekering, huur Prognose Conclusie

Ons project Mini-voetbaltornooi donderdag 7 mei 2015 Grasveld vooraan hoofdingang Thomas More Kempen Teams van 5 tot 8 spelers Kom op Tegen Kanker steunen Aanvullende catering: Frieten + Curryworsten Chips Cornetto Frisdranken

Kom op Tegen Kanker Samenwerking met Kom op Tegen Kanker via Thomas More Geel Promotiemateriaal

Stappenplan Beknopte financiële analyse Wat is je aanbod en je klantenbestand? Product Choice Set SWOT Strategische Intenties USP

Voorbereiding Kostenberekening

Kostenberekening: Eten en drinken

Kostenberekening: Benodigdheden

Kostenberekening: Personeel

Wat is je aanbod? Mini voetbal met eet- en drankgelegenheid 1 Team : 5 - 8 mensen ⇒ 16 teams bereiken Toeschouwers per team : 3 mensen Een match : 20 minuten Entertainment + een goed gevoel geven door een goed doel te steunen voetballiefhebbers & mensen die plezier willen maken Vrienden/koten/voetbalploegen/studenten/verenigingen ⇒ doelgroep Deelnemers & toeschouwers

Product Choice Set Tussenseizoen ⇒ weinig tot geen voetbal ⇒ vergroot de kans om deel te nemen Catering + deelname per persoon ⇒ goedkoop Reclame: Facebookpagina : aangemaakt - opstarten vanaf 2 maart Weebly 100 affiches → affiche aangemaakt - gegevens waar op te hangen verzameld → uiteindelijk zorgt dit voor mond-aan-mond reclame

Voorbeeld Facebookpagina

Voorbeeld Facebook Evenement Evenement aan de pagina gekoppeld vrienden uitnodigen overzicht van aanwezigheden onmiddellijke statistieken

Weebly

Weebly: inschrijvingen Snel en efficiënt Professioneel Overzichtelijk

Weebly: inschrijvingen

Affiche voorbeeld

T-shirts ontwerpen

SWOT: Sterktes en kansen Sterkten publiekstrekker: Campus vol studenten = toeschouwers met honger toernooi koppelen aan het goede doel VLK geslaagde concurrentiestrategie door een lagere prijs (catering) Kick Against Cancer ; onze naam Zwakten Geen alcohol voor de studenten Kansen Veel winst maken om te kunnen schenken aan VLK meer bekendheid door VLK aan ons evenement veel toeschouwers die honger en dorst hebben, terwijl ze voetbal kijken enige voetbalevenement in deze periode Bedreigingen slechte weersomstandigheden: => oplossing een reserve datum op 13 mei niet voldoende inschrijvingen: meer reclame via Facebook, persoonlijk contact, ronselen op trainingen Sterktes Campus vol studenten Koppelen aan Kom op Tegen Kanker Lagere prijs van catering aanbieden Kick Against Cancer Duidelijke naam Kansen Winst maken om te schenken Meer bekendheid door Kom op Tegen Kanker Toeschouwers die honger en dorst hebben terwijl ze voetbal kijken Enige voetbalevenement deze periode

SWOT: Bedreigingen en zwaktes Sterkten publiekstrekker: Campus vol studenten = toeschouwers met honger toernooi koppelen aan het goede doel VLK geslaagde concurrentiestrategie door een lagere prijs (catering) Kick Against Cancer ; onze naam Zwakten Geen alcohol voor de studenten Kansen Veel winst maken om te kunnen schenken aan VLK meer bekendheid door VLK aan ons evenement veel toeschouwers die honger en dorst hebben, terwijl ze voetbal kijken enige voetbalevenement in deze periode Bedreigingen slechte weersomstandigheden: => oplossing een reserve datum op 13 mei niet voldoende inschrijvingen: meer reclame via Facebook, persoonlijk contact, ronselen op trainingen Zwakten Geen alcohol Bedreigingen Slechte weersomstandigheden plan B op 13 mei Niet voldoende inschrijvingen meer reclame persoonlijk contact ronselen op trainingen

Strategische Intenties Wat willen we veranderen? Verleden Niet genoeg gekoppeld aan het goede doel Te groot aanbod aan eetmogelijkheden Niet seizoensgebonden nagedacht (warme soep in mei) Nu Koppelen aan Kom op Tegen Kanker + affiche/promomateriaal Beperken tot een aantal gerechten Ijs in de plaats van soep, warme zomerdag Wat moet er blijven? Kwaliteitsevenement Sociale media campagne Verkopen van goedkope snacks en drank

USP USP voor onze doelgroep/ potentiële klanten enige studentengroep/vereniging die op 07/05/2015 een sportief evenement organiseren op en rond de campus van Thomas More Geel. = uniek evenement gebruik goede doel en inspelen op interesse motiveert om te kopen USP voor DAG/1, de (eventuele) kopers van ons project uitgewerkt plan, enkel kopen en toepassen lonen en kosten niet onbezoldigd, dan nog hoge winstverwachting zeer lage kosten, met hoge verwachte ROI

7 P’s: Product Organiseren van een voetbalevenement minitornooien 7 mei 2015 (13/05 = backup dag) 4 groepen opdelen in 4 teams team : 5 tot 8 deelnemers Ideale doel is 16 teams die zich inschrijven Winnaars van elke groep spelen de halve finale Een wedstrijd zal +/- 20 minuten duren Locatie is gratis Materialen voor de voetbal is kosteloos

7 P’s: Plaats Campus van Thomas More Geel Grasveld vooraan aan de hoofdingang aangevraagd bij de facilitaire dienst grasveld onderhouden vlak voor de wedstrijd stuk parking voor onze catering online plaats Facebook Facebook Evenement Mailadres Weebly

7 P’s: Prijs Prijs per team € 35,00 Prijzen vooral voor de catering Frisdranken = €1,00 Voeding Friet + curryworst + saus = €2,00 Cornetto €1,00 Chips €1,00 Zo goedkoop mogelijk = doelgroep studenten Alle producten een winst van 0,50 tot € 1,00 Onze kosten: Aankopen van drank en voeding Drukwerk = sponsor zoeken

7 P’s: Promotie Facebook-pagina + evenement Affiches drukken scholen voetbalclubs Persoonlijk mensen ronselen vriendenkringen koten voetbaltrainingen Kom op Tegen Kanker Promotiemateriaal stylo's stickers banners posters

7 P’s: People Personen die in ons evenement voorkomen: Ons team Plan opgesteld Team uit het eerste jaar Plan uitvoeren Deelnemers Toeschouwers Scheidsrechter Sponsors Leveranciers Kom op Tegen Kanker organisatie

7 P’s: Physical evidence Omgevingsomstandigheden Temperatuur = zonnige dag Storm? back-up plan op 13 mei Extra sfeer Door muziek = Motiveren en langer blijven Inkleden met promotiemateriaal Kom op Tegen Kanker Goede doel staat centraal Symbool/logo is herkenbaar

7 P’s: Process Stappen die worden ondernomen om deelnemers te ronselen Eerste herkennen van ons evenement, interesse opwekken Facebookpagina/affiche zien hangen of persoonlijk worden aangesproken Door reclame op de Kom op Tegen Kanker website Tweede inschrijven via een inschrijvingsformulier op Weebly of via mail bevestigen van de inschrijving en of het geld ontvangen is Derde Herinneringsmail uitsturen naar alle deelenemers Vierde naar ons evenement komen en spelen

Uitvoering Het evenement zelf organiseren Drukwerk Sponsoring hoe meer hoe beter Tafels en stoelen (Stad Geel) vastleggen Facebook & Weebly optimaliseren

Regelingen Voetbalmateriaal doelen ballen hesjes potjes Verzekering Aansprakelijkheid Grasveld Muziekinstallatie Tafels en stoelen Stad Geel 100 stuks Promomateriaal KAC E-mail voorzien

Voorbereiding E-mail adressen / adressen van koten in geel Potentiële klantenlijst opgesteld Verzekering afgesloten

Financiële prognose en boekhouding Boekhouden

Conclusie Realiseerbaar Weinig kosten Meeste voorbereiding is getroffen Grote Return on Investment Voetballen voor het goede doel

Vragen?