Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki
Inleiding Ons project Kom op tegen kanker Stappenplan Uitvoering Regelingen : verzekering, huur Prognose Conclusie
Ons project Mini-voetbaltornooi donderdag 7 mei 2015 Grasveld vooraan hoofdingang Thomas More Kempen Teams van 5 tot 8 spelers Kom op Tegen Kanker steunen Aanvullende catering: Frieten + Curryworsten Chips Cornetto Frisdranken
Kom op Tegen Kanker Samenwerking met Kom op Tegen Kanker via Thomas More Geel Promotiemateriaal
Stappenplan Beknopte financiële analyse Wat is je aanbod en je klantenbestand? Product Choice Set SWOT Strategische Intenties USP
Voorbereiding Kostenberekening
Kostenberekening: Eten en drinken
Kostenberekening: Benodigdheden
Kostenberekening: Personeel
Wat is je aanbod? Mini voetbal met eet- en drankgelegenheid 1 Team : 5 - 8 mensen ⇒ 16 teams bereiken Toeschouwers per team : 3 mensen Een match : 20 minuten Entertainment + een goed gevoel geven door een goed doel te steunen voetballiefhebbers & mensen die plezier willen maken Vrienden/koten/voetbalploegen/studenten/verenigingen ⇒ doelgroep Deelnemers & toeschouwers
Product Choice Set Tussenseizoen ⇒ weinig tot geen voetbal ⇒ vergroot de kans om deel te nemen Catering + deelname per persoon ⇒ goedkoop Reclame: Facebookpagina : aangemaakt - opstarten vanaf 2 maart Weebly 100 affiches → affiche aangemaakt - gegevens waar op te hangen verzameld → uiteindelijk zorgt dit voor mond-aan-mond reclame
Voorbeeld Facebookpagina
Voorbeeld Facebook Evenement Evenement aan de pagina gekoppeld vrienden uitnodigen overzicht van aanwezigheden onmiddellijke statistieken
Weebly
Weebly: inschrijvingen Snel en efficiënt Professioneel Overzichtelijk
Weebly: inschrijvingen
Affiche voorbeeld
T-shirts ontwerpen
SWOT: Sterktes en kansen Sterkten publiekstrekker: Campus vol studenten = toeschouwers met honger toernooi koppelen aan het goede doel VLK geslaagde concurrentiestrategie door een lagere prijs (catering) Kick Against Cancer ; onze naam Zwakten Geen alcohol voor de studenten Kansen Veel winst maken om te kunnen schenken aan VLK meer bekendheid door VLK aan ons evenement veel toeschouwers die honger en dorst hebben, terwijl ze voetbal kijken enige voetbalevenement in deze periode Bedreigingen slechte weersomstandigheden: => oplossing een reserve datum op 13 mei niet voldoende inschrijvingen: meer reclame via Facebook, persoonlijk contact, ronselen op trainingen Sterktes Campus vol studenten Koppelen aan Kom op Tegen Kanker Lagere prijs van catering aanbieden Kick Against Cancer Duidelijke naam Kansen Winst maken om te schenken Meer bekendheid door Kom op Tegen Kanker Toeschouwers die honger en dorst hebben terwijl ze voetbal kijken Enige voetbalevenement deze periode
SWOT: Bedreigingen en zwaktes Sterkten publiekstrekker: Campus vol studenten = toeschouwers met honger toernooi koppelen aan het goede doel VLK geslaagde concurrentiestrategie door een lagere prijs (catering) Kick Against Cancer ; onze naam Zwakten Geen alcohol voor de studenten Kansen Veel winst maken om te kunnen schenken aan VLK meer bekendheid door VLK aan ons evenement veel toeschouwers die honger en dorst hebben, terwijl ze voetbal kijken enige voetbalevenement in deze periode Bedreigingen slechte weersomstandigheden: => oplossing een reserve datum op 13 mei niet voldoende inschrijvingen: meer reclame via Facebook, persoonlijk contact, ronselen op trainingen Zwakten Geen alcohol Bedreigingen Slechte weersomstandigheden plan B op 13 mei Niet voldoende inschrijvingen meer reclame persoonlijk contact ronselen op trainingen
Strategische Intenties Wat willen we veranderen? Verleden Niet genoeg gekoppeld aan het goede doel Te groot aanbod aan eetmogelijkheden Niet seizoensgebonden nagedacht (warme soep in mei) Nu Koppelen aan Kom op Tegen Kanker + affiche/promomateriaal Beperken tot een aantal gerechten Ijs in de plaats van soep, warme zomerdag Wat moet er blijven? Kwaliteitsevenement Sociale media campagne Verkopen van goedkope snacks en drank
USP USP voor onze doelgroep/ potentiële klanten enige studentengroep/vereniging die op 07/05/2015 een sportief evenement organiseren op en rond de campus van Thomas More Geel. = uniek evenement gebruik goede doel en inspelen op interesse motiveert om te kopen USP voor DAG/1, de (eventuele) kopers van ons project uitgewerkt plan, enkel kopen en toepassen lonen en kosten niet onbezoldigd, dan nog hoge winstverwachting zeer lage kosten, met hoge verwachte ROI
7 P’s: Product Organiseren van een voetbalevenement minitornooien 7 mei 2015 (13/05 = backup dag) 4 groepen opdelen in 4 teams team : 5 tot 8 deelnemers Ideale doel is 16 teams die zich inschrijven Winnaars van elke groep spelen de halve finale Een wedstrijd zal +/- 20 minuten duren Locatie is gratis Materialen voor de voetbal is kosteloos
7 P’s: Plaats Campus van Thomas More Geel Grasveld vooraan aan de hoofdingang aangevraagd bij de facilitaire dienst grasveld onderhouden vlak voor de wedstrijd stuk parking voor onze catering online plaats Facebook Facebook Evenement Mailadres Weebly
7 P’s: Prijs Prijs per team € 35,00 Prijzen vooral voor de catering Frisdranken = €1,00 Voeding Friet + curryworst + saus = €2,00 Cornetto €1,00 Chips €1,00 Zo goedkoop mogelijk = doelgroep studenten Alle producten een winst van 0,50 tot € 1,00 Onze kosten: Aankopen van drank en voeding Drukwerk = sponsor zoeken
7 P’s: Promotie Facebook-pagina + evenement Affiches drukken scholen voetbalclubs Persoonlijk mensen ronselen vriendenkringen koten voetbaltrainingen Kom op Tegen Kanker Promotiemateriaal stylo's stickers banners posters
7 P’s: People Personen die in ons evenement voorkomen: Ons team Plan opgesteld Team uit het eerste jaar Plan uitvoeren Deelnemers Toeschouwers Scheidsrechter Sponsors Leveranciers Kom op Tegen Kanker organisatie
7 P’s: Physical evidence Omgevingsomstandigheden Temperatuur = zonnige dag Storm? back-up plan op 13 mei Extra sfeer Door muziek = Motiveren en langer blijven Inkleden met promotiemateriaal Kom op Tegen Kanker Goede doel staat centraal Symbool/logo is herkenbaar
7 P’s: Process Stappen die worden ondernomen om deelnemers te ronselen Eerste herkennen van ons evenement, interesse opwekken Facebookpagina/affiche zien hangen of persoonlijk worden aangesproken Door reclame op de Kom op Tegen Kanker website Tweede inschrijven via een inschrijvingsformulier op Weebly of via mail bevestigen van de inschrijving en of het geld ontvangen is Derde Herinneringsmail uitsturen naar alle deelenemers Vierde naar ons evenement komen en spelen
Uitvoering Het evenement zelf organiseren Drukwerk Sponsoring hoe meer hoe beter Tafels en stoelen (Stad Geel) vastleggen Facebook & Weebly optimaliseren
Regelingen Voetbalmateriaal doelen ballen hesjes potjes Verzekering Aansprakelijkheid Grasveld Muziekinstallatie Tafels en stoelen Stad Geel 100 stuks Promomateriaal KAC E-mail voorzien
Voorbereiding E-mail adressen / adressen van koten in geel Potentiële klantenlijst opgesteld Verzekering afgesloten
Financiële prognose en boekhouding Boekhouden
Conclusie Realiseerbaar Weinig kosten Meeste voorbereiding is getroffen Grote Return on Investment Voetballen voor het goede doel
Vragen?