Nick Vanden Bussche Doelgroepinspecteur Studenten PZ Leuven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Advertisements

Social media in het MBO Vraagstuk:
Communicatie door de NVVN: meer digitaal Eenvoudiger, meer informatie, meer toegang, meer verbinding, beter bereikbaar Paula Harte, 27 maart 2014.
De kracht van mensen 16 februari 2011.
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
De Associate degree bij de Academie voor Management en Bestuur Avans • Onze drie Ad/opleidingen: • Ontstaan, • Succesjes en probleempjes • Regio-overleg.
Vormingsdag Digidak Mediageletterdheid: Wat, hoe & waarom? Juni 29, 2012 Malle Mariën Ilse, IBBT-SMIT Vrije Universiteit Brussel.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Hoofdsponsor Werven en behouden Zaterdag 21 januari 2012.
Afschaffen handtekeningen en digitaal tekenen bij de stad Antwerpen
Arteveldehogeschool Office management
Onderwijsinspectie zegt: “als een school systematisch en doelgericht werkt aan het maximaliseren van de prestaties van haar leerlingen.
Preventie voor jonge fietsers Politiezone Gent Fluo en fietsverlichtingscampagne ontstaan Stad Gent en Politiezone Gent doelgroep studenten (hogescholen.
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Studiegebied Gezondheidszorg Onze onderwijsvisie.
Infosessie ABAP 14 oktober 2013.
OPDRACHTEN VISUELE COMMUNICATIE 2011/2012 Visuele Communicatie college 1.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Vrije-CLB-Koepel vzw Driemaal Taal Kansenbevordering in de hedendaagse CLB- praktijk taalstimulering
Prokkelen Laagdrempelig, participatie, inclusie Marian Geling.
Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Social Media.
Werkgroep Communicatie Jaarvergadering 24 mei 2014.
Crossmediale Communicatie
WAAROM SCHOOLRADIO? LEUK TIJDVERDRIJF COMMUNICATIEKANAAL.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
De start * 2010 * Initiatief: NIGZ (CBO),NHG, LHV, Pharos, AMC, NIVEL, Stichting Lezen & Schrijven *Intentieverklaring ondertekend door 30 organisaties.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Social Media Audit. Deel 3 Concurrenten – XXXLutz Group.
Naar een PODMI-kennisbank met inspirerende praktijken Provinciale ontmoetingsdagen- herfst 2014.
Alumnibeleid en alumnivereniging
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Oranje Fonds & mentoring Niels van Zeben
Algemene Directie Crisiscentrum Communiceren bij afschakeling : voor – tijdens – na Studiedag VVSG Algemene Directie Crisiscentrum.
1 WG Europass Certificaatsupplement 23/03/2012, Networking the networks Anneke Vanden Bulcke.
ARTIEST 2.0. ATIESTEN Pete Philly Dennie Christian MC Biggah.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Facebook Hoe facebook te gebruiken?. Tot nu toe Hebben een bedrijfspagina Deze slaat nog niet echt aan Mensen komen niet naar onze facebookpagina toe.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
ABBEYFIELD VLAANDEREN VZW
Project Steaming 05/06/2007. Aanleiding Kandidaatsdossier Koning Boudewijnstichting Onveiligheidsgevoel : onze zaak, ook onze taak.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Infosessie ABAP 27 oktober 2014.
Nationaal Eenzaamheid Congres 24 september 2015 Nico Ooms Samen onder één dak.
Campagne Red de natuur in je buurt Naam van de spreker Naam lokale afdeling Natuurpunt.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Hoe werkt Kampong TV? Onderdeel van Team communicatie 100% vrijwilligerswerk Samenwerking studenten Hogeschool Samenwerking Kampong videoteam Faciliteiten.
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Brugfiguren onderwijs…. hulpverleners met een toverstokje?
Social Media & Sport Deel I
SPONSORPLAN POLAR TRIATHLON 2017
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Minor Digital Marketing
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Workshop Verander en blijf trouw aan jezelf !
SOS Schulden Op School Voorstelling werking
Bewonersvergadering 6 september 2018
Transcript van de presentatie:

Nick Vanden Bussche Doelgroepinspecteur Studenten PZ Leuven

‘Studentenflik’ Ontstaan Taken Problemen Oplossing: sociale media Facebook (& Twitter)

Doelstellingen gebruik Facebook Bekendheid functie en naam Laagdrempeligheid Informatie en sensibilisering Discussieforum Vlot communicatiekanaal Infogaring

Praktische uitwerking Algemeen: moderne media eisen snelheid Praktisch voor studenteninspecteur

Resultaten / Meerwaarde Slaat aan bij studenten

Resultaten / Meerwaarde Slaat aan bij studenten Zeer vlot kanaal voor communicatie en verspreiden van info Uitgebreide database Concrete voorbeelden –Communicatie: verdwijning –Vertrouwensband: zedenfeit –Infogaring: overlastteams

Twitter Sinds media september 2011 Begin 2012: Gematigd negatief: –Leeft maar bij zeer beperkt deel studenten –Onpersoonlijker –Praktijk: ‘vriendenclubje’ Eind 2012: grote boom

Knelpunten Permanente evenwichtsoefening –Ernst functie –Beroepsgeheim Slachtoffer eigen succes –Pers –Niet-studenten