Inzichten opgepikt van Streetwize De straatkinderen vormen de eerste klantengroep van de mobiele school Een straatkind is een kind dat de straat als leeromgeving.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Motivatie, leeftijd en competenties
Intervisie als methodiek bij collegiale coaching
Een beeld zegt meer… Workshop VIDEO-HOMETRAINING STEUNPUNT VHT-VIB
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
TMA methode Vraag aan de zaal: wat zijn talenten?
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Gedragsproblemen
EhrmVision – Presentatie
In je element zijn slim samen
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Ho 6: Motivatie.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Ludo Daems.
Bar-On EQ-I™ vragenljst voor EI
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Een kader voor integrale preventie in de jeugdzorg
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Veerkracht Myriam Bergmans OPZ Geel.
Competentieontwikkeling voor OR-leden
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
1 Duurzaam Doorwerken Coachen op Workability Jeroen Frerichs.
Onderwijsbehoeften. Niels (10) is druk Voldoet niet aan de norm Benadrukken van het probleem Diagnostisch label (niet pedagogisch) Programma tot herstel.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Competentiegericht leren vmbo
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Samenwerken Werken in Teams.
De kracht van mensen en teams
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Doel en taak van de hulpverlening
Volksuniversiteit Zwolle
Coachen en reflecteren De kracht van coaching Leerlijn 3.
Geestelijk gezond(heidsbeleid) in het onderwijs: uitgangspunten en handvatten. Mohsen Zagheden.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Herstel in de GGz Jaap van der Stel
Groepsdynamica.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Presentatie Peter Cras, 27 maart 2006, Onderwijscommissie VNO/NCW Kwalificaties voor competentiegericht beroepsonderwijs Essentie in notendop.
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
Docent Dans De Codarts dans docent is een dans docent die dans in de maatschappij een waardevolle plek geeft. Een docent die mensen essentieel beweegt.
Beroepshouding en beroepscode
Ouderraad 7 december.
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Opleidingssessie 4 Growing Together De relatie tussen mentor en mentee.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Rots en Water Sociale competentie training. Rots Weten wie je bent Weten wat je wilt Weten wat je doet Water Vriendschap Verbondenheid Communicatie.
In schooljaar hebben in Drenthe 300 mbo- studenten de opleiding zonder diploma verlaten.
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Landelijke Raad van Advies INCMD d.d. 21 april 2017 De CMD’er
Personal Coaching Service.
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Vluchtelingen en asielzoekers
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Is de economische recessie een zegen voor de relatie ouders en school?
In gesprek over werkdruk
Prestatiegedrag.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Werken met plezier en goed presteren
Supported Employment en meerwaarde van leerstage naar werk
Transcript van de presentatie:

Inzichten opgepikt van Streetwize De straatkinderen vormen de eerste klantengroep van de mobiele school Een straatkind is een kind dat de straat als leeromgeving heeft De identiteit van het straatkind is straat Hulpverlening die die identiteit afkeurt vindt geen aansluiting

Inzichten opgepikt van streetwize Wie de straat inruilt voor een alternatief doet dit vanuit instrinsieke motivatie Pas als je jezelf naar waarde schat en weet wie je bent en wat je kan, kan je voor jezelf keuzes maken Opbouw van eigenwaarde is het fundament

Inzichten opgepikt van streetwize Je empatisch inleven in je klant is cruciaal om een waardevol product neer te zetten Balans tussen empathie en responsabilisering Empathie zonder responsabilisering leidt tot victimiseren = disempowerend

4 streetskills Positieve focus Veerkracht en wendbaarheid Proactieve creativiteit Coöperatieve competitie

2 fundamentele drives Talenten zingeving

Ervaringen BBJ Protestgedrag als oplossing Afwijzing en verlies als levenspatroon Destructief recht als drive Zelfvervreemding Flarden van dromen Verstoord invloedsbesef Deviante cultuur als hulpbron

Ervaringen BBJ Maatschappelijke noodzaak Hulpverlening of normering? (ongewild) afkeurende interventies: diagnostische modellen; medicatie Beheersen van deviant gedrag

Ervaringen BBJ Relationele binding als bedding Als veranderen stopt stopt ook de spiraal van wederzijdse afwijzing

Talent Motivatie Analyse TMA Een competentie is het vermogen om … en bestaat uit kennen, kunnen en attidtude

TMA Een drijfveer is een innerlijke behoefte. De graad van noodzaak tav een bepaalde drijfveer organiseert de gedragsvoorkeuren

TMA emotionele balans EIGENWAARDE ONTZAG STEUNBEHOEFTE STRESSBESTENDIG & DRUK

TMA motieven AANZIENBEHOEFTE AFWISSELING AMBITIE & UITDAGING

TMA sociale talenten CONFORMEREN EXTRAVERSIE HULPVERLE NEN SOCIALE EMPATHIE SOCIABILITEIT & CONTACT

TMA beïnvloedende talenten DOMINANTIE ENERGIE & ACTIE CONFRONTATIE VOLHARDING

TMA Leidinggevende talenten BESLUITEN NEMEN ONAFHANKELIJK DENKEN & HANDELEN VERANTWOORDING EN LEIDERSCHAP

TMA organisatorische talenten DOELGERICHTHEID ORDE & STRUCTUUR PRAGMATISME

TMA Talenten zijn in positieve termen geformuleerde gedragsvoorkeuren die uitzonderlijk voorkomen Elke graad van behoefte is in positieve termen geformuleerd

Drijfveer -> talent

Kennis Vaardigheden Overtuigingen, waarden en normen Motivatie en ambitie Kwaliteiten en Persoonlijkheid Intelligentie (IQ, SQ & EQ) Competenties zijn bekwaamheden die tot uitdrukking komen in waarneembaar gedrag Gedrag

Vertaling naar TMA

?