ALMYS Vruchten uit het « Belgische Terroir » binnen het bereik van de stedelingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HASSELT FAIRTRADEGEMEENTE Campagne “Ik ben verkocht” September 2007.
Advertisements

Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Woonwijk ‘Breeakkers’ te Son
26/06/2014Lancize - Vakantieweek op maat georganiseerd1 Lancize, genieten kent geen tijd, maar heeft wel een adres! Your Logo Here Een zonnige vakantieweek,
Kwantificeren van milieuprestaties van gebouwen.
Risdilbeek.be Dilbeek FairTradeGemeente. risdilbeek.be Miljoenen boeren in de wereld leven in armoede. Er is een dubbele verklaring voor deze armoede:
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Institute for Agricultural and Fisheries Research Agriculture and Fisheries Policy Area Institute for Agricultural and Fisheries.
Gemeenschappelijk landbouwbeleid (GLB) na 2013 Liesbet Van Laer - Natuurpunt.
De stadsboer als sociaal ondernemer!
slide 2 BP&S Immo&Technics M&O Sociale Zaken Financiën Premedia Corporate Marketing Colruyt Group.
Agrarisch natuur- en landschapsbeheer. Firma Kager.
Gedelegeerd bestuurder UNIZO Karel Van Eetvelt SEPA Een bedreiging voor de KMO’s?
HoekscheWaardDuurzaam
Horeca en ecologische foodprint
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Biologische catering Milieu platform zorgsector 13 november 2007 Marjolein Engelen-Esman Ketenmanager Catering Task Force Marktontwikkeling Biologische.
Cittaslow, het wat en waarom Plattelandsraad, 12 januari 2011.
Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding
Aquarellen van Marcel REYNAERT
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Projecten & Resultaten Samen werken aan een Vitale Leefomgeving 21 juni 2012.
Beleid rond korte keten in Vlaanderen
Xpertmeeting, 5 september ◦ VPB  Vereniging Parkmanagement Bedrijventerreinen Emmen  Ruim 300 aangesloten bedrijven  Fte van de
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
6 e Editie Vrijdag 2 maart 2012 Broederlijk Delen Koffiestop.
Naar een eerlijke voedsel- voorziening duurzame kleinschalige landbouw en fair trade als deel van de oplossing Oxfam-Magasins du monde, Oxfam Solidariteit.
DUURZAAM ONDERNEMEN DEFINITIE PIJLERS ACTIEPLAN M.V.O CONCREET
Wat kunnen wij samen doen aan laaggeletterdheid in Almere?
Bioweek 2015 van 6 tot 14 juni “Met bio investeer ik in de toekomst”
Projectgroep: Rol van de Belgische universitaire samenwerking ter ondersteuning van basiseducatie en TVET.
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Welkom bij de ‘Weet wat je eet en beweegt ’ quiz!
BEDENKINGEN BIJ DE VISIE VAN OUSMANE SY ROND DECENTRALISATIE Jean Bossuyt.
HACCP in eipakstation Cursus HACCP Thielen Consult BV Postbus 5100
Fountain Een unieke distributeur op vlak van warme dranken.
Businessplan Langsgetuigd Duurzaam binnenlands vervoer over het water.
 Buren  Nieuw product  Bouw  Varkenshouders  Afnemers Waar staan we nu ?
Deel 7 (team) productvoorstel 100 minuten
Van harte welkom bij het. Programma uur Ontvangst uur Welkomstwoord door Maurice Wubben uur Presentatie Henri van Hassel uur Presentatie.
Hoorzitting de Commissie voor de Transversale Aangelegenheden - Gemeenschapsbevoegdheden van de Senaat 11 mei 2015 Julien Van Geertsom.
Burundi Heeft uw hulp nodig…. Waar? Wat is onze uitdaging? Onrechtvaardige mensenrechten Gewelddadige samenleving Zwakke Burundese economie Verzwakte.
Tutti Frutti Europese schoolfruitactie Tutti Frutti – Fruit op school is een initiatief van: met steun van:
WELCOME TO OUR LAUNCH EVENT. ONDERZOEK IVOX Perceptie, behoeften, prioriteiten en gedrag mbt duurzaamheid bij de Belgen meten en beter begrijpen 1000.
Hoe kijkt de FRDO naar het klimaatprobleem Vlaams Parlement 16/1/2015 Federale Raad voor Duurzame Ontwikkeling.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Geef voor gezond eten! Veel kinderen zijn ondervoed door eenzijdig voedsel: rijst.
Nul op de Meter. Nul op de Meter (NOM) -Wat is NOM? -Kan mijn huis ook NOM? -Hoe bereik ik NOM? -Wat gebeurd er in Nederland? -Huur woningen -Koop woningen.
Duurzame inzetbaarheid en het Levensfasebudget CAO GGZ Een Een interactieve presentatie voor medewerkers vs oktober 2013.
Katrien Verbeke Stad Gent. 5 objectieven 1.Een meer zichtbare, kortere voedselketen 2.Duurzamere voedingsproductie en – consumptie 3.Sterkere sociale.
GROENTE EN FRUIT Elke dag eten we groente of fruit. Maar waar komt dit vandaan? Vandaag onderzoek jij waar onze appels en tomaten vandaan komen. Ook ontdek.
Meer lezen, beter in taal! Samen werk maken van een sterke leescultuur Schooljaar
Molenwater SG Middelburg
Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010.
STREEKPRODUKTEN uit West-Brabant. streekproducten wanneer een streekproduct? Dagelijks voedsel Aanwijsbaar waar verbouwd/ geproduceerd Maatschappelijk.
Duurzaam Idskenhuizen
Duurzaam aankopen van voeding en catering
ITU World Triathlon Grand Final
Urban Smart Farm Planten, vissen en schaaldieren kweken in de stad Intensief maar duurzaam Hi-tech + natuurlijke productiemehoden Gezonde, duurzame.
Fairtradegemeente Schijndel
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
ITU World Triathlon Grand Final
Vruchtensappen Jente van der mei.
Duurzaamheidsweek klas 11
Bijeenkomst Stedennetwerk Stadslandbouw 14 oktober 2014, Arnhem
Nederland en de rest van de wereld
Holy Guacamole. Het fruit is boos
Lezing Stichting Kind en Voeding
Transcript van de presentatie:

ALMYS Vruchten uit het « Belgische Terroir » binnen het bereik van de stedelingen

inhoud Presentatie van het concept Doelstelling van het initiatief  « Diversity for corporate » als middel tot bewustwording  Onze offerte  Tarieven

Presentatie van het Concept Levering aan bedrijven van verse fruitmanden of fruit assortimenten Originaliteit : Wekelijkse ontdekking van oude fruitsoorten

Waarom oude fruitsoorten van onze streek kiezen ? Verdwijning van oude fruitsoorten beperken Duizenden oude fruitsoorten verdwijnen elke jaar van onze streken Veroorzaakt door grootwinkelbedrijven Een belgisch paradox De belg wenst de lokale landbouw te steunen als deze strijd vlakbij gebeurt Belgische consumenten zijn op zoek naar diversiteit in hun consumptiekeuzes maar weten vaak niet dat deze diversiteit in onze streken te vinden is.

Waarom oude fruitsoorten van onze streek kiezen ? Onbekende geuren en smaken Sterke weerstandsvermogen  biologische productie Bevatten 3 tot 4 maal meer vezelgehalte en vitamines

Initiatief « Diversity For Corporate » Diversity for Corporate ( in samenwerking met de Walloon Agricultural Research Center en de Bioforum ) Doelstelling van de iniatief Streekproducten aan de stedelingen laten kennen Een regelmatige consumptie van streekvruchten aanwakkert het bewustzijn van de belgische consumenten Nieuwe geuren en smaken ontdekken Duurzame consumptie van streekproducten

BEDANKT VOOR UW AANDACHT