Secundaire notatie in een argumentatief diagram C. Colak, D. Gulik, M. Kersten, M. van der Matten en D. Vroom.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doorstroom van mbo naar hbo (Ronald Schouten & Anneke Westerhuis)
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
GfK Supermarktkengetallen
Rekenen met procenten Rekenen met procenten.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
1 Instituut voor Informatica en Informatiekunde Magneetstrip- en chipkaarten Engelbert Hubbers Erik Poll Digital Security Informatica en Informatiekunde.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
De Drie Ballonnen Opvang van 0 – 12 jaar
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
MASTERLAB LECTURE p.j. mulders
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
Riolering Hoograven fase III
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
OV-chipkaart stand van zaken
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Challenge the future Delft University of Technology Platform wars for smart grids Met subkop Andreas Ligtvoet en Geerten van de Kaa 4 e valorisatieworkshop.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Rekenen met procenten Rekenen met procenten.
Toepassingen 5L week 1: ‘Een nieuwe start’
Gratis openbaar vervoer met een sociaal doel 11 november 2009 Rudy Schoonveld.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Besturen zonder bestuur
Kwaliteit van Geestelijke Verzorging 2e Symposium Religie en Zorg, vrijdag 22 juni 2012 Bijdrage Drs. Joleen Kieneker Student religiewetenschap en bestuurder.
Ouderavond 2014 Maatschappelijk werk: Aletta Mast
het welbevinden en gedrag van leerlingen.
Hoogsensitiviteit bij kinderen in het Basisonderwijs
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Presentatie Regiocommissie Verkeer en Vervoer 25 februari 2009.
toetsen voor het verband tussen variabelen met gelijk meetniveau
Synthese Artikel Onderwerpsverkenning
A LS JE NIET KUNT ZIEN DAN BEKIJK JE HET MAAR Experimenteel onderzoek naar de effecten van ernst, persoonlijke verantwoordelijkheid en openheid op stigmatisering.
Differentieer regels De afgeleide van een functie f is volgens de limietdefinitie: Meestal bepaal je de afgeleide niet met deze limietdefinitie, maar.
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
Uitwisseling tussen DHO en Kinderbijslag
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Toetsen als Leerinterventie. Samenvatten in het Testing Effect Paradigma. Kim J. H. Dirkx, Liesbeth Kester, Paul A. Kirschner CELSTEC, Open Universiteit.
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
StadsFerry Nieuwe Maas Het Rotterdamse OV krijgt een nieuwe dimensie Fred van der Blij.
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
‘Aanval op schooluitval ’ Doelen, Resultaten & kansen LEA- conferentie Projectdirectie VSV Dr. Nahied Rezwani Coördinator Accountmanager.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
Standaard-bewerkingen
Uitkomsten Onderzoek Goed Geregeld Uitgezet onder 47 adviseurs van vrijwilligerscentrales en -steunpunten en onder 58 lokale vrijwilligersorganisaties.
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
Marokko Adventure 2011 ONZE DOELSTELLING:
RFID Groep 10: Beau Bauman Karin Holster Justin Kemp Emir Podgorica
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
11 STUDIE- EN BEROEPSKEUZE HAVO 1 De keuzesituatie 2 Wat ga ik kiezen? 3 Hoe ga ik kiezen? 4 Rol van de ouders 5 Studiefinanciering 18 november 2014Studiekeuze.
Voorlichtingsbijeenkomst. 100K ontwikkelbudget voor slimme mobiliteitsoplossingen.
11 OV-Chip BUURTBUSSEN WELKOM.
Boxplot … en andere diagrammen
Rekenen 17 januari.
Welkom bij DUO.
ZijActief Koningslust
Studenten OV-chipkaart
De nieuwe manier van reizen en betalen in het openbaar vervoer
Gemaakt door Sophie & Dide
Studiekosten in het secundair onderwijs OBPWO Joost Bollens en Mayke Poesen-Vandeputte.
WELKOM PETS 2015 District 1550.
OV Cafe Pedro Peters CEO RET. De OV-chipkaart is ingeburgerd.
Benchmark VGN GAP analyses 3 december PricewaterhouseCoopers dec 2007 Slide 2 Wat is de GAP? Het verschil tussen het huidige wettelijk budget en.
Doelgroepenvervoer en Openbaar Vervoer: naar een nieuwe balans
Transcript van de presentatie:

Secundaire notatie in een argumentatief diagram C. Colak, D. Gulik, M. Kersten, M. van der Matten en D. Vroom

Inhoud Inleiding Onderzoeksmethode Resultaten Discussie Conclusies en aanbevelingen

Inleiding Secundaire Notatie  Clusteren  Overall structure  Complexe relaties  Lineariteit  Samenvatten

Inleiding II Probleem Vraagstelling “Herinneren studenten, tussen 17 en 25 jaar oud, argumenten beter in een argumentatief diagram met overall structure en samenvattingen?” Doelstelling

Onderzoeksmethode Participanten  40 participanten  17 – 25 jaar  MBO, HBO en Universiteit  Scholen Materialen  Argumentatief diagram  Vragenlijst

Onderzoeksmethode II Ontwerp  Groep 1: met ‘overall structure’ en ‘samenvatten’  Groep 2: zonder ‘overall structure’ en ‘samenvatten’ Procedure

OV-chipkaart Gemakkelijk Reizen met 1 chipkaart? Veiligheid neemt toe Daling personeelskosten Ritprijs o.b.v. kilometers Anonieme versie duurder Inbreuk op privacy Blinden en slechtzienden Prijsverhogingen Inzicht in reisgedrag Betaalmiddel Saldobehoud bij verlies/diefstal + - Slecht toegankelijk voor blinden en slechtzienden Onduidelijk of je in het gehele openbaar vervoer wel met één chipkaart kan reizen OV-chipkaart gaat ten koste van de privacy van reizigers Oude systeem zones vervalt: ritprijs wordt gebasseerd op afgelegde afstand in kilometers Bij verlies of diefstal van de kaart kan het saldo overgezet worden naar een nieuwe OV-Chipkaart

OV- chipkaart Gemakkelijk Inzicht in reisgedrag Veiligheid neemt toe Daling personeelskosten Oude systeem zones vervalt: ritprijs wordt gebasseerd op afgelegde afstand in kilometers Anonieme versie van OV-chipkaart is duurder OV-chipkaart gaat ten koste van de privacy van reizigers Slecht toegankelijk voor blinden en slechtzienden Mogelijk stiekeme prijsverhogingen Onduidelijk of je in het gehele openbaar vervoer wel met één chipkaart kan reizen Je kan er mee betalen Bij verlies of diefstal van de kaart kan het saldo overgezet worden naar een nieuwe OV- chipkaart

Resultaten Hypotheses  H0: Studenten, tussen 17 en 25 jaar oud, herinneren argumenten over de ‘OV-Chipkaart’ beter in een argumentatief diagram met ‘overall structure’ en ‘samenvatten’.  H1: Studenten, tussen 17 en 25 jaar oud, herinneren argumenten over de ‘OV-Chipkaart’ niet beter in een argumentatief diagram met ‘overall structure’ en ‘samenvatten’.

Resultaten II Zonder sedundaire notatie 2.00 (1.10) Met secundaire notatie 4.38 (1.01) Positieve argumenten 2.35 (.99) Positieve argumenten 4.30 (1.22) Negatieve argumenten 1.65 (1.39) Negatieve argumenten 4.45 (1.00) - Tweezijdige T-toets - (t(38) = 7.11, p <.001, = <.025). - Verklarende variantie: 55%

Resultaten III

Discussie Oordelen participanten Positieve/ negatieve argumenten Lengte/ moeilijkheid argumenten Betrouwbaarheid

Conclusie & aanbevelingen Conclusie Aanbevelingen  Argumenten  Grootschalig onderzoek

Vragen ?