English and IPC How to teach content through English.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vragend en Ontkennend maken
Advertisements

Instructie grammatica
In het Nederlands antwoord je vaak heel kort:
Interrogative sentences
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Persoonlijke voornaamwoorden
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs Blok 1, groep 4. Programma vandaag Terugblik opdracht Vooruitblik en Tussenevaluatie Debat.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
How would you use this product in your English lesson? What would be your lesson goal(s)? What dilemmas and solutions? Create a lesson activity.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Grammar – period 2.
Gemaakt door: Nourah, Aya, Gabi en Maria
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Justice Gerechtigheid
Applied Sciences Teacher of the year Genomineerden
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Present simple Grammar.
English listening lesson Christiaan van der Logt
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Verlangen naar God Longing for God
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
for nutritious SLA activities
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
NEW INTERFACE UNIT 2 : GRAMMAR
for nutritious SLA activities
Who/which voornaamwoorden
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Benevolence ENGLISH 12 – Quarter 1.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

English and IPC How to teach content through English

You will learn To understand why English and IPC work well together. To know how English lessons can be linked to IPC lessons. How English can be taught through other subjects.

Wat is IPC? Kennis, vaardigheden en begrip Alles leren, op allerlei manieren. Veel plezier, veel uitdaging. Hoge eisen aan jezelf en anderen. Great Learning, Great Teaching, Great Fun

Why IPC? To motivate children To make purposeful links between subjects and the world they live in Active learning to engage children and make them excited about learning English through a topics based and interactive approach

Planning a unit and lessons Welke lessen zijn geschikt om in het Engels te geven? English Framework Twee doelstellingen per les

A lesson from the dinosaur unit (groep 5/6) English objective: To be able to describe a dinosaur – It has got… IPC objective: To be able to gather information from simple sources. Lesson: Song PowerPoint Information Books What did dinosaurs look like?

Questions When did your dinosaur live? What is the name of your dinosaur? Does it have (a) … Yes, it does/No, it doesn’t

Teaching subjects in English. Focus on the objective of the subject Simplify the activities/sources Think of hands-on activities Songs (making their own song) Role-play Arts and crafts (with a speaking activity) Games Use the internet for resources and ideas!

Schrijven als een Egyptenaar De Egyptenaren hadden een eigen schrift. Ze schreven niet met letters, maar ze gebruikten tekeningen. Die tekeningen kwamen uit het dagelijks leven. Ze tekenden bijvoorbeeld planten, dieren en voorwerpen. We noemen hun schrift het hiërogliefenschrift. Schrift was erg belangrijk voor de Egyptenaren. Zo konden ze dingen opschrijven die belangrijk waren voor het bestuur van het land, zoals het onderhoud van de dijken. Het is een ingewikkeld schrift. Pas in 1822 kwamen onderzoekers erachter wat de Egyptenaren hadden opgeschreven. 10 Schrijf je eigen naam in hiërogliefenschrift. Task from Memo textbook vmbo-1 How would you adapt this task to teach it in English? Objective: Egyptions had their own alphabet: hieroglyphs.