JAARVERSLAG OMBUDSFUNCTIE AZ Sint-Jozef, Malle 2013 Marijke Comyn Ombudsvrouw April 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werksessie «Burgerschap 2005» Deelthema : Mediavorming Alex Fordyn Vlaamse Dagbladpers Senaat 26 APRIL 2005.
Advertisements

Projecties van zorgkosten voor astma, COPD en respiratoire allergie
Het schoolondersteuningsprofiel en ondersteuningsplan als basis voor inhoudelijke samenwerking Eelco Dam Algemene Vereniging Schoolleiders 26 november.
De Federale Commissie Rechten van de Patiënt stelt zich voor La Commission Fédérale Droits du Patient se présente Colloquium patiëntenrechten 26 oktober.
De morning-after pil zonder recept Resultaten internet enquête Stichting Anticonceptie Nederland.
SCEPTRE symposium, 29 januari 2009
Vervolgingsbeleid verkeerszaken Parket procureur des Konings Leuven.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Training Protopics KIS
EEN VOORBEELD: AZ TURNHOUT
Hét aanspreekpunt voor uitwisseling van zorgcommunicatie.
Geografische analyse van patiënten.
Business case zonnepanelen Stadhuis-Muziektheater.
 Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele.
Informatieavond Nijlân 5 september Kengetallen gemeente totaal lichtmasten Kosten per lichtmast per jaar gem. € 70,- –Beheerkosten € 40,-
Verbouwing inkomhal AZ Sint-Jozef Start van de werken: 20 januari 2014 Eind van de werken: november 2014.
Werkconferentie 4 april 2013
Onderwijssalon 16 april 2014 Paul Veringa. Bedankt workshopsleiders en Keynotes.
“Wat wil de donateur?” 7 oktober “goede doelen” ingeschreven bij KvK alg. nut beogende inst. art. 24 belastingdienst Ca vermogens-
Voedingsclinic 18 oktober website: contact:
MONITORING PILOT MDO BEDRIJFSECONOMISCH (BUREAU INFINITE)
Ouderavond Vwo 6 3 oktober 2013 Welkom op de Trompet A. Smulders, afdelingsleider N. Turkenburg, decaan.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
Brussel 29 april 2008 Electronic Nursing Record Communication (ENRC)
Verpleging !.
Het bespreken van incidenten met patiënten door medisch specialisten – de impact van aanklagen Kick Off Conferentie Healthwise 12 april 2013, Groningen.
1999 t/m Geboren op : Lopen (2000) praten (2001) Peuterspeelzaal (2001)
Kwartaalpublicatie POD Maatschappelijke Integratie Persconferentie 31 januari 2014.
DCMR Buro Lucht / Marcel Koeleman
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
2014 Nieuwjaar: woensdag 1 januari – Drie Koningen: maandag 6 januari Willemsplein.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge E-learning Signaleren depressie Ontwikkeling en implementatie Marijke Ruiter.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Multidisciplinair Overleg 2013 GDT Niet-GDT OPP.
Regionaal project thuismedicatie
Een vloeiende GGZ. Inhoud presentatie Hoe zijn we hier gekomen? Hoe zijn we hier gekomen? Waar naar toe? Waar naar toe? Het verdere proces Het verdere.
JAARVERSLAG 2003 Ombudsman Jean Dreezen. 2 Wat is een klacht in het ZOL? Klacht =… iedere uiting van ongenoegen of ontevredenheid omtrent het zorgproces.
Rekentoets locatie DEN BONGERD.
Bouwplan Kliniek Sint-Jan Brussel
‘Rechten van de patiënt’ Gent, 28 januari 2003 Werkgroep Klinische Biologen West-Vlaanderen & Gentse Apothekers Biologen UITEENZETTING DOOR Prof. K. Schutyser.
Stedelijk Gymnasium Nijmegen
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
10 jaar Stroke Service Breda e.o. 3 december 2008.
Passend Onderwijs Directie en IB-ers 10 en 31 oktober 2013.
Kiezen vereist lef Door Nienke Homan. Stukje uit brief Schaliegas 8 oktober 2013 van Gedeputeerde Staten van Groningen aan Provinciale Staten van Groningen.
75 jaar poldermodel: een spel in vijf bedrijven en een epiloog VHV-bijeenkomst 20 april 2013 Paul de Beer Henri Polak hoogleraar voor arbeidsverhoudingen.
Collectieve schuldenregeling, budgetbeheer en budgetbegeleiding
Welkom!.
Rapport per hofressort Procedure van doorverwijzing Een alternatieve maatregel kan op verschillende niveaus in de afhandeling van een justitieel dossier.
Algemene Ledenvergadering
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
Jaarlijks congres ouderenmis(be)handeling 13 juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Collector -KWZI Wijtschate
Huurdersbijeenkomst 18 maart 2014
Are you on track? Learn session Pensioen 19 september 2014.
Voorbeelden koopsom Klant A 3 koopsompolissen uit Bruto premie koopsommen € Totale kosteninhouding toen (69%) Kosten hadden 40%
De RE-LY studie in Heerlen Praktische consequenties
FIETSPADEN N80 EN N755 Partners Vlaamse overheid gemeente Gingelom stad Sint-Truiden Infrax.
Landelijke evenementen april Kidzrally|18 april Ouderlingendag|19 april Studentencongres|24-25 april Volleybaltoernooi|26 april 55+ reis|30 april – 6 mei.
Welkom in de Christelijke Gereformeerde Kerk Enschede West.
Kengetallen.
VERKEERSBREVETTEN OP MAAT VME CONGRES IEDEREEN VERKEERSVAARDIG 1.Voorwaarden 2.Training in beschermde omgeving 3.Training in het echte verkeer.
JAARVERSLAG SECRETARIAAT Door Bart Bongers. Aspirant bestuursleden: Teun de Laat Afscheid: Jochem Bruggink Inge Huitema ( sur5all)
Klachtenafhandeling GGD 2015Klachtafhandeling GGD Haaglanden 1.
Transcript van de presentatie:

JAARVERSLAG OMBUDSFUNCTIE AZ Sint-Jozef, Malle 2013 Marijke Comyn Ombudsvrouw April 2014

Aantal opgenomen patiënten en ambulant verstrekte zorg Totaal aantal opgenomen patiënten Totaal aantal dagklinische patiënten Totaal aantal ambulante patiënten Totaal aantal patiënten

Aantal dossiers Categorie klachten info Totaal Klachten- ratio <1 ‰ 1‰1‰1,3‰1‰<1‰1‰

Lokalisatie Patiënt categorien%n% Polikliniek Hospitalisatie Daghospitalisatie Andere ( niet in behandeling in dit ZH) totaal

Aanbrenger Patiënt en familie 90% Andere hulpverleners 10%

Schadeclaims Verzekeringsdossiers 13 ▫ Lichamelijk letsel: 10 schadeclaims ▫ Verloren voorwerp: 2 materiële schade : 1 schadeclaims

Inhoud van de klachten categorien%n% Medische aspecten 8133, Verpleegkundige aspecten 46 18, Paramedische aspecten 41,631 Administratief/financiële aspecten 70 26, Hoteldienst 51, Technische aspecten 208,272.5 Organisatorische aspecten 5321,

Medische aspecten 104 meldingen categorien%n% Behandeling2834,64947,1 Informatie aan de patiënt ,5 Aandacht, opvang, privacy11,232,8 Communicatiestijl1214,81716,2 Ontslagvoorbereiding56,255,7 Verslag aan huisarts44,94 Continuïteit van zorg1213,61514,4 Pijn33,7-- Andere--10,9

Verpleegkundige aspecten 43 meldingen categorien%n% Verzorging510,91125,5 Medicatie2,2 12,3 Informatie aan de patiënt36,5511,6 Opvang, privacy1021,7511,6 Communicatiestijl1430,4716,2 Ontslagvoorbereiding24,336,9 Continuïteit van zorg919,61125,5 Pijnbehandeling24,3--

Paramedische aspecten 3 meldingen categorienn Behandeling41 Aandacht en privacy-- Ontslagvoorbereiding-- Communicatiestijl-1 Infoverstrekking-- Andere-1

Administratief/financiële aspecten 81 meldingen categorien%n% Facturatie3752,93948,1 Infoverstrekking1319,21822,2 Communicatiestijl--33,7 Identificatie22,933,7 Kamerkeuze1217,164,7 Onduidelijke factuur68,6566,2 Aandacht en privacy--33,7

Hotel 1 melding categorienn Schoonmaak-- Maaltijden2- Communicatiestijl-- Andere21

Technische aspecten 7 meldingen categorienn Defecten1 2 Comfort15 1 Signalisatie1 2 Telefonie2 - Andere1 2

Organisatorische aspecten 58 meldingen categorienn Verloren voorwerpen84 Opnameregeling/ontslagregeling86 Wachttijden99 Vervoer611 Verloren dossiers/resultaten21 Afsprakenregeling49 Communicatiestijl11 Roken1- Continuïteit van zorg411 Identificatie31 Andere75

Classificatie en beoordeling (door de ombudsvrouw) na behandeling van de klachten categorie gegrondongegrondonduidelijk n%n%n% Administratief-financieel (76) 3039,42127,679,2 Klacht door patiënt eenzijdig afgebroken (13) Organisatorisch (81)5466,6911,11012,3 Medisch-paramedisch- verpleegkundig (105) 3432,22220,93129,5 Totaal (245)11842,95218,94817,4

Overzicht klachten m.b.t. de patiëntenrechten categorien%n% 1. kwaliteitsvolle dienstverlening10542, vrije keuze beroepsbeoefenaar62,482,9 3. informatie3915,9176,2 4. geïnformeerde toestemming83,3176,2 5. a) zorgvuldig bijgehouden en veilig bewaard patiëntendossier 20,851,8 5. b) inzage patiëntendossier31, c) afschrift patiëntendossier20,841,4 6. bescherming persoonlijke levenssfeer135,314,3 7. pijnbestrijding31, klachtrecht--22,7

Doorlooptijd klachtenbehandeling Jaarverslag ombudsfunctie 2013