Verandering is de enige constante

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Hoe blijf ik gemotiveerd
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
“Hoe kom ik aan klanten?”
10 tips voor een gouden start Groeitips
Workshop: ‘Opvoedcoach vanuit eigen praktijk’
Welkom bij de 4e workshop over:
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Kamer van Koophandel Haaglanden
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Startersavond Noordoost Fryslân Spreker: Auke Algra.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Een startersgids voor innovatie
Ondernemen na je studie!
Welkom MAS
Welkom bij de 4e workshop over:
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
MENSELIJKE ONTWIKKELING OUDER-KIND RELATIE 0 – 3 JAAR
Deel anders, mijn organisatie
Onthaal en service.
CanDo Coaching.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Ondernemerschap? Iets voor mij!
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
De dag van het solliciteren Blok 1
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen.
Training voorbeeld voor
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Ondernemen moet je doen
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Praktisch vormgeven van ondernemen op school Gerrald van Beek
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Financieel Plan deel.
Consumentengedrag Beslissen
Wie ben ik?  .
Wie ben ik?  .
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Efficiënt omgaan met ISB vzw juni 2014.
Transcript van de presentatie:

Verandering is de enige constante

Agenda webinar 18-12-2014 Welkom Hoe zorg je dat je succesvol blijft? Elevator pitch deelnemers Delen van ervaringen

Business Canvas Model of Ondernemingsplan Invuloefening Business Canvas Model of Ondernemingsplan 1. Hebben we een probleem/behoefte dat een klant opgelost/ ingevuld wil zien? 2. Lost ons product het probleem op, vult het de behoefte in? 3. Zo ja, hebben we een goed, winstgevend business model? 4. Hebben we genoeg geleerd om het te verkopen?

Wie is je klant? Formuleer je ideale klant Waarom? Identificeren Als VIP's behandelen Waarom? Ze kopen Verwijzen door (het zijn je ambassadeurs) Zijn tevreden

Noodzaak marktonderzoek Marktanalyse waar zitten groeimogelijkheden in welke regio bij welke doelgroepen via welke klanten onderzoek naar de behoeften en tevredenheid van klanten analyse van de sterkten en zwakten van de concurrentie

Concurrentieonderzoek Sterktes Zwaktes Bedreigingen Kansen

Wat is Marketing? Afstemmen van de 4 P's op je doelgroep Product Plaats Promotie Prijs

Financiën, wat doe je zelf? Facturen maken in bv Excel Factuuroverzicht bijhouden in bv Excel Kasinkomsten en kasuitgaven Bonnetjes bewaren eventueel kasoverzicht bijhouden in bv Excel Overzicht bankafschriften Ontvangen debiteuren facturen erbij bewaren Betaalde crediteuren facturen erbij bewaren

Financiën, wat laat je doen? Een administratie- of accountantskantoor kan voor jou verzorgen: BTW Aangifte Aangifte inkomstenbelasting als ondernemer Winst en verliesrekening Jaarrekening

Verkoop Denk daarbij aan de regel AIDA: A = aandacht trekken I = interesse versterken D = drang tot kopen, behoefte bij de klant A = afsluiting/actie tot aankoop

Telefonische acquisitie Voor het: Maken van afspraken Opvolgen van offerte Opvolgen van mailing Behandelen van klacht Klanttevredenheidsonderzoek

Weerstand Weerstand heeft te maken met angst voor het onbekende, maar ook met je beknot voelen in je vrijheid. Mensen voelen weerstand als ze een beperking opgelegd krijgen die ze als oneerlijk ervaren. Vrijheid is hierin een ruim begrip en betekent ook 'doen zoals je het gewend bent te doen' of 'denken zoals jij er altijd al over denkt'. De kunst van reageren op weerstand is daarom vooral de vinger op de zere plek leggen. Je moet erachter zien te komen wat de betrokkene als 'oneerlijk' of bezwaarlijk in de situatie ervaart. Bron: http://www.carrieretijger.nl/functioneren/professionele- vaardigheden/weerstand

Omgaan met demotivatie Begin de dag met één of meer dagdoelen. Deze doelen wil je aan het eind van de dag bereikt hebben. Zorg voor een opgeruimd bureau en een opgeruimde inbox. Leg jezelf een aantal vaste korte pauzes op. Tijdens die pauzes moet je iets heel anders doen. Dit kan best werkgerelateerd zijn, maar wanneer je normaal vooral beeldschermwerk doet, kun je nu iets op papier uittekenen, documenten kopiëren of een naslagwerk of vaktijdschrift lezen. Gesprekken met andere ondernemers waarbij kennis en ideeën uitgewisseld worden. Ervaringen delen op social media. Bron: http://hallo.kvk.nl/hallo/ondernemen/werk_en_prive/f/144 046/t/24336.aspx

Wat is een netwerk? Een netwerk is een groep mensen die door bepaalde banden met elkaar verbonden zijn. Deze banden kunnen zijn: functie, vrienden, buren, hobby, werk, school, vereniging Een netwerk is een systeem van mensen dat elkaar ondersteunt

Succesvol ondernemen in 3 stappen 1. Werk aan je (onder)bewustzijn 2. Werk aan je instelling en grondhouding 3. Werk aan je persoonlijke succesplan

10 eigenschappen van een succesvolle ondernemer 16161616 10 eigenschappen van een succesvolle ondernemer 1) Verkoopkracht 2) Gedrevenheid 3) Netwerken 4) Initiatief en durf 5) Neus voor zaken 6) Vasthoudendheid 7) Verlies pakken 8) Kostenbewust 9) Financiële onzekerheid 10) Eigen baas zijn Een ondernemer wil maar één ding en dat is succesvol zijn. Als hij die ambitie niet had, zou hij geen  ondernemer zijn geworden, want je gaat niet in zaken als je wilt mislukken. De definitie van succes is  echter voor iedereen persoonlijk en afhankelijk van de doelen die je jezelf stelt. In zijn algemeenheid spreken we over succes als iets een gunstige afloop of resultaat heeft. Als ondernemer moet je over een aantal eigenschappen beschikken die jou in staat  stellen om je doelen te halen en dus succesvol te zijn. Online Talent Manager heeft onderzocht wat succesvolle ondernemers gemeenschappelijk hebben en vond deze 10 eigenschappen. Heb jij het in  je om een succesvolle ondernemer te worden?

Blijf in beweging Plan Doe Reflecteer/evalueer Pas je akties aan

Veel succes !