Wie is mobillion? Opgericht in 2000

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
Kwaliteit van leven voor ouder wordende mensen en de betrokkenheid van familie Zorg en ondersteuning voor ouder wordende mensen met een verstandelijke.
Natuurlijk, een netwerkcoach! Mezzo TRAINING VRIJWILLIGER ALS NETWERKCOACH 2010.
Onze kernwaarden.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Vind samen met Zuyd Robotics de weg
Welkom VCMB Verbond van Credit Management Bedrijven.
Veilig en gezond aan ’t werk, dat raakt iedereen. Goed voor jou en voor de zaak. Samen sterk voor preventie Campagne Een gezonde werkplek Naam.
Je eigen online actiepagina voor UNICEF. Wat hebben deze events gemeen?
STRATEGISCHE PLANNING
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
6e Nationaal Platform E-Health Chaos voorbij; structuur begint?
“Het gaat er niet om waaraan een ondernemer geld uitgeeft,
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
HoekscheWaardDuurzaam
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.

Jubileum event The battle for talent; 1+1=3! 17 oktober 2013
Maatschappelijke Sectoren & ICT
Bedrijfsleven en onderwijs: “een paar apart”. Agenda Wat is ICT~Office Wat is het CIO Platform Waarom zijn we niet één Waar wel samen voor B.V. Nederland.
Persoonlijke preventie aanpak
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Nalatenschappen ‘De Gouden Eeuw van de filantropie ’ Zeist, 23 september 2012 Evangelische Alliantie.
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Wie geef jij een glimlach?
Wijksgewijs is een online sociaal platform binnen een wijk of buurt. Gebruiksvriendelijk. Niet openbaar, maar alleen toegankelijk voor de bewoners van.
Hersenletsel.nl De nieuwe patiëntenvereniging voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel:
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Samen werken aan een gezonde regio!
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Kinderen en hun sociale talenten
Voorlichtingsbijeenkomst. 100K ontwikkelbudget voor slimme mobiliteitsoplossingen.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
WELKOM Bijeenkomst over de afbouw gesubsidieerde arbeid. Presentatie: Ronald de Jong, voorzitter bestuur Stichting WeerWerk.
Duurzaam besparen Voor het MKB bedrijf. Verbeter de dienstverlening, verlaag de kosten Verlichtingskosten – 58% Laagste prijs garantie op gas & elektra.
De VOA en schuldhulpverlening
WELKOM Cor van TilborgGemeente Geldermalsen Anton de BoerMozaïek welzijnsdiensten.
Social media presentatie
Community 55+ CMD 1B - Team 2: Jordy, Esther, Tim, Kris & Anouck.
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
PEARLE B E N E L U X Business Case BLMC SC Professional 2012 of “hoe de professionaliteit van de markt een familiebedrijf dreigt in te halen” Aanpak van.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
1 NOV najaarscongres Beleid Anna Fonds I NOREF Hubert Friederich Inleiding wetenschappelijke voordrachten Jan Willem Coebergh.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Even voorstellen Bestuur Stichting Platform Kerken Westerkwartier:
Vijf stappen Borgen Bewustwording Bespreekbaar maken Bewerkstelligen
Amyotrofische Laterale Sclerose. Amyotrofische Laterale Sclerose.
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Nederland Filantropieland
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Transcript van de presentatie:

Wie is mobillion? Opgericht in 2000 12 medewerkers, gevestigd in Arnhem 14 jaar kennis en ervaring in interactief internet en mobiele toepassingen Herbergt combinatie van marketing en technische kennis

GOLDEN CIRCLE Mobillion Waarom bestaan we? Mobillion helpt fondsenwervende organisaties met het genereren en laten groeien van online inkomsten en vergroten en verjongen van de achterban. Hoe doen we dat? Door diepgaande kennis te hebben van: sector filantropie en online friend & fundraising in het bijzonder online gedrag van mensen (online) marketing & community management technische online mogelijkheden Met wat? Met totaaloplossingen die online inkomsten realiseren, nieuwe contacten opleveren en ‘value for money’ bieden.

Stichting ALS Nederland, kleine stichting 5fte Grote ambitie – baanbrekende campagne – emotionele betrokkenheid achterban In 2012 omzet van 2,4 mio naar 6,5 mio in 2013 (stijging van 150%) Op 1 januari 2014 een research verplichting van 5 mio Geen subsidies, geen interesse vanuit farmaceutische industrie Nog steeds 1500 ALS patiënten in NL Nog steeds 500 mensen overlijden per jaar in NL aan de gevolgen van ALS Nog steeds geen oorzaak Enorm afhankelijk van expertise externe leveranciers (o.a. Mobillion)

Fondsenwerver als regisseur & inspirator De “connected donateur” Fondsenwerver als regisseur en inspirator Authenticiteit & storytelling Faciliteren van de achterban en maximaliseren van de waarde van de achterban

Ideeën en initiatieven en actievoerders omarmen Initiatiefnemer wordt Fondsenwerver en inspirator (ambassadeur ALS) Begeleiding naar vele opties op het Mobillion platform Ambassadeur en ALS stellen plan van aanpak op (look-feel, call 2 action, vaststellen streefbedrag ) Platform biedt Authenticiteit & storytelling & resultaat (teller) Faciliteren van de achterban en maximaliseren (friendraising)v Omzetten van 1-malig initiatief naar meer-jarig event

FUNDRAISING ECOSYSTEEM Nalatenschap Grotere gift Jaarlijks geven Eerste keer geven Bezoeker

FUNDRAISING ECOSYSTEEM Waarde Vrijwilliger Donateur Ambassadeur (geeft tijd) (geeft geld) (geeft vrienden) Vrijwilliger Organiseer event Meerdere acties Start een actie Bezoeker Nalatenschap Grotere gift Jaarlijks geven Eerste keer geven Bezoeker Ambassadeur Betrek een groep Vertel een vriend Like Bezoeker

FUNDRAISING ECOSYSTEEM Vrijwilliger Donateur Ambassadeur (geeft tijd) (geeft geld) (geeft vrienden) Mobillion biedt oplossingen om dit ecosysteem te faciliteren

Het ALS fundraising Ecosysteem: http://www.cycle2themusic.nl/

Wat is online fondsenwerving?

Tellers en meters werken!

“een goede voorbereiding is het halve werk”

“denk van buiten naar binnen”

Motivatie en cijfers Vanaf 1/1/2014

“mobile first”

Mobiel

www.steunleiden.nl

stellingen Een enthousiaste donateur is meer waard dan een structurele donateur De online wereld is een ‘nieuwe’ wereld Een actie platform faciliteren kost te veel tijd Fondsenwervingsplatform is niet voor de klassieke donateur Ambitieuze doelstellingen worden haalbaar

BEDANKT VOOR UW AANDACHT!