Muzische vorming 1 Balo Les 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ELISA in de klas Enzyme-Linked ImmunoSorbent Assay Infectieziekten opsporen Materiaal VIB.
Advertisements

Muzische vorming Les 7 Nieuwe didactisch model Muzisch evalueren
Aflezen van analoge en digitale meetinstrumenten
 Cultuur- en kunsteducatie Cursus D.H.O.S
Welkom bij de World Vision Quiz.
Evalueren-Rapporteren-Communiceren
Muzische vorming 1 Balo Les 2
De kleurenleer Primaire kleuren Secundaire kleuren
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
To share is to multiply.
Keuzemodule muzische vorming 3 BALO
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
De bedradingslijst.
Muzische vorming in het eerste leerjaar
Muzische vorming 1 Balo Les 2
Muzische vorming 1 Balo Les 2
Muzische vorming 1 Balo Les 5
Muzische vorming 1 Balo Les 1
 Muzische vorming 1 Balo Les 7 2 e semester 1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen.
Muzische vorming Les 7 Vorige lessen Deze les
 Muzische vorming 1 Balo Les 6. 1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen – prenten.
Muzische vorming Les 6 Vorige lessen Deze les
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
In het centrum van de gemeente Meulebeke is de St.-Amandusschool gelegen.
De omtrek van een cirkel
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Planning 3 BaLO muzische
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Brikki Informatiedocument voor het workshoptraject van Stichting Cinekid i.o.v. Stichting KUVO Woerden 2014.
Voordia: Presentatie bij de wetskaart Deze voordia met info en suggesties is geen onderdeel van de ppt. Twee presentaties bij de 10 geboden: alleen afbeeldingen.
Lees de volgende dia’s aandachtig !
Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.
STOP-MOTION.
Sneeuwpoppen: Goed luisteren Gertrude van Walstijn.
Mijn presentatie Naam van de museum is Gemeentemuseum Den Haag Wonderkamers.
Magazine.  Waar gebruik je je oren voor?  Oefening!  De route van geluid  Gehoorschade  MP3-spelers en tips  Beroepen en oordoppen  Vragen?
Trillingen Klik op de pijltjes van je toetsenbord om naar de volgende of vorige dia te gaan. Hallo allemaal, we gaan het hebben over: dubbelklik.
Zie jij de groene cirkel?
Lichamelijke Opvoeding 2 MAVO 3/4. Wat is LO2? Gymnastiek als examenvak Vak in het vrije deel 7 e vak (wel volwaardig) Geen Centraal Examen Kiezen voor.
Lichamelijke Opvoeding 2 MAVO 3/4. Wat is LO-2? Gymnastiek als examenvak Vak in het vrije deel 7 e vak (wel volwaardig) Geen Centraal Examen Kiezen voor.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
ONL Congres Dyslexie 17 juni 2011 Workshop 3 "Hoe werkt het bij jou?" Drs. Evelyne van Veen.
Welkom in groep 2!.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Kiezen voor de toekomst
Maken van een Egyptisch of staaf boeket
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
De gemiddelde leerling…
SCHAAL in toepassingssituaties
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Coördinatoren VZ 13 januari 2017.
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Sneeuwpoppen Kies een leuk spel
Blokje aan de veer Uitrekking (cm) Gewicht (N)   Meting 1.
Muzische vorming tweede graad Domein: beweging / drama
Moleculen Mo eculen Les 1 Alle kleuren van de regenboog.
Kikker kleuren
Thema 4: Zo bereik je meer
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
De ontwikkeling van het kind !
Big Maus en PV presenteren Ja, je mag één keer raden !
SCHAAL in toepassingssituaties
TALENTENQUIZ.
Wie is juf Anita ? Diploma ‘Bachelor in het lager onderwijs’ behaald aan de hogeschool Thomas More te Mechelen. Vijfde schooljaar in de Sterrenhemel. Twee.
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
E health, Domotica en E-learning
Medianest is een initiatief van Mediawijs en LINC – waarbij we samen met20+ experts (ac ademisch en uit het veld) informatie in klare taal creëerde rond.
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Info – avond 5A Welkom , schooljaar
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Muzische vorming 1 Balo Les 1 OPO A + B, daarin drie onderdelen Beeld Muziek Drama Muzische sessies Lessen en muzische sessies Muzische sessies: 4x per jaar Drama, video, stop motion, … Muzische stage: verdieping op eigen niveau

In deze les Praktisch: Kosten Creastage: ongeveer € 150 Opdracht Instrumenten www.muziekmuzisch.net Ppt’s op site Verschil muzische vorming >< muzikale opvoeding Muzikaal vierkant Klappen Met bewegingen Met geluidjes Zingen in de kring Ayo Water come on my eye Banana song

Opdracht instrumenten Wat moet je maken? Stokjes > 25 paar Schudders > 3x3 Kroonkurken > 3 Belletjes > 3x3 Andere 3

Opdracht instrumenten Wat moet je maken? 25 paar stokjes. Die kunnen van rondhout zijn, van bamboe, misschien nog van andere materialen. Een goede lengte is ongeveer 20 cm. Een goede diameter is ongeveer 8 mm. Maar het mag ook allemaal een beetje anders. Je kan ze de kleuren rood, groen en blauw meegeven. Dan kan je aan de hand van deze kleuren en gebruik makend van het bord leuke dingen organiseren.

Gebruik van de kleuren De trein, de trein, de trein, ik moet de trein nog halen. Ik moet op tijd er zijn en ‘t kaartje nog betalen, De trein, de trein, de trein, staat klaar op het perron Straks brengt de trein ons fijn naar ’t volgende station

Opdracht instrumenten Wat moet je maken? Schudders 3 x 3, d.w.z.: 3 van type A, bvb gemaakt van plastic met houden kralen. 3 van type B, bvb gemaakt van een drankblikje, met rijst 3 van type C, bvb gemaakt van een kaasdoosje met daarin erwten. De 3 types moeten van elkaar verschillen door de klank, het gebruikte materiaal en de uitgelokte motoriek. Binnen elk type kan je een rood, een groen en een blauw instrument maken. Dat kan voor alle instrumenten, dan heb je uiteindelijk in elke kleuer een volledige set van klanken

Schudders

Schudders

Schudders

Schudders

Schudders

Kroonkurken – Belletjes - Andere Instrumenten met kroonkurken: maak er 3 verschillende Instrumenten met belletjes: 3 met bandjes om rond de handen of de voeten te doen 3 aan stokjes of om op een andere manier vast te nemen 3 andere (kledingstukken, muts, sjaal, …) Nog 3 andere: dat kunnen raspen, trommen, rainmakers, fluitjes, … Denk ook hier aan de drie kleuren!

Kroonkurken

Kroonkurken

Kroonkurken

Kroonkurken

Kroonkurken

Kroonkurken

Kroonkurken

Kroonkurken

Belletjes

Belletjes

Belletjes

Belletjes

Belletjes

Andere

Andere

Andere

Andere

Andere

Andere

Opdracht instrumenten Wanneer afgeven? Tijdens de examens van januari Info verder op Toledo & www.muziekmuzisch.net Ook de ppt’s van deze lessen komen telkens nadien op site. Ze vervangen stelselmaig die van het vorige academiejaar.

Muzikaal vierkant Samen de rijen en de kolommen klappen, met de stokjes. Samen het hele schema klappen, tikken, … Lkr speelt een rij, een kolom of een diagonaal en de lln zoeken welke. Alles opnieuw uitvoeren maar met bewegingen per notenwaarde, bvb vierde noten= pompen Per groepje een thema kiezen, per notenwaarde een geluid voorzien en dan een rij of kolom uitvoeren. De anderen zoeken het thema en de uitgevoerde rij of kolom